  • 11. Data: 2011-08-23 12:17:38
    Temat: Re: Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    spp wrote:
    > Przewoźnik może podważyć deklarowaną wartość przesyłki i ograniczyć
    > wysokość odszkodowania do jej rzeczywistej (rynkowej) wielkości.

    ale tak na logike (abstrahujac od konkretnej umowy) to pileczka _powinna_
    byc po stronie przewoznika ktory pobiera oplate za ubezpieczenie na 360

    a to czy ktos wysle wykalaczke ktora zaginie de facto przewoznikowi
    powinno zwisac (o ile ma ubezpieczenia skalkulowane na podstawie
    faktycznego ryzyka a nie z sufitu), w koncu i tak juz danej przesylki
    nie ma - dlatego musi wyplacic ubezpieczenie - i nie ma dla niego
    zadnego znaczenia czy byla warta 50, 100, czy 500 pln

  • 12. Data: 2011-08-23 12:21:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.08.2011 14:17), m4rkiz wrote:

> [...]
    > nie ma - dlatego musi wyplacic ubezpieczenie - i nie ma dla niego
    > zadnego znaczenia czy byla warta 50, 100, czy 500 pln

    Dodatkowo, nie ma tutaj takiego ryzyka nadużycia ze strony klienta jak w
    przypadku np. ubezpieczenia samochodowego (ubezpieczam trabanta na
    100tys zł, rozbijam), bo klient nie ma wpływu na zaistnienie zdarzenia
    od którego się ubezpiecza.

    p. m.

  • 13. Data: 2011-08-23 14:33:44
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Gonzo" napisał w wiadomości grup

    >Kris <k...@W...PL> napisał(a):

    > Wydruk np. z Allegro za ile sprzedałeś.

    >przedmiot sprzedalem przez gumtree. Nie mam zadnego potwierdzenia, oprocz
    >przelewu na konto. Skoro przesylke ubezpieczylem na kwote 360zl to nie
    >powinni
    >mi oddac 360zl? Tak na logike. Poczta jakos nie ma z tym problemow i zwraca
    >zadeklarowana wartosc.

    To pokaż im wydruk z gumtree i skan przelewu.
    Zwrócisz kasę kupującemu a UPS zwróci Tobie wartość towaru

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 14. Data: 2011-08-23 15:14:34
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-23 14:17, m4rkiz pisze:

> [...]
    > nie ma - dlatego musi wyplacic ubezpieczenie - i nie ma dla niego
    > zadnego znaczenia czy byla warta 50, 100, czy 500 pln

    Jakby nie patrzeć to u podstaw każdej kalkulacji będzie leżała zasada,
    że wartość ubezpieczenia nie może przekraczać wartości rynkowej
    przedmiotu. Tak więc ma znaczenie (i bierze się to z faktycznego ryzyka)
    czy przewoźnik będzie za zagubioną wykałaczkę płacił 50, 100 czy 500 zł
    (a np. DPD do 5.000 lub kurier-polska.com 10.000 - takie ubezpieczenie
    'gratis' oferują te firmy).

    --
    spp

  • 15. Data: 2011-08-23 15:39:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-23 17:14, spp pisze:
    > Tak więc ma znaczenie (i bierze się to z faktycznego ryzyka) czy
    > przewoźnik będzie za zagubioną wykałaczkę płacił 50, 100 czy 500 zł

    Przecież to ryzyko jest uwzględnione w cenie ubezpieczenia (płatne
    dodatkowo powyżej pewnych kwot).

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2011-08-23 15:46:19
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-23 17:39, Liwiusz pisze:

    > Przecież to ryzyko jest uwzględnione w cenie ubezpieczenia (płatne
    > dodatkowo powyżej pewnych kwot).

