  • 1. Data: 2006-03-18 09:50:10
    Temat: Kto rozwiąże problem?
    Od: "Cancer" <a...@o...pl>

    Witam!

    Mam umowę o pracę na czas określony - do 31.07.2006. Jestem w ciąży - termin
    porodu mam na połowę września. Pracodawca nie przedłuży mi umowy do dnia
    porodu, ponieważ jest to Agencja Pracy Tymczasowej, która nie ma takiego
    obowiązku. Co mogę zrobić, żeby dostać zasiłek macierzyński? Umowa zlecenie,
    samozatrudnienie?
    Proszę o pomoc.

    Cancer

  • 2. Data: 2006-03-18 09:55:50
    Temat: Re: Kto rozwiąże problem?
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > porodu mam na połowę września. Pracodawca nie przedłuży mi umowy do dnia
    > porodu, ponieważ jest to Agencja Pracy Tymczasowej, która nie ma takiego

    A tego to nie rozumiem. Przeciez agencja pracy tymczasowej nie dziala wg
    innego prawa pracy niz. inni pracodawcy w Polsce. Wg mnie, jesli inne
    przeslanki są spelnione, to umowa przedluza sie automatycznie do dnia
    porodu.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 3. Data: 2006-03-18 10:45:50
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Bartek napisał(a):

> [...]
    > innego prawa pracy niz. inni pracodawcy w Polsce. Wg mnie, jesli inne
    > przeslanki są spelnione, to umowa przedluza sie automatycznie do dnia

    Oczywiście, że działa inaczej - oprócz kodeksu pracy obowiązuje ją
    ustawa o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (Dz.U. ,,2003r" nr 166,
    1608/95). W szczególności ustawa ta ZNOSI w stosunku do pracowników
    tymczasowych przepis art. 177 par. 3 kodeksu pracy, który brzmi:

    "Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy albo na okres próbny przekraczający jeden miesiąc,
    która uległaby rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega
    przedłużeniu do dnia porodu."

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz