  • 1. Data: 2004-04-15 09:12:24
    Temat: Urlop na siłę - urlop PONAD wymiar ?!?
    Od: p...@p...onet.pl

    Co w sytuacji kiedy pracodawca zmusza mnie do wypełnienia karty urlopowej w
    okresie, kiedy zakład pracy jest zamknięty ?

    Co w sytuacji, kiedy wymiar tego urlopu jest przewyższający de facto należny mi
    wymiar urlopu np. przysługuje mi teraz 3 dni - ale karte urlopową wypełniłem na
    9 dni.

  • 2. Data: 2004-04-15 12:06:09
    Temat: Re: Urlop na siłę - urlop PONAD wymiar ?!?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Co w sytuacji kiedy pracodawca zmusza mnie do wypełnienia karty
    urlopowej w
    > okresie, kiedy zakład pracy jest zamknięty ?

    A jak ten przymus wyglądał? Bili? Szantażowali? Bo co do zasady żadnej z
    tego typu rzeczy robić nie wolno, ale róne są ich konsekwencje.

> [...]
    należny mi
    > wymiar urlopu np. przysługuje mi teraz 3 dni - ale karte urlopową

    Pracodawca nie powinien Ci go dać.

  • 3. Data: 2004-04-17 22:38:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Apr 2004 p...@p...onet.pl wrote:

    >+ Co w sytuacji kiedy pracodawca zmusza mnie do wypełnienia karty urlopowej
    >+ w okresie, kiedy zakład pracy jest zamknięty ?

    [uwaga: cytuję z nienajnowszej wersji KP, ale chyba się nie zmieniło]
    +++
    Art. 163. § 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów. Plan
    urlopów ustala pracodawca [...]
    ---

    Idea jest prosta: jest całkiem sporo zakładów które mają "przerwę
    remontową" i załoga "z linii" idzie na urlop w tym czasie.
    Natomiast założeniem jest *planowość* tego zjawiska.

    >+ Co w sytuacji, kiedy wymiar tego urlopu jest przewyższający de facto należny mi
    >+ wymiar urlopu

    Hm...

    pozdrowienia, Gotfryd