  • 1. Data: 2004-04-15 09:08:03
    Temat: podatek VAT 22 % na zarządzanie wspólnotami
    Od: "beny76" <b...@o...pl>

    za forum "gazeta.pl - wspólnoty mieszkaniowe" chce rozwinac tenmat
    rozpoczety przez partner2003

    jej tekst brzmi:

    "Stało się ! Usługi związane z zarządzaniem nieruchomościami zostały objęte
    22 % Vat-em. Przejrzałam szybko ustawę o podatku od towarów i usług - w
    załączniku nr. 4 (zwolnione od pdatku) nie ma wymienionych usług
    zarządzania.Od maja płacimy 22 % więcej. Sprzątanie i utrzymanie czystości
    jak również prace konserwatorskie również nie znalazły swojego miejsca w
    zwolnieniu Vat.Czy ja mam coś "z oczami" czy tak naprawdę jest ? Od maja 22
    % Vat ?"

    Wspolnoty mieszkaniowe podjely uchwaly o wynagrodzeniu zarzadcy na np. 0,50
    zł za 1m2 miesiecznie. Czy teraz po wejsciu w zycie ustawy o VAT, zarzadca
    ma prawo podniesc o 22 % wynagrodzenie automatycznie (z mocy ustawy), czy
    musi wspolnota mieszkaniowa podjac uchwale o zwiekszeniu wynagrodzenia
    zarzadcy. A jezeli nie podejmie takiej uchwaly, to na zarzadce spadnie
    podatek 22%. Chore jest to wg mnie, gdyz zarzadca nie mial wplywu na tresc
    uchwaly i nie przewidywal, ze taki idiotyczny pomysl (22% na zarzadzanie
    nieruchomosciami mieszkalnymi) moze sie urodzic.

    I jeszcze to zwolnienie w art. 42 projektu (czy już ustawy) o VAT,
    zaczynającym się od słów :"Zwalnia się od podatku..." zaraz po dostawie
    ludzkich organów, krwi, mleka kobiecego czy złota dla NBP wymienia się:
    "czynności wykonywane na rzecz członków spółdzielni, którym przysługują
    spółdzielcze prawa do lokali mieszkalnych, członków spółdzielni będących
    właścicielami lokali mieszkalnych lub na rzecz właścicieli lokali
    mieszkalnych nie będących członkami spółdzielni, za które są pobierane
    opłaty zgodnie z art.4 ust 1, 2, 4 i 5 ustawy z dnia15 grudnia 2000 r. o
    spółdzielniach mieszkaniowych."

    Czy to ku..wa nie jest sprzeczne z Konstytucja. Sprawiedliwosc spoleczna
    (rowni i rowniejsi).

    beny76