  • 1. Data: 2011-08-22 17:12:10
    Temat: Vat a ubranie
    Od: wwwd <d...@N...gazeta.pl>

    Witam jestem przewodniem górskim mam działalność 1 osobową.
    Kupiłem sobie kurtkę w góry koszt około 1500 zł. Noi księgowa
    powiedział mi że nie mogę takiego ubrania wrzucić w koszty ?.

  • 2. Data: 2011-08-22 18:28:02
    Temat: Re: Vat a ubranie
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.08.2011 19:12), wwwd wrote:
    > Witam jestem przewodniem górskim mam działalność 1 osobową.
    > Kupiłem sobie kurtkę w góry koszt około 1500 zł. Noi księgowa powiedział
    > mi że nie mogę takiego ubrania wrzucić w koszty ?.

    Głupie, ale takie jest stanowisko US i IS. Raczej nie masz ochoty
    walczyć o to w *SA.

    Ale ponoć sytuację zmienia radykalnie "firmowość" ubrania. Tj. jeżeli na
    kurtce będzię wielkimi wołami wyszytan nazwa firmy/(dla G:firma), to
    ponoć USy do tego inaczej podchodzą.

    p. m.

  • 3. Data: 2011-08-22 18:58:30
    Od: wwwd <d...@N...gazeta.pl>

    No ale skoro hutnik dostaje tzw. ubranie robocze - to chyba ubranie w
    góry tez takim jest ?.

  • 4. Data: 2011-08-22 19:19:12
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 22 Aug 2011 20:58:30 +0200, wwwd napisał(a):

    > No ale skoro hutnik dostaje tzw. ubranie robocze - to chyba ubranie w
    > góry tez takim jest ?.

    W tym ubraniu raczej na ulicę nie wyjdzie. Zaś taka kurtka to niestety aż
    się prosi o wyrzucenie z kosztów pod hasłem "użytek osobisty". Chyba, że
    będziesz w stanie kontrolerom w sposób nie budzący wątpliwości udowodnić,
    że używasz jej tylko w celu DG :)

    Albo jak wyżej - napis na plecy i masz wydatek na cele reklamowe.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2011-08-23 00:23:03
    Od: to <t...@x...abc>

    begin wwwd

    > Witam jestem przewodniem górskim mam działalność 1 osobową. Kupiłem
    > sobie kurtkę w góry koszt około 1500 zł. Noi księgowa powiedział mi że
    > nie mogę takiego ubrania wrzucić w koszty ?.

    Pytasz nas co Ci powiedział księgowa? Chyba najlepiej będzie spytać o to
    księgowę.

  • 6. Data: 2011-08-23 09:41:15
    Od: wwwd <d...@N...gazeta.pl>

    W dniu 2011-08-23 02:23, to pisze:
    > begin wwwd

    > Pytasz nas co Ci powiedział księgowa? Chyba najlepiej będzie spytać o to
    > księgowę.

    No pytałem - ale powiedział mi że są jakiś kruczki prawne, które można
    wykorzystać.
    Po prostu nie rozumiem interpretacji US. Dlaczego ciuch tzw. roboczy to
    ie może być kurtka.

  • 7. Data: 2011-08-23 10:04:06
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-23 09:41:15 +0000, wwwd <d...@N...gazeta.pl> said:

    > Po prostu nie rozumiem interpretacji US. Dlaczego ciuch tzw. roboczy to
    > ie może być kurtka.

    Bo nie pytaleś o ciuch roboczy, a o kurtkę.
    Garniturów, koszul w paski, czy rękawiczek do golfa też nie chcą zbyt
    chętnie akceptować.
    Wszystko sprowadza się do tego, być BROŃ BOŻE nie odniósł jakiejkolwiek
    korzyści z tego, co kupujesz i odliczasz.
    (oczywiście samochodów, telefonów, komputerów służbowych itp. nie
    czepiają się, bo nie mają jak)

    Obstaluj kurtkę za 10 000 zł. Z wbudowanymi na stałe głośnikami,
    LEDowymi strzałkami, z ekranem naszytym na grzbiet, z akumulatorem w
    kołnierzu, ze sterczącą chorągiewką, z oczojebnym transparentem "Tu
    Jestem, To Ja, Przewodnik Górski W Pracy" i wtedy ze zdziwieniem
    skonstatujesz, że US nie będzie się czepiać.
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2011-08-23 15:49:18
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Wrzucić w koszty można prawie wszystko, tylko trzeba umieć to
    uzasadnić i być przygotowanym na drogę prawną. Ja bym się nie cackał,
    wrzucał.
    Ale lepiej będzie, jeśli tę kurtkę kupisz np. w sklepie BHP, jako
    "ubranie ochronne". Nie powinno być problemu :)

    Czarek

  • 9. Data: 2011-08-23 18:42:44
    Od: wwwd <d...@N...gazeta.pl>

    No tak tylko kurtki na ciężkie warunki górskie nie kupię w sklepie BPH
    bo takich tam nie mają?

  • 10. Data: 2011-08-23 19:00:28
    Od: Maurice de Poszepszynski <s...@d...najt>

    Użytkownik - wwwd napisał:
    > No tak tylko kurtki na ciężkie warunki górskie nie kupię w sklepie BPH
    > bo takich tam nie mają?

    Ale mieć mogą - cóż za problem pogadać ze sprzedawcą, żeby ci taką
    kurtkę sprowadził?
    Tak na boku - a ratownicy górscy, medyczni to skąd mają ubranka i jak
    rozliczają się z tych ciuchów jednostki, które ich zatrudniają?
    --
    Wendy! I'm home.