  • 1. Data: 2004-04-15 09:25:20
    Temat: Re: Pytanie hipotetyczne (?)
    Od: "Przemek" <p...@n...gazeta.pl>

    Witam,

    Wszystkie długi w zasadzie będą sią za nim ciągnęły do końca życia, a w
    najgorszym przypadku za niespłacenie kredytów banki zgłoszą w przestępstwo z
    art 286KK i dostanie w najlepszym przypadku 2 lata pozbawiania wolności w
    zawieszeniu na 3. ( Jeżeli zacznie coś spłacać prokuratorzy zazwyczaj żądają
    kary bezwzględnego pozbawienia wolności)

    pozdrawiam Przemek

  • 2. Data: 2004-04-15 21:49:48
    Temat: Pytanie hipotetyczne (?)
    Od: "martiN" <m...@o...pl>

    Jest człowiek, narobił długów: prywatnie zaciągając kredyty, nie spłacał
    wierzytelności jako osoba prowadząca działalność, nie płacił podatków do US,
    nie odprowadzał składek do ZUS...(moje gratulacje). Sam się zastanawiam co
    mu grozi. Przy czym dodam, że sprzedał swoje (jedyne) mieszkanie (na ten
    adres były wszystkie wierzytelności), nigdzie się nie zameldował i sobie
    hula...i...co dalej?
    Moje pytanie stąd, bo sam mi je zadał: "...i co mi zrobią?".
    Hę...?
    Pozdro martiN

  • 3. Data: 2004-04-15 22:25:01
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Jest człowiek, narobił długów: prywatnie zacišgajšc kredyty, nie spłacał
    > wierzytelnoœci jako osoba prowadzšca działalnoœć, nie płacił podatków do US,
    > nie odprowadzał składek do ZUS...(moje gratulacje). Sam się zastanawiam co
    > mu grozi. Przy czym dodam, że sprzedał swoje (jedyne) mieszkanie (na ten
    > adres były wszystkie wierzytelnoœci), nigdzie się nie zameldował i sobie
    > hula...i...co dalej?
    > Moje pytanie stšd, bo sam mi je zadał: "...i co mi zrobiš?".

    prawo upadlosciowe i naprawcze

    bezskuteczne z mocy prawa upadlosciowego i naprawczego jest wiele
    czynnosci upadlego dokonanych w ciagu dwoch lat, roku itd. przed
    zlozeniem wnioski o ogloszenie upadlosci

    polecam lekture ustawy DzU nr 60, poz. 535 zm., DzU nr 217, poz. 2125

    pozdr.
    marcin

  • 4. Data: 2004-04-16 09:01:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, bd wrote:
    [...komuś...]
> [...]
    >+ czynnosci upadlego dokonanych w ciagu dwoch lat, roku itd. przed
    >+ zlozeniem wnioski o ogloszenie upadlosci

    Skąd wziąłeś owo "ogłoszenie upadłości" ?
    "majątek nie wystarcza na pokrycie"...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-04-16 17:56:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Apr 2004, Przemek wrote:
    [...]
    >+ art 286KK i dostanie w najlepszym przypadku 2 lata pozbawiania wolności w
    >+ zawieszeniu na 3. ( Jeżeli zacznie coś spłacać prokuratorzy zazwyczaj żądają
    >+ kary bezwzględnego pozbawienia wolności)

    Dobrze zrozumiałem: jeśli zacznie spłacać do NIE dostanie "zawiasów" ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-04-17 08:35:14
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    > bezskuteczne z mocy prawa upadlosciowego i naprawczego jest wiele
    > czynnosci upadlego dokonanych w ciagu dwoch lat, roku itd. przed
    > zlozeniem wnioski o ogloszenie upadlosci

    czy to oznacza, ze jezeli kupie od przedsiebiorcy nieruchomosc, a po roku
    jemu sie upandnie, to po MOJA juz nieruchomosc zglosi sie syndyk?

    p.
    W,

  • 7. Data: 2004-04-19 20:55:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, wirtualna wrote:

> [...]
    >+ czy to oznacza, ze jezeli kupie od przedsiebiorcy nieruchomosc, a po roku
    >+ jemu sie upandnie, to po MOJA juz nieruchomosc zglosi sie syndyk?

    To może być pewien problem: Marcin nie pisał "wszystkich"
    a "wiele" :)
    Ale BTW "nie calkiem OT" - jeśli miał długi podatkowe to owszem:
    po *wydawałoby ci się* że twoją nieruchomość zgłosi się
    egzekutor.
    Art.112 Ordynacji.
    I dla jasności praktyka ta jest powszechna (z innego przepisu
    szczegółowego) w zakresie podatku VAT: "odpowiada ten co zapłacił
    fakturę" :>, tłumaczenie ludziom że coś tu na głowie stoi rozbija
    się (na grupie .prawo, nie przy kuflu piwa :>) o argument "będą
    oszustwa".
    Wszystkim takim "argumentatorom" pozostaje życzyć żeby na sobie
    testowali - a nuż im się uda kupić "obciążony" ST :>

    pozdrowienia, Gotfryd