  • 1. Data: 2011-08-22 20:49:14
    Temat: Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.
    Od: "Gozno" <l...@g...pl>

    Witam,
    tydzien temu wysylalem pewna rzecz, jako osoba prywatna i do osoby prywatnej,
    za posrednictwem firmy kurierskiej UPS. Dodatkowo wybralem usluge Express,
    zeby przesylka byla doreczona jak najszybciej i dodalem ubezpieczenie.
    Przedmiot nigdy nie dotarl do adresata i oficjalnie zostal uznany za
    zaginiony. Firma kurierska zada ode mnie teraz, zebym przedstawil im fakture,
    paragon, rachunek, badz inny dokument stwierdzajacy wartosc przesylki.
    Oczywiscie takich dokumentow nie mam, przedmiot byl uzywany kilkanascie lat i
    sprzedany. Jak to ugryzc?

  • 2. Data: 2011-08-22 20:52:44
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Gozno" napisał w wiadomości grup

    >Oczywiście takich dokumentow nie mam, przedmiot byl uzywany kilkanascie lat
    >sprzedany. Jak to ugryzc?

    Wydruk np. z Allegro za ile sprzedałeś.

  • 3. Data: 2011-08-22 21:15:08
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-22 22:49, Gozno pisze:
> [...]
    > Oczywiscie takich dokumentow nie mam, przedmiot byl uzywany kilkanascie lat i

    A pokwitowania od kuriera z wpisaną wartością przesyłki też nie masz?
    Dokumentu ubezpieczenia od firmy kurierskiej też nie masz?

    --
    animka

  • 4. Data: 2011-08-22 21:16:21
    Od: "Gonzo" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kris <k...@W...PL> napisał(a):

    > Wydruk np. z Allegro za ile sprzedałeś.

    przedmiot sprzedalem przez gumtree. Nie mam zadnego potwierdzenia, oprocz
    przelewu na konto. Skoro przesylke ubezpieczylem na kwote 360zl to nie powinni
    mi oddac 360zl? Tak na logike. Poczta jakos nie ma z tym problemow i zwraca
    zadeklarowana wartosc.

  • 5. Data: 2011-08-22 21:35:43
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-22 21:16:21 +0000, "Gonzo" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> said:

    > Skoro przesylke ubezpieczylem na kwote 360zl to nie powinni
    > mi oddac 360zl? Tak na logike.

    Logika i regulamin świadczenia usługi to dwie różne rzeczy.
    Sprawdź, pod czym się podpisałeś.

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2011-08-22 22:20:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gozno" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > paragon, rachunek, badz inny dokument stwierdzajacy wartosc przesylki.
    > Oczywiscie takich dokumentow nie mam, przedmiot byl uzywany kilkanascie

    Ważna jest kwota uibezpieczenia, a nie wartość zawartości paczki.

  • 7. Data: 2011-08-22 22:21:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/22/2011 4:16 PM, Gonzo wrote:

> [...]
    > mi oddac 360zl? Tak na logike. Poczta jakos nie ma z tym problemow i zwraca

    na logikę to ubezpieczyłeś przedmiot o danej wartości rynkowej, ale nie
    więcej niż 360 zł.

    wiec dostaniesz wartość przedmiotu lub 360 zł, w zależności od tego co
    mniejsze.

  • 8. Data: 2011-08-23 06:01:48
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-23 00:20, Robert Tomasik pisze:

    > Ważna jest kwota uibezpieczenia, a nie wartość zawartości paczki.

    W przypadku jednak gdy wartość zawartości paczki jest mniejsza niż kwota
    ubezpieczenia to ona jest ważniejsza. :(

    --
    spp

  • 9. Data: 2011-08-23 08:30:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-23 08:01, spp pisze:

    > W przypadku jednak gdy wartość zawartości paczki jest mniejsza niż kwota
    > ubezpieczenia to ona jest ważniejsza. :(

    W Poczcie Polskiej ważna jest kwota "ubezpieczenia" (nie jest to
    klasyczne ubezpieczenie). W UPS jest inaczej?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-08-23 09:08:33
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-23 10:30, Liwiusz pisze:

    > W Poczcie Polskiej ważna jest kwota "ubezpieczenia" (nie jest to
    > klasyczne ubezpieczenie). W UPS jest inaczej?

    Hmm, PP to PP - UPS obowiązuje raczej prawo przewozowe.

    Przewoźnik może podważyć deklarowaną wartość przesyłki i ograniczyć
    wysokość odszkodowania do jej rzeczywistej (rynkowej) wielkości.

    --
    spp