  • 1. Data: 2004-04-15 10:00:30
    Temat: komornik-zajecie wynagrodzenia
    Od: "exit" <j...@w...pl>

    witam,
    mam nastepujacy problem.
    Komornik wyslal pismo o zajecie wynagrodzenia za niesplacony debet w PKO BP
    ktory mial miejsce w 1997 roku.
    Nie wiem kiedy zostal wystawiony tytul wykonawczy ale sprawa trafila do
    komornika w 2004 roku.
    Czy isnieje jakas szansa na przedawnienie sprawy ?
    pozdrawiam
    exit

  • 2. Data: 2004-04-15 11:11:03
    Temat: Re: komornik-zajecie wynagrodzenia
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > komornika w 2004 roku.
    > Czy isnieje jakas szansa na przedawnienie sprawy ?

    przepis art. 97 § 1 i § 2 prawa bankowego przewiduje, iz do BTE winno byc
    dolaczone pisemne oswiadczenie dluznika o poddaniu sie egzekucji. bank zna
    ten przepis i pewnie podpisaujac umowe o debet w koncie podpisales takze
    takie oswiadczenie. w oswiadczeniu jest kwota do ktorej poddasz sie egzekucji
    w zakresie roszczen wynikajacych z umowy o debet, a takze ostateczny termin,
    do ktorego bank moze wystawic BTE. sprawdz umowe.
    przypuszczam, ze ow BTE spelnial wszystkie wymogi ustawowe i na mocy art. 782
    k.p.c. i art. 781 § 2 k.p.c. sad uznal wniosek banku za zasadny i orzekl
    nadac kaluzule wykonalnosci BTE.

    komornik powinien dostarczyc Ci zawiadomienie o wszczeciu egzekucji
    i postanowienie sadu, w ktorym dokladnie wszystko jest opisane.

    jedyne, co mozesz teraz zrobic to przypilnowac ograniczen potracen dokonywanych
    z wynagordzenia, a szczegoly znajdziesz w kodeksie pracy, art. 87 i 87(1)

    pozdrawiam
    marcin

  • 3. Data: 2004-04-15 11:53:08
    Od: "exit" <j...@w...pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości >

> [...]
    dokonywanych
    > z wynagordzenia, a szczegoly znajdziesz w kodeksie pracy, art. 87 i 87(1)

    postanowienia jeszcze nie dostalem bo dostala najpierw firma.Sprawdze umowe
    ale nie sadze abym podpisywal oswiadczenie o poddaniu sie egzekucji.
    Czyli firma moze przekazywac na konto komornika nie wiecej niz 50% czyli np
    20%?
    Bardzo dziekuje za odpowiedz na mojego posta:-))
    pozdrawiam
    exit

  • 4. Data: 2004-04-15 12:10:53
    Od: Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    exit wrote:

> [...]
    > egzekucji.
    > Czyli firma moze przekazywac na konto komornika nie wiecej niz 50%

    Takie oswiadczenie z reguly jest w umowie o prowadzenie konta, wiec pewnie
    podpisales.

    WL

  • 5. Data: 2004-04-15 12:21:23
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "exit" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > postanowienia jeszcze nie dostalem bo dostala najpierw firma.

    i postanowienia sądowego nie dostaniesz, a jedynie zawiadomienie o wzczęciu
    egzekucji z powołaniem tresci tytułu wykonawczego, a jest nim, w tym
    przypadku bankowy tytuł egzekucyjny zaopatrzony w klauzulę wykonalności , a
    nie postanowienie sądu. Od chwili otrzymania zawiadomienia biegnie temin 7
    dni do złożenia zażalenia na nadanie b. t. e. klauzuli wykonalności.
    I jeszcze jedno, jeżeli jest to dług wynikający z czynności, umowy zawartej
    przed zmianą prawa bankowego , to oświadczenie o dobrowolnym poddaniu sie
    egzekucji nie jest konieczne dla nadania klauzuli wykonalnosci (przed
    1998r.)

    wowka

  • 6. Data: 2004-04-15 12:33:58
    Od: "exit" <j...@w...pl>

    w takim razie sie poddaje:-(((na cale szczescie jest to 2K razem z odsetkami
    i podejrzewam,ze nie dogadam sie z bankiem aby wycofal od
    komornika..wiem,wiem...trzeba bylo myslec wczesniej:-)
    Dzieki za odpowiedzi
    pozdrawiam
    exit

  • 8. Data: 2004-04-15 13:03:12
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > egzekucji z powołaniem tresci tytułu wykonawczego, a jest nim, w tym
    > przypadku bankowy tytuł egzekucyjny zaopatrzony w klauzulę wykonalności , a

    moze nie wyrazilem sie precyzyjnie. postanowienie o nadaniu klauzuli
    wykonalnosci wydaje sie stronie wnioskujacej. no ale ja w zyciu spotkalem
    sie juz z takimi przypadkami, ze komornik przysylajac zawiadomienie o
    wszczeciu egzekucji przysylal fotokopie postanowienia jako zalacznik.
    no i mozna tez udac sie do komornika i wgladnac w akta postepowania,
    a tam z pewnoscia postanowienie jest bo przedstawil je wierzyciel.

    pozdr.
    marcin

  • 9. Data: 2004-04-15 13:57:05
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    > w takim razie sie poddaje:-(((na cale szczescie jest to 2K razem z
    odsetkami
    > i podejrzewam,ze nie dogadam sie z bankiem aby wycofal od
    > komornika..wiem,wiem...trzeba bylo myslec wczesniej:-)

    nawet jak wycofa to nic się nie zmieni bo Ty i tak będziesz musiał zapłacić
    komornikowi koszty egzekucyjne. Banki nie przepuszczają nawet drobnych kwot,
    wystawiaja bankowe tytuły egzekucyjne nawet na sumy kilkudziesięciu złotych.

    wowka