  • 11. Data: 2006-02-22 20:20:49
    Temat: Re: Kurier GLS - a nr PESEL przy odbiorze paczki
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Kurier nie ma prawa do legitymowania.

    Ma tez obowiązek dostarczyc paczke adresatowi. Jesli wiec adresat
    odmawia potwierdzenia swojej tozsamosci, to rezygnuje przeciez tym samym
    z paczki :)

    Tym niemniej jednak pesel to juz przesada ... cos tu smierdzi.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 12. Data: 2006-02-22 20:38:52
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    earl wrote:
    > nie chciałeś podać danch i nie podałeś, nie dostarczyli
    > ci przesyłki, nikt cię nie zmuszał do podawania danch bo to
    > dobrowolne w przypadku umowy cylinoprawnej

    Odbiorcy i kuriera nie wiąże żadna umowa.

    Jeśli kurier przyjął przesyłkę od nadawcy do przekazania adresatowi, a
    następnie jej nie przekazał chociaż zastał adresata, ustalił jego
    tożsamość i ten był chętny do przyjęcia przesyłki, to ewidentnie
    niedopełnia zobowiązania do doręczenia paczki (chyba, że z umowy z
    nadawcą wynika co innego, w co wątpię).

    > najłatwiejszy i najbardziej wiarygodny sposób potwierdzenia
    > tożsamosci,

    Od kiedy kurierzy mają dostęp do bazy PESEL? Albo inaczej spytam: jak na
    podstawie 73102102591 ustalisz, że masz do czynienia z Janem Kowalskim
    (czyt. potwierdzisz tożsamość)?

    -------------------+
    -------------------+

  • 13. Data: 2006-02-24 01:40:36
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Ma tez obowiązek dostarczyc paczke adresatowi. Jesli wiec adresat
    > odmawia potwierdzenia swojej tozsamosci, to rezygnuje przeciez tym samym
    > z paczki :)

    Ciekawa interpretacja ;-)

    > Tym niemniej jednak pesel to juz przesada ... cos tu smierdzi.

    Na szczęście łatwo można ten zwyczaj ukrócić.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 14. Data: 2006-02-24 08:35:49
    Od: l...@v...pl

    > Na szczęście łatwo można ten zwyczaj ukrócić.

    Z chęcią posłucham Twoich rad, sam już zabrałem się pomału do działania.

    Nie ulega wątpliwości, iż nr PESEL jest daną osobową w rozumieniu ustawy o
    ochronie danych osobowych, nie ulega wątpliwości, iż GLS gromadzi te dane, nie
    ulega wątpliwości, iż kurier nie ptorafił poinformować mnie o tym w jakim celu
    gromadzone są dane osobowe.

    Mam plan przygotować pismo do GLS i skargę do GIDO co o tym sądzicie, jakie
    argumentyjeszcze wytoczyć, jakie obowiązki powinien GLS dochować, czy taki
    rejestr zgłosić do GIDO ?