  • 1. Data: 2004-04-15 09:47:36
    Temat: Wychowanie w trzezwosci - policja
    Od: "T_K" <t...@g...pl>

    Witam wszystkich

    Chcialbym prosic grupowiczow o pomoc. Jestem wlascicielem sklepu
    spozywczego, w ktorym dostepne jest takze piwo. W sklepie tym zatrudniam
    trzy osoby, ktore zajmuja sie bezposrednio prowadzeniem sprzedazy. Niestety
    kilka dni temu dostalem wezwanie z policji. Wezwanie to dotyczy naruszenia
    ustawy o wychowaniu w trzezwosci. Prywatnymi kanalami dowiedzialem sie, ze
    zlapano kilku chlopakow podpitych i oni jako miejsce zakupu podali moj
    sklep. Nie wiem czy byli swiadkowie tego zdarzenia, nie wiem w jaki sposob
    zostali zlapani, nie udalo mi sie tego ustalic. W zwiazku z tym chcialbym
    zapytac jak sie zachowac, co powiedziec, jak sie bronic podczas tego
    przesluchania??. Ja praktycznie nie mam nic wspolnego z ta sprawa, kazda
    pracownice uczulilem na sprzedaz alkoholu nieletnim, wisza wszystkie
    wywieszki itd - natomiast ja sam nie zajmuje sie sprzedaza, pracuje w innym
    miejscu. Bede wdzieczny za wszystkie sugestie i pomoc.

    pozdrawiam
    tkaczmar

  • 2. Data: 2004-04-15 10:39:09
    Temat: Re: Wychowanie w trzezwosci - policja
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T_K" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    innym
    > miejscu. Bede wdzieczny za wszystkie sugestie i pomoc.

    Praktycznie, to wyglada tak, ze to Twoj sklep i to Ty odpowiadasz za to co i
    komu jest sprzedawane...

    Kania

  • 3. Data: 2004-04-15 14:46:11
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Praktycznie, to wyglada tak, ze to Twoj sklep i to Ty odpowiadasz za to co
    > komu jest sprzedawane...

    Nie - odpowiedzialność karną ponosi osoba,
    która sprzedała alkohol małoletniemu,
    czyli konkretna sprzedawczyni.
    Sprzedaż nawet 1 piwa małoletniemu
    jest przestępstwem - paranoja.
    Nawet nie ma jasnych kryteriów, na podstawie
    których sprzedawca ma ocenić wiek kupującego.
    Może zażądać dokumentu, ale w razie wątpliwości
    co do wieku kupującego. A co gdy kupujący ma
    17,5 roku, a wygląda na 20?

  • 4. Data: 2004-04-15 15:14:25
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Nie - odpowiedzialność karną ponosi osoba,
    > która sprzedała alkohol małoletniemu,
    > czyli konkretna sprzedawczyni.

    Tyle ze te malolaty najprawdopodobniej chronia swojego starszego kolege,
    ktory im to piwo kupil. A jesli chodzi o sklep, to moze nie dostac
    koncesji w nastepnym roku ...