  • 1. Data: 2006-02-22 11:15:46
    Temat: Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
    Od: "Lercam" <g...@l...edu.pl>

    Cześć,
    mam takie pytanie - czy zgoda na przetwarzanie danych osobowych musi być
    poparta osobistym podpisem osoby zainteresowanej? Chodzi o składanie
    zamówienia na stronie www sklepu internetowego i formularzy ratalnych - w
    takim wypadku jest to przetwarzanie danych oraz przekazanie ich bankowi. Czy
    wystarczy odpowiednie pole do zaznaczenia w formularzu czy klient musi
    podpisać "papierowe" oświadczenie?
    Z góry dziękuje za pomoc.

    --
    Pozdrawiam:
    Marcel

  • 2. Data: 2006-02-22 13:04:35
    Od: "Michał" <p...@g...pl>

    Klient musi podpisać papierowe oświadczenie.

  • 3. Data: 2006-02-22 14:19:18
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Lercam" <g...@l...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Czy
    > wystarczy odpowiednie pole do zaznaczenia w formularzu czy klient musi
    > podpisać "papierowe" oświadczenie?

    nie wystarczy samo klikniecie, bo nie da sie dowiesc ze to Ty kliknales a
    nie ktos inny

    Jacek

  • 4. Data: 2006-02-22 19:18:46
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Lercam wrote:
    > Czy
    > wystarczy odpowiednie pole do zaznaczenia w formularzu czy klient musi
    > podpisać "papierowe" oświadczenie?

    Nie ma wymogu formy pisemnej, kto twierdzi inaczej mija się z prawdą
    (dyplomatycznie rzecz nazywając).

    Natomiast forma "odhaczenia krzyżyka" jest o tyle niekorzystna dla
    sklepu, że w razie problemów praktycznie nie da się potem udowodnić kto
    wyraził zgodę. Zresztą wpis w sklepowej bazie danych jest w ogóle słabym
    dowodem, że ktokolwiek wyrażał taką zgodę.

    -------------------+

  • 5. Data: 2006-02-22 19:36:29
    Temat: Re: Wyra?enie zgody na przetwarzanie danychosobowych.
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Nie ma wymogu formy pisemnej, kto twierdzi inaczej mija się z prawdą
    > (dyplomatycznie rzecz nazywając).

    Jest konieczność uzyskania zgody. Ciężar dowodu spoczywa na stronie,
    która z tego tytułu coś osiągnie.

    M.