  • 1. Data: 2005-11-05 19:31:29
    Temat: [Poczta Polska] Pomyłka w adresie listu poleconego
    Od: "Ron777" <r...@t...pl>

    Witam !

    Mój problem wyglada tak- ojciec wysłał do mnie list polecony. Po paru dniach
    okazało się, że pomylił się wypełniając adres i list trafił do sąsiada kilka
    klatek obok. Na poczcie powiedzieli mi, że przesyłka została dostarczona
    (mają potwierdzenie odbioru listu przez sąsiada w postaci jego podpisu pod
    moim nazwiskiem w protokole listonosza). Sąsiad zaś twierdzi, że żadnego
    listu nie otrzymał. List zawiera dość wartościowy przedmiot, więc raczej
    jasne jest, że go odebrał i nie chce oddać. Jakie kroki powinienem poczynić
    aby odzyskać list ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Ron

  • 2. Data: 2005-11-05 19:40:00
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Ron777" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > więc raczej jasne jest, że go odebrał i nie chce oddać. Jakie kroki
    > powinienem poczynić aby odzyskać list ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Możesz pójść na Policje, bo zarówno otwieranie cudzej korespondecji, jak i
    przywłaszczenie jest karalne.

  • 3. Data: 2005-11-05 19:43:53
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Ron777 napisał(a):

    > jasne jest, że go odebrał i nie chce oddać. Jakie kroki powinienem poczynić
    > aby odzyskać list ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Zjebe w głównym urzędzie pocztowym . Najlepiej wziąć
    oświadczenie pisemne od poczty, że przesyłka podpisana Twoim
    imieniem i nazwiskiem.

    Potem prokuratura - Podrobiono Twój podpis.
    Otworzono korespondencję nie skierowaną do kogoś, etc ;)
    Patrz KK.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 4. Data: 2005-11-05 19:44:21
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dkj1sq$g0$1@inews.gazeta.pl...

    > Potem prokuratura - Podrobiono Twój podpis.
    > Otworzono korespondencję nie skierowaną do kogoś, etc ;)
    > Patrz KK.

    Czytaj uważnie. Sąsiad podpisał się swoim podpisem.

  • 5. Data: 2005-11-05 19:44:38
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > więc raczej jasne jest, że go odebrał i nie chce oddać. Jakie kroki
    > powinienem poczynić aby odzyskać list ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    zglosic przestepstwo na policji z art 284 kk (przywlaszcenie) - jezlei
    jestes pewien ze to odebral.

    P.

  • 6. Data: 2005-11-05 19:49:23
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Heming napisał(a):

    > Czytaj uważnie. Sąsiad podpisał się swoim podpisem.

    Heh ... 12 h przed monitorem ;)

    No to przywłaszczenie i złamanie tajemnicy korespondencji.

  • 7. Data: 2005-11-05 20:24:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dkj236$2ps$1@inews.gazeta.pl...

    > zgłosić przestępstwo na policji z art 284 kk (przywlaszcenie) -
    jezlei
    > jesteś pewien ze to odebrał.

    Widzę tu problem. Jak dowieść, co było w przesyłce. Bo o ile koncepcja
    naruszenia tajemnicy korespondencji mi się podoba, to przywłaszczenia
    nie za bardzo, bo nie mamy jak dowieść, ze tam było coś innego, niż
    korespondencja.

  • 8. Data: 2005-11-05 21:11:21
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zjebe w głównym urzędzie pocztowym .

    A to niby z jakiego powodu?

    > Najlepiej wziąć
    > oświadczenie pisemne od poczty, że przesyłka podpisana Twoim
    > imieniem i nazwiskiem.

    Oświadczenie że co???

    > Potem prokuratura - Podrobiono Twój podpis.

    Taaa, jasne. Przestań bajdurzyć.

    Piotr

  • 9. Data: 2005-11-05 21:18:43
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    PiotRek napisał(a):

    > A to niby z jakiego powodu?

    Oj nie masz refleksu chłopie ... nie masz ...

    <dkj22o$2ns$1@inews.gazeta.pl>

    ><CUT><BEŁKOT>

    j.w.

  • 10. Data: 2005-11-05 22:24:35
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

> [...]

    > naruszenia tajemnicy korespondencji mi się podoba, to przywłaszczenia
    > nie za bardzo, bo nie mamy jak dowieść, ze tam było coś innego, niż

    Zeznania nadawcy. Z opłaty na kwicie można wyliczyć ile ważyła przesyłka
    tj. jaki miała przedział
    wagowy np. pomiędzy 200-500 gram. Jak nie było do niego to po cholerę
    odbiera cudzą korespondencje.
    Myślę, że zadziała tu ta sama zasada, że złodziejowi też ciężko by było
    wmówić, że w danym mieszkaniu nie było 1000
    zł i ich nie ukradł, pomimo, że się włamał.

    --
    Marcin Wasilewski

    polska kolej w obiektywie:
    http://www.ostbahn.pl