  • 1. Data: 2005-08-21 15:25:10
    Temat: dawna rękojmia a działalność gosp
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    wczoraj przestała funkcjonować karta graficzna w moim firmowym komputerze,
    chcialem ja oddac na posdtawie nizgodnosci towaru z umowa (dawan rekojmia).
    A tu czytam na fakturze (karta kupiona na firme) ze "towar sprzedawany dla
    celow zwiazanych z dzialanoscia gospodarcza. Odpowiedzialnosc z tytulu
    rekojmi za wady fizyczne towaru jest wylaczona ( art 558par 1 KC)"
    czy jest to prawda?? i mam prawo wylacznie do naprawy w ramach gwarancji
    (ktora jest bardzo nieladnie stworzona i zdecydowanie wole niezgodnosc
    towaru z umowa)
    z gory dziekuje za pomoc

    Grzegorz Hat

  • 2. Data: 2005-08-21 15:26:46
    Temat: Re: dawna rękojmia a działalność gosp
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Fickman napisał(a):
> [...]
    > celow zwiazanych z dzialanoscia gospodarcza. Odpowiedzialnosc z tytulu
    > rekojmi za wady fizyczne towaru jest wylaczona ( art 558par 1 KC)"

    zuch sprzedawca. ;)

    > i mam prawo wylacznie do naprawy w ramach gwarancji
    > (ktora jest bardzo nieladnie stworzona i zdecydowanie wole niezgodnosc
    > towaru z umowa)

    tak,
    masz prawo tylko do naprawy w ramach gwarancji.

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 3. Data: 2005-08-21 15:34:56
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Fickman wrote:
    > wczoraj przestała funkcjonować karta graficzna w moim firmowym komputerze,
    > chcialem ja oddac na posdtawie nizgodnosci towaru z umowa (dawan rekojmia).

    A czy karta funkcjonowała w dniu zakupu komputera?

    --
    Filip.----------------------------------------------
    ----------------

  • 4. Data: 2005-08-21 15:47:21
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    > A czy karta funkcjonowała w dniu zakupu komputera?
    tak dzialala

  • 5. Data: 2005-08-21 15:49:38
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    --

    > zuch sprzedawca. ;)

    > tak,
    > masz prawo tylko do naprawy w ramach gwarancji.

    ale w tym artykule nic takiego nie jest napisane (wlasnie go przeczytalem)
    w art 563 paragraf 2 napisano, ze rekojmia obowiazuje
    na jakiej podstawie twierdzisz ze sprzedawca mial racje?

  • 6. Data: 2005-08-21 15:52:00
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Fickman wrote:

    > tak dzialala

    To pozostaje tylko gwarancja:

    ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY - ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ

    Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli:
    1) towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową i jednocześnie
    2) niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.

    http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=140

    W chwili wydania towaru sprzęt działał, więc IMHO nie możesz powołac się
    na niezgodność z umową.

    --
    Filip.----------------------------------------------
    ----------------

  • 7. Data: 2005-08-21 15:55:36
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

> [...]
    >

    > http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=140
    >
    > W chwili wydania towaru sprzęt działał, więc IMHO nie możesz powołac się

    ale zacytowales tylo fragment:

    "
    Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli:
    1) towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową i jednocześnie
    2) niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.

    W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu
    miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

    Niezgodność z umową jest innym pojęciem niż wada towaru - w zakres tego
    pojęcia wchodzą także braki ilościowe. Towar należy uznać za niezgodny z
    umową, gdy nie posiada właściwości w niej określonych, nawet jeżeli brak
    zgodności nie ma znaczenia dla wartości czy użyteczności towaru. Natomiast
    nie stanowi niezgodności z umową wada, która została w umowie przewidziana
    lub która jest zwykłą właściwością danego towaru.

    Ustawa wprowadza domniemania, które mają ułatwić ustalenie, czy towar jest
    zgodny z umową. Jeżeli jednak umowa jest na tyle konkretna, że łatwo
    stwierdzić, że towar jest z nią niezgodny, to nie ma potrzeby stosowania
    domniemań, np. zamawiamy ciepłą zupę a dostajemy zimną rybę - towar jest
    niewątpliwie niezgodny z umową."

    czyli wada mogla istniec i dopirero sie teraz ujawnic, w ciagu 6 misiecy od
    daty zakupu jest domniemanie, ze wada istniala w momencie zakupu, tak ja to
    rozumiem

  • 8. Data: 2005-08-21 16:02:42
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    > zuch sprzedawca. ;)

    > tak,
    > masz prawo tylko do naprawy w ramach gwarancji.

    Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć,
    ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów
    ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
    dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych.

    § 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
    bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.

    czyli mam przez to rozumiem, ze sprzedawca moze jednostronnie wylaczyc parwo
    do rekojmi ??? to paranoja, a gwarancje tak sformulowac, ze praktycznie jej
    nie ma?

  • 9. Data: 2005-08-21 16:34:11
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Fickman wrote:

    > czyli wada mogla istniec i dopirero sie teraz ujawnic, w ciagu 6 misiecy od
    > daty zakupu jest domniemanie, ze wada istniala w momencie zakupu, tak ja to
    > rozumiem

    Ale gdyby wada istniała, to karta by nie działała, dlatego zapytałem
    się, czy w dniu zakupu działała. :)

    --

  • 10. Data: 2005-08-21 16:36:15
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    > Ale gdyby wada istniała, to karta by nie działała, dlatego zapytałem się,
    > czy w dniu zakupu działała. :)

    :) niekoniecznie mogla miec jakis wadliwy element, ktory sie ujawnil dopiero
    po jakism czasie. Niestety dowiedzialem sie juz ze te przepisy nie stosuja
    sie do sprzedazy pomiedzy przedsiebiorcami :(. Gdybym wiedzial ze tak jest
    bym kupil na osobe prywatna