  • 21. Data: 2011-08-23 21:11:18
    Temat: Re: Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-23 20:11:02 +0000, " Tomek" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> said:

    > Z tego Panowie co piszecie wynikają 2 smutne wnioski:(ciach)

    Jeden wniosek - trzeba czytać regulamin usługi, którą się kupuje.
    Po prostu...

    --
    Bydlę

  • 22. Data: 2011-08-23 23:12:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/23/2011 3:11 PM, Tomek wrote:

> [...]
    > za towar,
    > 2. Wysyłając rzeczy UPSem czy innym kurierem warto oszukiwać i np. w rubryce
    > co jest przesyłane wpisywać, np. "pamięć USB Flash 512GB" zamiast "zegarek".
    > Oczywiście sprawdzić wcześniej, że taka pamięć warta jest więcej niż te 500
    > zł, na które ubezpieczyliśmy paczkę. Wtedy w razie zgubienia zwrócą tę kwotę
    > (niższą od wartości zadeklarowanego przedmiotu), natomiast nie mają
    > praktycznie szans udowodnić, że kłamiemy w opisie. W ten o to sposób kurierzy
    > zachęcają do oszustw - jak zresztą cały system w Polsce.

    na oszusta to narazie wychodzisz ty probując wyłudzić więcej pieniedzy
    niż przesyłka była warta.

  • 23. Data: 2011-08-24 06:01:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-23 22:11, Tomek pisze:

> [...]
    > kwotę, na jaką ubezpieczono towar, bez zabaw w stylu przedstawianie rachunku

    Nie jestem pewien - Poczta też zastrzega iż deklarowana wartość
    przesyłki nie nie może przekroczyć jej rynkowej wysokości. Nie wiem jak
    jest zapewniona kontrola przestrzegania tego przepisu :(

> [...]
    > praktycznie szans udowodnić, że kłamiemy w opisie. W ten o to sposób kurierzy
    > zachęcają do oszustw - jak zresztą cały system w Polsce.

    Pragnę jednak zwrócić uwagę, że w omawianym przypadku wszyscy nadużywamy
    słowa 'ubezpieczenie'. Przecież tutaj nawet nie są stosowane
    jakiekolwiek przepisy z zakresu ubezpieczeń lecz zwykłe Prawo Przewozowe
    i jakiekolwiek kalkulacje przedsiębiorcy (firmy kurierskie) są
    całkowicie ich wewnętrzną sprawą i nie są w żaden sposób regulowane.
    Dodatkowo przewoźnicy mają prawo kontroli nadawanej paczki pod kątem jej
    zgodności z deklaracją na liście przewozowym zarówno co do jej
    zawartości jak i wartości.

    Oszustem pozostaje się niezależnie od systemu - nie są potrzebne żadne
    usprawiedliwienia i zaklęcia.

    --
    spp

  • 24. Data: 2011-08-24 06:37:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    > na oszusta to narazie wychodzisz ty probując wyłudzić więcej pieniedzy niż
    > przesyłka była warta.

    Czy na pewno? Załóżmy poszukuję ważnej części do mojego klasyka (samochód).
    Poszukiwania zajęło mi dobre pół roku. Kupuję część i kurier zgubił paczkę. Chcę
    odzyskać pieniądze na nerwy i stracony czas.

  • 25. Data: 2011-08-24 06:49:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >Poszukiwania zajęło mi dobre pół roku. Kupuję część i kurier zgubił paczkę.
    >Chcę odzyskać pieniądze na nerwy i stracony czas.

    W takim wypadku trzeba było wykupić gdzieś dodatkowe ubezpieczenie
    obejmujące swoim zakresem nerwy i stracony czas.

  • 26. Data: 2011-08-24 07:32:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-24 08:49, Kris pisze:

    > W takim wypadku trzeba było wykupić gdzieś dodatkowe ubezpieczenie
    > obejmujące swoim zakresem nerwy i stracony czas.

    I na tym powinno polegać ubezpieczenie przesyłki - wszak płaci się za
    nie proporcjonalnie do *zadeklarowanej* wartości.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2011-08-24 07:44:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-24 09:32, Liwiusz pisze:

    > I na tym powinno polegać ubezpieczenie przesyłki - wszak płaci się za
    > nie proporcjonalnie do *zadeklarowanej* wartości.

    A to wtedy trzeba wykupić ubezpieczenie na życie a nie majątkowe. ;)

    --
    spp

  • 28. Data: 2011-08-24 08:14:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-24 09:44, spp pisze:

    > A to wtedy trzeba wykupić ubezpieczenie na życie a nie majątkowe. ;)

    Albo zmienić nazwę z "ubezpieczenie" na "odszkodowanie za nienależyte
    wykonanie umowy". Trochę dobrej woli, której tutaj brakuje, bo jak
    inaczej uzasadnić fakt, że przyjąć opłatę, to tak, ale wziąć na siebie
    konsekwencje wyższego ubezpieczenia - to już nie?

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2011-08-24 08:45:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Gonzo" napisał w wiadomości grup

    >przedmiot sprzedalem przez gumtree. Nie mam zadnego potwierdzenia, oprocz
    >przelewu na konto. Skoro przesylke ubezpieczylem na kwote 360zl to nie
    >powinni
    >mi oddac 360zl? Tak na logike. Poczta jakos nie ma z tym problemow i zwraca
    >zadeklarowana wartosc.

    Nadając paczkę poprzez ups miałeś opcję "deklarowana wartość"
    I tam jest napisane jak byk:
    "Pomoc
    Zadeklarowana wartość
    Wprowadź wartość zadeklarowaną paczki. Wartość zadeklarowana paczki wyznacza
    maksymalną odpowiedzialność za zgubioną lub zniszczoną paczkę. W przypadku
    paczek bez wskazanej wartości zadeklarowanej odpowiedzialność firmy UPS jest
    ograniczona do 100,00 USD (lub odpowiednika tej kwoty w walucie lokalnej).
    Podając wartość zadeklarowaną w systemie wysyłkowym firmy UPS, za dodatkową
    opłatą możliwe jest zadeklarowanie wyższej wartości przesyłki (jednak nie
    wyższej niż limit określony dla danego kraju).
    Wartość wysyłanego towaru można określić na podstawie faktury, paragonu,
    wyceny lub sprawdzonej wartości podobnego produktu. Koszt ewentualnego
    zastąpienia towaru stanowi wartość zadeklarowaną."

    Więc nie wiem z czym masz problem

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 30. Data: 2011-08-24 08:46:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-24 10:14, Liwiusz pisze:

> [...]
    > inaczej uzasadnić fakt, że przyjąć opłatę, to tak, ale wziąć na siebie
    > konsekwencje wyższego ubezpieczenia - to już nie?

    :)
    Ale to o czym rozmawiamy _nie jest_ ubezpieczeniem tylko _opłatą za
    nienależyte wykonanie umowy_ wynikającą bezpośrednio z Prawa
    Przewozowego. To właśnie na potrzeby klientów zwykło się używać słowa
    'ubezpieczenie' - jako bardziej zrozumiałego dla przeciętnego obywatela.

    BTW