  • 1. Data: 2005-08-21 18:09:26
    Temat: [Matrix-reaktywacja] Pozw. na budowe. - czy ktos przechodzil? Moze pomoc?
    Od: "Przemek \(usun _, dawne p...@v...edu.pl\)" <p...@p...onet.pl>

    Rozpatruje zakup nieruchomosci - jest to blizniak w stanie surowym
    zamknietym (jest dach, okna a w srodku surowizna) na dzialce 1400m
    (wybudowany jest jeden ... ale dzialka jest takze pod ten drugi ktorego
    jeszcze nie ma) na jednej z podwroclawskich wsi.. cena jest (wydaje sie )
    atrakcyjna ale...
    Facet ktory to budowal byl architektem (sam to zaprojektowal), budowal dla
    dzieci.. dzieci wyjechaly za granice a on zmarl i budymek stoi tak od 5
    lat - zapewne cala papierkologie trzeba przechodzic od podstaw - jakie
    kategorii walka by mnie czekala? Czy nie ma ryzyka ze wystepujac o warunki
    zabudowy (pewnie to takze) dostanie sie cos niezgodnego z projektem wg
    ktorego dom stoi? czy mozna pozniej jeszcze raz uzyskac pozwolenie na ten
    sam projekt (pewnie po aktualizacji moze do zmian w przepisach) i rozpaczac
    budowe na nowa? Czy nie ma ryzyka ze bezdzusznosc przepisow wymusi np
    wyburzenei tego by stawiac tam cokolwiek innego? Na co uwazac i co gdzie
    sprawdzic przed zakupem? Moze to tylko bajka - wersja oficjalna a tak
    naprawde jest np jakis nakaz wstrzymania budowy... jak sprawdzic takie
    "kruczki"?
    Pozdrowienia,
    Przemek

  • 2. Data: 2005-08-22 07:05:40
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

    Przemek \(usun _, dawne p...@v...edu.pl\) <p...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > sprawdzic przed zakupem? Moze to tylko bajka - wersja oficjalna a tak
    > naprawde jest np jakis nakaz wstrzymania budowy... jak sprawdzic takie

    Najlepiej zrobisz idac do wydzialu architektury starostwa i porozmawiaj z
    osoba, ktora zajmuje sie pozwoleniami na budowe - musi tam byc przeciez jakas
    dokumentacja dotyczace tego budynku. Na pewno czeka Cie
    troche "papierkologii", ale to najlepiej uzogodnic w starostwie.

    pozdrawiam
    wkamil