  • 1. Data: 2005-11-05 20:04:48
    Temat: Kto zawinil i jak odzyskac pieniadze???
    Od: Marek Lubinski <m...@w...pl>

    Witam,
    Pisze na grupe w imieniu kolezanki, ktora ma bardzo powazny problem.
    Mianowicie jej maz jest obecnie w wojsku i zlozyla pismo do starostwa
    powiatowego o przelewanie zoldu na utrzymanie rodziny na jej KONTO
    bankowe. Podala rowniez adres korespondencyjny (miejsce w ktorym obecnie
    mieszka), a takze adres zameldowania (bo taki byl wymog).
    I teraz okazalo sie ze zold oczywiscie przychodzil co miesiac, ale nie
    na konto, lecz poczta dostarczala te pieniadze na adres zameldowania tej
    dziewczyny. Dodatkowo zeby bylo smieszniej, zarowno rodzice jak i jej
    siostra odbieraly te pieniadze podpisujac sie za nia (podrabiajac
    podpis). Teraz biedna nie ma pieniedzy na zycie. Jakie kroki powinna
    podjac i do kogo sie udac zeby to wyjasnic i odzyskac stracone pieniadze?
    Z gory dziekuje za pomoc w rozwiazaniu tej sprawy.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2005-11-05 20:21:40
    Temat: Re: Kto zawinil i jak odzyskac pieniadze???
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Marek Lubinski" <m...@w...pl> napisal w wiadomosci

    Sprawa ma dwa aspekty - karny i cywilny. Po pierwsze podrobienie
    podpisu. Poczta moze pozostawic pieniadze doroslemu domownikowi, o ile
    adresat odpowiedniego zastrzezenia nie poczynil. Tak wiec o ile na
    przekazach jest jakas tam parafka albo podpis tego domownika, który
    odebral pieniadze, to o zadnym podrobieniu podpisu mowy byc nie moze.
    Pozostaje ewentualnie sprawa przywlaszczenia sobie tych pieniedzy
    przez czlonków rodziny zolnierza. Ale to tylko w wypadku, gdy
    wiedzieli (i da sie tego dowiesc), ze pieniadze mialy byc dla jego
    zony. Bo jesli nie wiedzieli i oddali synowi, to trudno miec o to do
    nich pretensje. W koncu to byl jego zold.

    Aspekt cywilny polega na tym, ze mamy tu klasyczny przyklad spelnienia
    swiadczenia przez wierzyciela (Starostwo) do rak osoby nieuprawnionej
    (rodziny zolnierza). Jezeli swiadczenie zostalo spelnione do rak osoby
    nie uprawnionej do jego przyjecia, a przyjecie swiadczenia nie zostalo
    potwierdzone przez wierzyciela, dluznik jest zwolniony w takim
    zakresie, w jakim wierzyciel ze swiadczenia skorzystal. (art. 452 kc)
    Tutaj jak rozumiem wierzycielem jest zona i ni skorzystala.

    Tak wiec nalezy sie od Starostwa domagac wyplaty swiadczenia i niech
    to Starostwo sobie teraz kombinuje, jak odzyskac wyplacone
    niewlasciwie pieniadze, skoro mialo je przekazywac na rachunek
    bankowy, a w ostatecznosci wyslac na adres korespondencyjnym, a
    wyslalo na inny - poniekad przypadkowy adres. I raczej tego bym sie
    trzymal na miejscu dziewczyny.

  • 3. Data: 2005-11-05 20:27:00
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Marek Lubinski napisał(a):

    > podpis). Teraz biedna nie ma pieniedzy na zycie. Jakie kroki powinna
    > podjac i do kogo sie udac zeby to wyjasnic i odzyskac stracone pieniadze?
    > Z gory dziekuje za pomoc w rozwiazaniu tej sprawy.

    Do "rodzinki" niech odda.
    Jak rodzinka nie odda - Zawiadomić prokurature o popełnieniu
    przestępstwa.

    Przywłaszczenie miennia, podrobienie podpisu, działanie na
    czyjąś szkodę. (DOBIJAĆ SIĘ O OBOWIĄZEK NAPRAWIENIA SZKODY)

    Mając wyrok karny z obowiązkiem naprawienia szkody, wnioskować o
    nadaine mu KW ... Z wyrokiem do komornika i NA RO DZINKĘ
    !!!!!!!!! DO BOJUUUUUUUU !!!!!!!!!!!!

