  • 41. Data: 2011-08-24 11:03:46
    Temat: Re: Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    t...

    > Biora wydruki z OTOMOTO ofert aut tej samej marki tego samego rocznika itp
    > liczą średnią cene.

    Opowiadasz bajki :)

    Nie. W styczniu tak mi "wycenili" Forda Ka a w lipcu w podobny sposób
    Renault megane.

    > I mało ich obchodzi co masz wpisane w umowie kupna.

    >Opowiadasz bajki :))
    Nie
    >To Ty wypełniasz deklarację PCC i wpisujesz kwoty. Jeżeli US chce więcej
    >podatku - musi wydać decyzję....itd itd :)))

    Tak. Ja wypełniłem PCC i podałem tam wartość z umowy.
    Panienka wyliczyła swoja wartość i mogłem się albo nie zgodzić i pewnie
    odwołanie jakieś pisać albo się zgodzić i zapłacić tyle ile chciała.
    W moich przypadkach to było kilkadziesiąt lub nawet kilkanaście zł różnicy
    to olałem sprawe i zapłaciłem. A wydruki z otomoto dołączyła nawet do
    oryginału mojej deklaracji.

  • 42. Data: 2011-08-24 11:26:45
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 24 Aug 2011 13:03:46 +0200, Kris napisał(a):

> [...]
    > W moich przypadkach to było kilkadziesiąt lub nawet kilkanaście zł różnicy
    > to olałem sprawe i zapłaciłem. A wydruki z otomoto dołączyła nawet do

    Wobec czego, jesteś obywatelem nieuświadomionym.
    Dałeś się "spuścić" i tyle.
    Na etapie wypełnienia PCC, podpisania go i złożenia - panienka mogła Ci
    jedynie potwierdzić kopię że PCC przyjęła. Nic ponadto.
    Po co z nią w ogóle dyskutowałeś?
    Nadal podtrzymuję stanowisko które napisałem w poprzednim poście.
    To Ty jesteś podatnikiem i Ty wypełniasz PCC, obliczasz wysokość podatku i
    go opłacasz. Jeżeli panience coś nie pasi - to ma wydać "papier" :)
    Zerknij jeszcze do ustawy i zobacz co jest w przypadku "różnicy" do 15% ;)

  • 43. Data: 2011-08-24 11:36:23
    Od: " Tomek" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > W dniu 2011-08-24 12:25, Kamil pisze:
    >
    > <ciach bzdety>
    >
    > A teraz poszukaj, kto musi dowieść jaka była wartość przesyłki i
    > przeczytaj uważnie wszystkie moje wypowiedzi.
    > Co do sposobów jej wyceny to mówi o tym art. 80 prawa przewozowego.

    Zajrzałem do tego przepisu:

    ----Przepis----
    Art. 80. 1. Wysokość odszkodowania za utratę lub ubytek przesyłki nie może
    przewyższać wartości, którą ustala się na podstawie i w następującej
    kolejności:
    1) ceny wskazanej w rachunku dostawcy lub sprzedawcy albo
    2) ceny wynikającej z cennika obowiązującego w dniu nadania przesyłki do
    przewozu bądź
    3) wartości rzeczy tego samego rodzaju i gatunku w miejscu i czasie ich
    nadania.
    2. W razie niemożności ustalenia wysokości odszkodowania w sposób określony w
    ust. 1, wysokość tę ustala rzeczoznawca.
    3. W razie utraty przesyłki z deklarowaną wartością należy się odszkodowanie
    w wysokości deklarowanej, a w razie ubytku - w odpowiedniej części, chyba że
    przewoźnik udowodni, że wartość deklarowana przewyższa wartość ustaloną w
    sposób określony w ust. 1.

    Czyli jakby na to nie patrzeć mój sposób jest najlepszy. Żeby uniknąć
    idiotycznego udowadniania ceny wysłanego przedmiotu, wpisuje się w deklaracji
    przewozowej dowolny przedmiot, którego wartość łatwo zweryfikować na rynku, a
    która to wartość przekracza kwotę "ubezpieczenia" (w tym wypadku 500 zł). Na
    ewentualne pytanie firmy kurierskiej o rachunek mówi się "kupiłem na bazarze"
    i mogą spierdalać, muszą wypłacić te 5 stówek, bo wartość rynkowa przedmiotu
    jest wyższa a ja nie mam obowiązku przechowywania rachunków (a kurier nie
    udowodni mi, że fałszywie zadeklarowałem zawartość paczki). Dlatego
    deklarowanie drogich i małych części komputerowowych zawsze jest dobrym
    wyjściem, niezależnie od tego co naprawdę się przesyła.

    Polecam mój sposób rozumnym i chcącym uniknąć szarpaniny się z firmą
    kurierską w razie zagubienia przedmiotu.

    Tomek

  • 44. Data: 2011-08-24 11:46:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    .net...

    >Wobec czego, jesteś obywatelem nieuświadomionym.
    >Dałeś się "spuścić" i tyle.
    >Na etapie wypełnienia PCC, podpisania go i złożenia - panienka mogła Ci
    >jedynie potwierdzić kopię że PCC przyjęła. Nic ponadto.

    Pewnie masz rację

    >Po co z nią w ogóle dyskutowałeś?

    Bo chciałem mieć to z głowy i uniknąć kolejnej wizyty w us. Pewnie mogłem
    też PCC poczta wysłać i czekać na decyzje.

    >Nadal podtrzymuję stanowisko które napisałem w poprzednim poście.
    >To Ty jesteś podatnikiem i Ty wypełniasz PCC, obliczasz wysokość podatku i
    >go opłacasz. Jeżeli panience coś nie pasi - to ma wydać "papier" :)

    Ale ja tego nie neguje. Napisałem jak było i tyle. A ze sprawa dotyczyła
    kilkunastu, może kilkudziesięciu zł to nie było warte szarpania moim zdaniem

    >Zerknij jeszcze do ustawy i zobacz co jest w przypadku "różnicy" do 15% ;)

    Sprawdzę jak będe miał konieczność wypełnienia kolejnego PCC

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 45. Data: 2011-08-25 15:18:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik " Tomek" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > "ubezpieczenia" (w tym wypadku 500 zł). Na ewentualne pytanie firmy
    > kurierskiej o rachunek mówi się "kupiłem na bazarze" i mogą spierdalać,

    Najlepiej to powiedzieć, że rachunek był w przesyłce i jak ją znajdą, to im
    pokażesz. :)

  • 46. Data: 2011-08-25 15:23:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-25 17:18, Marcin Wasilewski pisze:

    > Najlepiej to powiedzieć, że rachunek był w przesyłce i jak ją znajdą, to
    > im pokażesz. :)

    "To jak Pan pokaże wrócimy do rozmowy'.

    --
    spp

  • 47. Data: 2011-08-30 18:37:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisa?(a):

    > W Poczcie Polskiej ważna jest kwota "ubezpieczenia" (nie jest to
    > klasyczne ubezpieczenie). W UPS jest inaczej?

    Na Poczcie wysylasz paczke o okreslonej wartosci w firmach kurierskich
    ubiezpieczasz przesylke na warunkach takich, ze deklarowana kwota jest
    gorna granica odpowiedzialnosci ubezpieczyciela.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"