  • 1. Data: 2005-11-05 18:03:11
    Temat: Jak odzyskać pieniądze za korepetycje
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Taka ciekawostka:
    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,3001786.ht
    ml

    "Matka maturzysty pozwała do sądu korepetytorkę swojego syna. Domaga
    się zwrotu pieniędzy za prywatne lekcje, bo jej syn zdał egzamin
    gorzej, niż oboje oczekiwali. - Uważam, że umowa, którą zawarłam z
    nauczycielką, nie została zrealizowana - twierdzi. To precedensowa w
    kraju sprawa

    Jan Czajkowski wiosną zdał maturę w I LO im. S. Staszica uznawanym za
    najlepsze liceum w Lublinie. Jeszcze w trakcie egzaminów dowiedział
    się, że za wyniki w nauce zostanie przyjęty do Mercyhurst College w
    Pensylwanii. Wkrótce po wakacjach wyjechał do USA, a jego matka, pani
    Urszula, złożyła w sądzie rejonowym pozew przeciwko polonistce z
    lubelskiego XXIII LO. Domaga się od nauczycielki zwrotu ponad 2 tys.
    zł. To kwota, jaką ta otrzymała za prywatne lekcje. - W tym roku
    wyniki matury decydowały o przyjęciu na studia. Postanowiliśmy z
    synem, że będzie pobierał korepetycje z języka polskiego, w którym
    czuł się najsłabiej - mówi Urszula Czajkowska.

    Lekcje odbywały się od września do kwietnia raz w tygodniu. Za
    półtorej godziny zajęć matka płaciła 80 zł.

    - Polonistka miała przygotować mojego syna głównie do prezentacji z
    języka polskiego. Pomogła mu wybrać ambitny temat (dotyczył obrazu
    Żyda w literaturze polskiej) i opracować sposób jego prezentacji -
    opowiada Czajkowska.

    Jan zdobył niespełna połowę z możliwych punktów.

    Czajkowska twierdzi, że zawarła z nauczycielką niepisaną umowę, że
    dobrze przygotuje jej syna do matury. Ta - według niej - z zadania się
    nie wywiązała.
    Nauczycielka jest znanym w Lublinie pedagogiem, specjalistką metodyki
    nauczania. - Zarzuty są absurdalne - mówi. - Przecież nie jestem w
    stanie zagwarantować tego, jak ktoś zda maturę!

    Na 6 grudnia zaplanowano przesłuchanie stron. Wtedy najprawdopodobniej
    sąd wyda wyrok."

    Jakie szanse na wygraną? Mam nadzieję, że marne.

    Renata

  • 2. Data: 2005-11-05 18:40:33
    Temat: Re: Jak odzyskać pieniądze za korepetycje
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > Jakie szanse na wygraną? Mam nadzieję, że marne.

    Pewnie jedyne co matka "wygra", to problemy z urzędem skarbowym.

  • 3. Data: 2005-11-05 18:48:41
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Pewnie jedyne co matka "wygra", to problemy z urzędem skarbowym.

    Oczywiście problemy nauczycielki ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 4. Data: 2005-11-05 19:03:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dkiulb$gsg$1@inews.gazeta.pl...
    > Oczywiście problemy nauczycielki ;)

    O ile nie była na karcie podatkowej. Z reguły są, bo szantaże z tym
    związane to częste zjawisko, a karta grosze kosztuje.

  • 5. Data: 2005-11-05 19:03:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Jakie szanse na wygraną? Mam nadzieję, że marne.

    Szanse ma pewnie zerowe. Powództwo jest absurdalne i nie do
    udowodnienia. Chyba ze zawarli umowę rezultatu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 6. Data: 2005-11-05 19:04:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl>
    napisał w
    wiadomości
    waw.pl...

    Ponieważ korepetycje są bliższe moim zdaniem umowie zlecenie, niż
    umowie o dzieło, to matka nic nie wygra, bowiem ni zdoła dowieść, że
    nauczycielka się nie wywiązała z umowy.

  • 7. Data: 2005-11-05 19:27:21
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndmpuku.era.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

    > Jakie szanse na wygraną? Mam nadzieję, że marne.

    To zależy co jej zarzucą, bo jeżeli brak spodziewanego efektu w nauce to
    szanse są raczej małe, ponieważ przy umowie o świadczenie usług podejmujący
    się usługi nie odpowiada za efekt. Odpowiada natomiast za podjęcie
    starannego działania i dokonanie należytych czynności, więc jeżeli były
    jakieś zaniedbania w procesie dydaktycznym to szanse na wygraną są większe,
    co nie oznacza, że są duże, bo trzeba to udowodnić, a cieżar dowodu spoczywa
    na powodzie.

  • 8. Data: 2005-11-05 19:31:23
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Ponieważ korepetycje są bliższe moim zdaniem umowie zlecenie, niż
    > umowie o dzieło, to matka nic nie wygra, bowiem ni zdoła dowieść, że
    > nauczycielka się nie wywiązała z umowy.

    Blisko zlecenia fakt (bo stosujemy te same przepisy), ale dokładnie będzie
    to umowa o świadczenie usług.

  • 9. Data: 2005-11-05 20:11:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > wiadomości news:dkivq7$rgv$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Blisko zlecenia fakt (bo stosujemy te same przepisy), ale dokładnie
    > będzie to umowa o świadczenie usług.

    Najprawdopodobniej, bo w sumie jej treści nie znamy.

  • 10. Data: 2005-11-06 04:39:11
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    No i sprawa się wyjaśniła ;-))
    JaC