    From: "Grzegorz W." <g...@a...juni.gliwice.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kupno mieszkania a umowa przedwstepna
    Date: Mon, 14 Jun 2004 21:17:51 +0200

    Chce sie poradzic co mam z tym zrobic, a mianowicie , w tamtym roku tj.
    28.05.2003 kupilem mieszkanie poprzez biuro nieruchomosci.Przed kupnem
    jakies 2 tyg. wczesniej w biurze nieruchomosci podpisalem umowe przedwstepno
    i wplacilem kaucje 4000 zl, w umowie tej byla klauzula jezeli ja sie wycofam
    z kupna to przepada mi zaliczka, natomias jezeli sprzedajacy nie wywiaze sie
    z tej umowy to bedzie musial zwrocic podwojna kwote ktora wplacilem.
    Sytuacja sie potoczyla w ten sposob ze sprzedajacy po kilku dniach po
    podpisaniu ze mna umowy przedwstepnej przepisal to mieszkanie synowi w
    spadku(czyli moim zdanie zostala rozwiazana umowa przedwstepna). W dniu
    28.05.2003 w biurze notarialnym podpisalem akt notarialny kupna tego
    mieszkania, ale kupilem je od syna , a nie odsoby z ktoram wczesniej
    podpisalem umowe przedwstepna. Mam tutaj pytanie czy moge rzadac od osoby z
    ktora podpisalem umowe przedwstepna zwrotu pieniedzy zgodnie z umowa.
    Jakie sa koszty w zwiazku z zalozeniem sprawy sadowej , dotyczacej w/w
    problemu.

    Za informacje z gory dziekuje
    g...@e...net.pl