  • 1. Data: 2004-06-14 19:17:51
    Temat: Kupno mieszkania a umowa przedwstepna
    Od: "Grzegorz W." <g...@a...juni.gliwice.pl>

    Chce sie poradzic co mam z tym zrobic, a mianowicie , w tamtym roku tj.
    28.05.2003 kupilem mieszkanie poprzez biuro nieruchomosci.Przed kupnem
    jakies 2 tyg. wczesniej w biurze nieruchomosci podpisalem umowe przedwstepno
    i wplacilem kaucje 4000 zl, w umowie tej byla klauzula jezeli ja sie wycofam
    z kupna to przepada mi zaliczka, natomias jezeli sprzedajacy nie wywiaze sie
    z tej umowy to bedzie musial zwrocic podwojna kwote ktora wplacilem.
    Sytuacja sie potoczyla w ten sposob ze sprzedajacy po kilku dniach po
    podpisaniu ze mna umowy przedwstepnej przepisal to mieszkanie synowi w
    spadku(czyli moim zdanie zostala rozwiazana umowa przedwstepna). W dniu
    28.05.2003 w biurze notarialnym podpisalem akt notarialny kupna tego
    mieszkania, ale kupilem je od syna , a nie odsoby z ktoram wczesniej
    podpisalem umowe przedwstepna. Mam tutaj pytanie czy moge rzadac od osoby z
    ktora podpisalem umowe przedwstepna zwrotu pieniedzy zgodnie z umowa.
    Jakie sa koszty w zwiazku z zalozeniem sprawy sadowej , dotyczacej w/w
    problemu.

    Za informacje z gory dziekuje
    g...@e...net.pl

  • 2. Data: 2004-06-14 19:52:30
    Temat: Re: Kupno mieszkania a umowa przedwstepna
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Grzegorz W. wrote:

> [...]
    > ktora podpisalem umowe przedwstepna zwrotu pieniedzy zgodnie z umowa.
    > Jakie sa koszty w zwiazku z zalozeniem sprawy sadowej , dotyczacej w/w

    Mam wrażenie, że problemu nie ma, a ty chcesz tylko zarobić.

  • 3. Data: 2004-06-14 19:58:29
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Grzegorz W. wrote:
> [...]
    > podpisalem umowe przedwstepna. Mam tutaj pytanie czy moge rzadac od osoby z
    > ktora podpisalem umowe przedwstepna zwrotu pieniedzy zgodnie z umowa.

    Odnoszę wrażenie, że jeśli ta osoba przepisała synowi mieszkanie w
    spadku i mieszkanie stało się własnością syna, to trudno będzie coś od
    niej uzyskać...

    KG

  • 4. Data: 2004-06-14 21:14:58
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    kam wrote:

    > Odnoszę wrażenie, że jeśli ta osoba przepisała synowi mieszkanie w
    > spadku i mieszkanie stało się własnością syna, to trudno będzie coś od
    > niej uzyskać...

    Przeczytaj dokładnie.
    On to mieszkanie ma. Kupił je od syna zamiast od ojca.
    Teraz chciałby tylko zadatek w podwójnej wysokości, bo przecież ojciec z
    umowy się nie wywiązał.

  • 5. Data: 2004-06-14 21:25:27
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cal4gl$a7c$1@inews.gazeta.pl>, poilkj wrote:

    > Przeczytaj dokładnie.
    > On to mieszkanie ma. Kupił je od syna zamiast od ojca.
    > Teraz chciałby tylko zadatek w podwójnej wysokości, bo przecież ojciec z
    > umowy się nie wywiązał.

    Umowa dotyczyła konkretnego mieszkania za konkretną sumę. Kupił je?
    Kupił. A teraz chce zacwaniaczyć.

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 6. Data: 2004-06-14 21:55:44
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Umowa dotyczyła konkretnego mieszkania za konkretną sumę. Kupił je?
    > Kupił. A teraz chce zacwaniaczyć.

    Zgadzam się.
    No chyba, że syn podbił cenę.

  • 7. Data: 2004-06-15 06:23:28
    Od: "Łukasz C." <u...@p...onet.pl>

    Umowa przedwstępna nie stała się automaycznie nieważna czy też nie uległa
    samoistnemu rowiązaniu wskutek przejścia własności mieszkania na syna. Syn
    jest tylko odpowiedzialny wobec ojca o to że nie będzie osoba kupująca
    żądała od niego spełnienia świadczenia tj. sprzedaży mieszkania. Powyższy
    stan faktyczny jest zgodny z prawem, a próby jego manipulacji naruszają
    zasady współóżycia społecznego. art. 5 kc

  • 8. Data: 2004-06-15 07:19:32
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    Pytanie : umowa przedwstepna zostala zawarta z inna osoba - czyli ta osoba
    nie wywiazala sie.
    Natomiast umowa kupna mieszkania jest odrebna umowa z inna osoba - bez
    wzgledu na to ze dotyczy tego samego mieszkania.
    Reasumujac powyzsze powinna zostac zwrocona zaliczka w podwojnej wysokosci

    scorpio

  • 9. Data: 2004-06-15 07:59:44
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Grzegorz W. <g...@a...juni.gliwice.pl> napisał(a):

> [...]
    > ktora podpisalem umowe przedwstepna zwrotu pieniedzy zgodnie z umowa.
    > Jakie sa koszty w zwiazku z zalozeniem sprawy sadowej , dotyczacej w/w

    A ja mam pytanie, któer umknęło chyba wszystkim popiścom - w jaki
    sposób "przepisał w spadku", a już w kilka dni potem nastąpiło zawarcie
    umowy sprzedaży ze spadkobiercą? Otwarcie spadku i stwierdzenie nabycia i
    dział spadku w Polsce w kilka dni? Podajcie plizzz , o jaki sąd rejonowy
    chodzi? :-)),

    pzdr

    marek radwanski

  • 10. Data: 2004-06-15 08:45:49
    Temat: Odp: Kupno mieszkania a umowa przedwstepna
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    > A ja mam pytanie, które umknęło chyba wszystkim popiścom - w jaki
    > sposób "przepisał w spadku", a już w kilka dni potem nastąpiło zawarcie
    > umowy sprzedaży ze spadkobiercą?

    No właśnie :) Sprawa grubymi nićmi szyta. :)

    Mi się wydaje, że to "zapisanie" to była po prostu darowizna uczyniona na
    rzecz syna, no bo z postu nie wynika, by ojciec zszedł z tego świata.
    Co nie zmienia faktu, że zaskakująco szybko udało się wpisać skutki tej
    darowizny do Ksiąg wieczystych, uzyskać z nich nowy odpis, i isć z nim do
    notariusza.

    Najbardziej prawdopodobne jest takie wyjaśnienie: ojciec już jakiś czas temu
    "zapisał" mieszkanie synowi, trwało postępowanie w księgach wieczystych, i
    wtedy, nie będąc już właścicielem, zawarł umowę przedwstępną ( legitymując
    się jeszcze starym odpisem z KW ).

    W każdym razie jakiś kant tu odszedł, i spokojnie można by żądać zwrotu
    zadatku w podwójnej wysokości.

    brett