  • 1. Data: 2011-08-22 19:44:20
    Temat: Umowa o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, a umowa o pracę.
    Od: "Ł.W." <k...@j...pl>

    Witam,

    Posiadam umowę o podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez opłacenie
    mi studiów przez zakład pracy.

    Paragraf 5 tej umowy mówi: pracownik zobowiązuje się przepracować u
    pracodawcy rok od zakończenia nauki.

    Paragraf 7: Pracownik zobowiązuje się do zwrotu kosztów poniesionych
    przez pracodawcę na jego naukę w wysokości proporcjonalnej wynikającej z
    nieprzepracowanego czasookresu określonego w paragrafie 5 niniejszej mowy.

    Umowa o pracę jest na czas określony i wygasa w grudniu 2011, natomiast
    umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych zobowiązuje mnie do pracy do
    czerwca 2012, ponieważ studia skończyłem w czerwcu 2011. Czy pracodawca
    mógł umieścić taką klauzulę w umowie wiedząc, że moja umowa o pracę jest
    do grudnia 2011? Jeżeli nie mógł tak zrobić, czy w grudniu 2011 mogę
    swobodnie pożegnać się z pracodawcą bez obawy, że będę musiał zwracać
    jakieś koszty?

  • 2. Data: 2011-08-23 23:21:48
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    Skoro pracodawca dokonał takiego zapisu w umowie, to świadczy o tym, że ma
    wobec Ciebie plany/dobre zamiary/ tj. gwarantuje Ci miejsce dalszej pracy.
    Potencjalny zwrot kosztów wyłożonych przez pracodawcę dotyczy zwolnienia z
    Twojego powodu (np. wypowiedzenie przez Ciebie lub porzucenie pracy w
    trakcie obowiązujacej umowy). Jeśli więc nie zawrzecie nowej umowy, na
    dalsze zatrudnienie, to równocześnie możesz stwierdzić,że otrzymałeś ładny
    prezent.
    Do sporządzenia umowy, jak do tanga trzeba dwojga...
    Reasumując, to pracodawca nie zabezpieczył swoich interesów!

  • 3. Data: 2011-08-24 07:28:08
    Temat: Re: Umowa o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, a umowa o pracÍ.
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    "Agall" <a...@m...ru> wrote:
    > Skoro pracodawca dokona>= takiego zapisu w umowie, to ?wiadczy o tym, ?e ma
    > wobec Ciebie plany/dobre zamiary/ tj. gwarantuje Ci miejsce dalszej pracy.
    > Potencjalny zwrot kosztUw wy>=o?onych przez pracodawcÍ dotyczy zwolnienia z
    > Twojego powodu (np. wypowiedzenie przez Ciebie lub porzucenie pracy w
    > trakcie obowi?zujacej umowy). Je?li wiÍc nie zawrzecie nowej umowy, na
    > dalsze zatrudnienie, to rUwnocze?nie mo?esz stwierdziE,?e otrzyma>=e? >=adny
    > prezent.
    > Do sporz?dzenia umowy, jak do tanga trzeba dwojga...
> [...]

    Umowa na czas określony nie ma żadnego związku ze zobowiązaniem do
    przepracowania określonego czasu. Jeżeli pracodawca będzie się uchylał
    przed zawarciem nowej umowy (pamiętać - mieć jak to udowodnić!!!), to
    zobowiązanie wygasa. Jeżeli nie: to ablo pracujesz do końca umówił ego
    okresu, albo płacisz.