    Oczywiście. Ale przy założeniu, że obowiązują obecne przepisy tzn. że
    wysokość odszkodowania nie może przewyższyć rynkowej wartości towaru.
    Jeżeli ubezpieczyciel będzie musiał się kierować _wyłącznie_ deklaracją
    klienta to stawki ubezpieczeniowe wyglądać będą zupełnie inaczej.:(
    Przecież to klient będzie musiał zapłacić za zawyżone wypłaty.

    --
    spp

  • 17. Data: 2011-08-23 15:58:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-23 17:46, spp pisze:

> [...]
    > klienta to stawki ubezpieczeniowe wyglądać będą zupełnie inaczej.:(
    > Przecież to klient będzie musiał zapłacić za zawyżone wypłaty.

    Czyli sugerujesz, że ludzie masowo ubezpieczają przesyłki na kwoty
    wyższe niż ich realne wartości (na tyle masowo, że gdyby każda przesyłka
    była jednak tyle warta, to przewoźnik musiałby podnieść ceny)?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2011-08-23 16:27:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-23 17:58, Liwiusz pisze:

    > Czyli sugerujesz, że ludzie masowo ubezpieczają przesyłki na kwoty
    > wyższe niż ich realne wartości (na tyle masowo, że gdyby każda przesyłka
    > była jednak tyle warta, to przewoźnik musiałby podnieść ceny)?

    Nie wiem, nie potrafię odpowiedzieć. Może nie, w końcu wiedzą że i tak
    wycena przesyłki będzie mogła być sprawdzona i skorygowana?

    Chyba uciekliśmy zbyt daleko od tematu. Otwierający wątek pytał czy UPS
    ma do tego prawo - odpowiedź brzmi tak.
    Pytał także jak to ugryźć - odpowiedź też jest znana - wydruk z aukcji,
    przelew, powołanie się na ceny z podobnych aukcji powinny dać
    wystarczającą podstawę do ustalenia wartości przesyłanego przedmiotu.
    --
    spp

  • 19. Data: 2011-08-23 20:11:02
    Od: " Tomek" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    spp <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > przelew, powołanie się na ceny z podobnych aukcji powinny dać
    > wystarczającą podstawę do ustalenia wartości przesyłanego przedmiotu.

    Wtrącę się niespodziewanie :)
    Ponieważ w wielu wypadkach nie ma żadnych paragonów, faktur, aukcji z
    allegro, więc pozostaje jedynie porównywanie ceny z innymi tego typu
    przedmiotami. A to niestety bywa także bywa trudne, tym bardziej jeśli coś ma
    wartość sentymentalną...

    Z tego Panowie co piszecie wynikają 2 smutne wnioski:
    1. Wysyłać rzeczy wartościowe pocztą polską, bo u nich automatycznie zwracają
    kwotę, na jaką ubezpieczono towar, bez zabaw w stylu przedstawianie rachunku
    za towar,
    2. Wysyłając rzeczy UPSem czy innym kurierem warto oszukiwać i np. w rubryce
    co jest przesyłane wpisywać, np. "pamięć USB Flash 512GB" zamiast "zegarek".
    Oczywiście sprawdzić wcześniej, że taka pamięć warta jest więcej niż te 500
    zł, na które ubezpieczyliśmy paczkę. Wtedy w razie zgubienia zwrócą tę kwotę
    (niższą od wartości zadeklarowanego przedmiotu), natomiast nie mają
    praktycznie szans udowodnić, że kłamiemy w opisie. W ten o to sposób kurierzy
    zachęcają do oszustw - jak zresztą cały system w Polsce.

    Tomek

  • 20. Data: 2011-08-23 20:20:53
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > kurierzy
    > zachęcają do oszustw - jak zresztą cały system w Polsce.

    na poczcie wystarczy ubezpieczyc paczke na min. mozliwa kwote, czyli za 1
    pln za kazde 50 pln ubezp. i paczka nie zginie-mozna tam wsadzic towar za 10
    tysi i jest luz bo paczka idzie innym trybem niz wszystko inne.

    --
    pozdrawiam, wromek