    Niech sie nie stresuje - prokurator da sobie z tą sprawą bez
    problemu i biedna małzonka za duzo roboty w tym nie ma ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 4. Data: 2005-11-05 20:50:09
    Od: Marek Lubinski <m...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > bankowy, a w ostatecznosci wyslac na adres korespondencyjnym, a
    > wyslalo na inny - poniekad przypadkowy adres. I raczej tego bym sie

    Dzieki za szybka odpowiedz. Male sprostowanie - ta rodzina - to rodzina
    wlasnie tej dziewczyny, nie zolnierza. Tak wiec pieniadze mialy trafic
    na JEJ KONTO BANKOWE ew na adres korespondencyjny. A trafialy do jej
    rodziny (pod adres zameldowania).
    Jesli moglbys to sprostowanie odniesc do odpowiedniego paragrafu
    (paragrafow), bylbym zobowiazany. Trzeba dziewczynie pomoc. A jak sie ma
    podkladke w postaci odpowiednich paragrafow KC to lepiej sie rozmawia w
    urzedzie :)

  • 5. Data: 2005-11-05 22:00:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Lubinski wrote:

> [...]
    > wlasnie tej dziewczyny, nie zolnierza. Tak wiec pieniadze mialy trafic
    > na JEJ KONTO BANKOWE ew na adres korespondencyjny. A trafialy do jej

    Czyli na jej oficjalny (urzędowy) adres. Pamiętaj, że nie dopełniając
    obowiązku meldunkowego popełnia wykroczenie zagrożone grzywną. Dlaczego
    się nie przemeldowała?

    PS: tnij cytaty...

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 6. Data: 2005-11-05 22:03:22
    Od: Marek Lubinski <m...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Czyli na jej oficjalny (urzędowy) adres. Pamiętaj, że nie dopełniając
    > obowiązku meldunkowego popełnia wykroczenie zagrożone grzywną. Dlaczego
    > się nie przemeldowała?
    >
    > PS: tnij cytaty...

    hmm...nie powinni wysyłać na korespondencyjny? Jeśli nie to po co
    wpisywała? Poza tym nie wiem czemu się nie przemeldowała - na razie
    mieszka u teściów, bo w domu jak widać chora sytuacja.

  • 7. Data: 2005-11-05 22:33:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Lubinski wrote:

    > hmm...nie powinni wysyłać na korespondencyjny? Jeśli nie to po co
    > wpisywała? Poza tym nie wiem czemu się nie przemeldowała - na razie
    > mieszka u teściów, bo w domu jak widać chora sytuacja.

    Meldunek to adres do korespondencji urzędowej - np. wezwań do sądu i
    innych takich.

  • 8. Data: 2005-11-05 22:44:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    sie ma
    > podkladke w postaci odpowiednich paragrafow KC to lepiej sie

    To zmienia tylko tyle, ze upada domniemanie dzialania w dobrej wierze.
    Przywlaszczenie. Z tym, ze rodzina bedzie sie bronic, ze dala jej bez
    pokwitowania - jak to w rodzinie. O wiele prosciej moim zdaniem
    zaatakowac Starostwo.

  • 9. Data: 2005-11-05 22:45:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w
    wiadomości news:dkja0u$5tn$2@opal.futuro.pl...

> [...]
    dopełniając
    > obowiązku meldunkowego popełnia wykroczenie zagrożone grzywną.

    Co nie zmienia faktu, że Starostwo wysłało pod niewłaściwy adres w
    wyniku czego wierzyciel pieniędzy nie otrzymał.

  • 10. Data: 2005-11-05 22:45:56
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czyli na jej oficjalny (urzędowy) adres. Pamiętaj, że nie dopełniając
    > obowiązku meldunkowego popełnia wykroczenie zagrożone grzywną. Dlaczego
    > się nie przemeldowała?

    A jakie to ma znaczenie ? Po to sie podaja dwa adresy (zameldowania i
    korespondencyjny), zeby wszelka korespondencja byla kierowana wlasnie
    pod ten drugi. Skoro ktos rozroznia te dwa pojecia (a tak jest skoro
    chciano aby podac obydwa adresy) to powinien kierowac wszelka
    korespondecje tam gdzie zostalo to uzgodnione.

    --
    pozdrawiam
    Mithos