  • 1. Data: 2005-08-21 18:36:28
    Temat: Kupno mieszkania - dmucham na zimne
    Od: Piotr <z...@w...pl>

    Mieszkam we Wrocławiu

    Noszę się z zamiarem kupna mieszkania. Z wielu przyczyn, a chyba
    najbardziej gustu, wybór padł na stare budownictwo przedwojenne - po
    prostu podoba mi sie.
    Dostrzegam jednak jeden problem. Przedwojenni własciciele zgłaszają sie
    aktualnie po swoje. jak sprawdzić czy przed wojną kamienica była w rękach
    prywatnych czy moze jakiejś spółdzielni czy też komunalne ? O ile mi
    wiadomo, to z racji prawa zagrożenie moze byc gdy w grę wchodzi
    indywidualny własciciel.
    od razu zastrzegam, że nabywać będę bez posrednictwa biur bnieruchomosci.
    Nasuwa się pytanie: gdzie można zasiegnąć wiarygodnej informacji odnośnie
    własności danej kamienicy w okresie przedwojennym ?
    Z góry dziekuje za wszelkie sugestie

    Piotr

  • 2. Data: 2005-08-22 05:36:15
    Temat: Re: Kupno mieszkania - dmucham na zimne
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Piotr napisał
    > Nasuwa się pytanie: gdzie można zasiegnąć wiarygodnej informacji
    > odnośnie własności danej kamienicy w okresie przedwojennym ?

    Mozna sprawdzic ksiege wieczysta, ale wersje papierowa a nie
    elektroniczna, gdyz w elektronicznej nie ma wpisow wykreslonych.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2005-08-22 07:25:18
    Od: "Przemek \(usun _, dawne p...@v...edu.pl\)" <p...@p...onet.pl>

    > Mozna sprawdzic ksiege wieczysta, ale wersje papierowa a nie
    > elektroniczna, gdyz w elektronicznej nie ma wpisow wykreslonych.
    a jezeli jest elektorniczna to papierowa staje sie czescia archiwum do
    ktorego nie maja wgladu osoby postronne (przynajmniej tak mi powiedziano jak
    chcialem zobaczyc stara wersje)
    Przemek

  • 4. Data: 2005-08-22 10:38:31
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Przemek napisał .
    > a jezeli jest elektorniczna to papierowa staje sie czescia archiwum
    > do ktorego nie maja wgladu osoby postronne (przynajmniej tak mi
    > powiedziano jak chcialem zobaczyc stara wersje)

    No tak, do archiwum osoby postronne rzeczywiscie wstepu nie maja, ale
    cos mi sie tu nie podoba. Bo ksiegi sa jawne i kazdy ma prawo wgladu
    do nich. Chyba, ze ksiega papierowa traktowana jest po migracji jako
    zbior dokumentow. Ale cos nie chce mi sie w to wierzyc, zeby z tego
    powodu nie mozna blo jej obejrzec.

    pozdrawiam
    Gosia