  • 1. Data: 2004-04-15 10:10:47
    Temat: Kwota bezsporna OC
    Od: "Przemek" <p...@n...gazeta.pl>

    Witam,

    Likwiduje właśnie szkodę z OC sprawcy ubezpieczonego w Compensie, chciałbym
    złożyć do nich pismo o wypłatę kwoty bezspornej - jak powinno ono wyglądać
    (jakiś wzór). Czy powoływać się na konkretne paragrafy z ustawy o ubezp.
    obowiązkowych. Jaki jest termin złożenia takiego pisma, szkode zgłosiłem
    tydzień temu. Czy w piśmie mam się domagać konkretnej kwoty (jeszcze jej nie
    znam bo nie dostałem wyceny) czy wystarczy że napisze że ma to być kwota
    wynikająca z oględzin w dniu tym i tym samochodu tego i tego.

    pozdrawiam Przemek

    p.s. poszło też na alt.pl.biznes.ubezpieczenia

  • 2. Data: 2004-04-17 08:46:42
    Temat: Re: Kwota bezsporna OC
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

> [...]
    > znam bo nie dostałem wyceny) czy wystarczy że napisze że ma to być kwota
    > wynikająca z oględzin w dniu tym i tym samochodu tego i tego.

    Kwota bezsporna to ta, ktora uzna ci ubezpieczyciel
    musi ja wyplacic w ciagu 30 dni na podstawie 817 ust 2 kc

    de facto sporna czesc musi uzasadnic (817kc w zwiazku z 6kc) - jakie
    okolicznosci wymagaja wyjasnienia, dlaczego i w jakim stopniu maja wplyw na
    wysokosc odszkodowania itp. - jesli nie to ubezpieczyciel ma zaplacic w
    ciagu 30 dni od zgloszenia szkody - jesli nie zaplaci i nie dowiedzie to
    wystepujesz z wezwaniem do zaplaty +7dni terminu a jak nie poskutkuje to
    powodztwo (dobrze napisane ;)

    jesli nie chcieli by ci zaplacic daj znac na priv:
    wirtualnapolska(malpa)wp.pl
    p.
    W,

    pozdrawiam