  • 1. Data: 2011-08-22 21:33:25
    Temat: Czy matka dziedziczy po synu?
    Od: JD <j...@g...com>

    Witam.
    Sytuacja jest prawdziwa, ale tylko zasłyszana więc na dodatkowe
    pytania nie odpowiem od razu lub wcale.

    Rodzina w Warszawie, matka z własnym mieszkaniem, syn z żoną i córką
    rozkręcający biznesik całkiem dochodowy, Syn buduje dom w luksusowej
    dzielnicy, Nie wystarcza pieniędzy na dom. Syn prosi matkę o
    sprzedanie mieszkania i pożyczenie pieniędzy na ukończenie domu, w
    zamian obiecuje jej zamieszkanie w nowym domu. Matka tak robi, oddaje
    pieniądze z ręki do ręki baz pokwitowań, Synowa nie zgadza się na
    mieszkanie pod jednym dachem z teściową, wynajmują matce kawalerkę w
    wawce. Interes syna podupadam bida z kasą, rodzina z prowincji
    proponuje przenieść matkę na prowincję (4 razy tańszy wynajem). Matka
    się przeprowadza. Do tej pory wszystkim zarządza syn i wspomaga matkę
    finansowo, Busines syna załamuje się tak bardzo, że ten popełnia
    samobójstwo. Synowa nie chce mieć z teściową żadnych kontaktów,
    rodzina z miasta na prowincji również. Od paru lat mieszka sama w tej
    taniej kawalerce na prowincji, lecz ludzie wynajmujący jej, chcą ja
    wykwaterować. Ma za małą emeryturę aby przyjąć ja do domu opieki.
    Jest w kropce. nikt nie chce przyjąć 84=latki..
    Powtarzam pytanie, czy ma jakąś szanse na schedę po synie?

    JD

  • 2. Data: 2011-08-22 21:43:50
    Temat: Re: Czy matka dziedziczy po synu?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.08.2011 23:33, JD pisze:

    > wykwaterować. Ma za małą emeryturę aby przyjąć ja do domu opieki.
    > Jest w kropce. nikt nie chce przyjąć 84=latki..
    > Powtarzam pytanie, czy ma jakąś szanse na schedę po synie?

    Brak testamentu? Brak dzieci? Brak rodzeństwa?

    Wszystko mas tu: Kodeks Cywilny, "Dziedziczenie ustawowe" (art. 931 i
    dalsze).

  • 3. Data: 2011-08-22 21:51:44
    Od: JD <j...@g...com>

    On 22 Sie, 23:43, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Brak testamentu? Brak dzieci? Brak rodze stwa?
    >
    > Wszystko mas tu: Kodeks Cywilny, "Dziedziczenie ustawowe" (art. 931 i
    > dalsze).

    Syn mial córkę ze swą żoną.

    Kobieta usłyszala już radę: Idź do prawnika.
    ale nie chce. Chodzi o jakąś podpowiedź, że ma jakieś szanse na coś,
    aby ją zmobilizować do zasięgnięcia porady prawnej. Wiem tyle co już
    napisałem.

    JD

  • 4. Data: 2011-08-23 12:44:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    y.googlegroups.com...
    wrote:

    >Syn mial córkę ze swą żoną.

    To pozamiatane. Jak jest zstepny, wstepni nie dziedzicza.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-08-23 12:52:04
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.08.2011 23:51, JD pisze:

    > Syn mial córkę ze swą żoną.

    No to chyba powyższe zapisy powinny być jasne, prawda?

    Dziedziczy żona i dzieci. Koniec.

  • 6. Data: 2011-08-23 18:15:22
    Od: JD <j...@g...com>

    On 23 Sie, 14:52, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > No to chyba powy sze zapisy powinny by jasne, prawda?
    >
    > Dziedziczy ona i dzieci. Koniec.

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
    Pracownicy MOPS radzą jej wystąpić o te alimenty od wnuczki,
    bo od synowej ponoć nie można.

    JD

  • 7. Data: 2011-08-23 22:42:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/23/2011 1:15 PM, JD wrote:
    > Pracownicy MOPS radzą jej wystąpić o te alimenty od wnuczki,
    > bo od synowej ponoć nie można.

    dobrze radzą.

  • 8. Data: 2011-08-24 16:36:48
    Od: "emeryt" <e...@o...pl>

    > dobrze radzą.

    co prawda z wątku nie wynika ile lat ma wnuczka. Ale jeżeli
    czysto hipotetycznie wnuczka jest niepełnoletnia i niepracująca,
    co wtedy?
    Czy alimenty moga zostać zasądzone, jeżeli tak, to kto za to płaci,
    rodzic wnuczki?

    pozdrawiam
    E.

  • 9. Data: 2011-08-24 18:34:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.08.2011 20:15, JD pisze:

    > Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
    > Pracownicy MOPS radzą jej wystąpić o te alimenty od wnuczki,
    > bo od synowej ponoć nie można.

    A zastanów się logicznie - dlaczego ktoś miałby jakiejś formalnie obcej
    kobiecie, nijak niespokrewnionej, płacić alimenty?

  • 10. Data: 2011-08-24 18:36:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.08.2011 18:36, emeryt pisze:

    > co prawda z wątku nie wynika ile lat ma wnuczka. Ale jeżeli
    > czysto hipotetycznie wnuczka jest niepełnoletnia i niepracująca,
    > co wtedy?

    To samo, co w przypadku domagania się alimentów od własnego nieletniego
    i niepracującego dziecka.