  • 1. Data: 2004-11-19 10:01:00
    Temat: Ksiegi wieczyste i hipoteki
    Od: mpo <"marcinpojasek[skasujto]"@o2.pl>

    Witajcie

    Mam maly problem. Chce kupic mieszkanie u developera w krakowie.
    Chcialem sobie posprawdzac wszystkie papiery ktore posiadaja.
    Pobralem wyciag z ksiag wieczystych okazalo sie ze firma
    budujaca pobrala kredyt na grunt pod moim przyszlym budynkiem.
    Moje pytanie brzmi:
    czy kupujac od nich mieszkanie i udzial w gruncie "odziedzicze"
    te dlugi (hipoteke) czy podczas podpisywania umowy przedwstepnej
    oraz pozniejszy akt notarialny musze miec jakas dodatkowa notatke.

    bede bardzo wdzieczny za odpowiedz

    z gory dziekuje
    marcin

  • 2. Data: 2004-11-19 10:59:12
    Temat: Re: Ksiegi wieczyste i hipoteki
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "mpo" <"marcinpojasek[skasujto]"@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > te dlugi (hipoteke) czy podczas podpisywania umowy przedwstepnej
    > oraz pozniejszy akt notarialny musze miec jakas dodatkowa notatke.

    Dostaniesz oswiadczenie z banku developera, ze zwalnia twa czesc z
    obciazenia. Bez tego NIE kupuj tego mieszkania.

    I stosuj wlasciwe kodowanie.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 3. Data: 2004-11-19 16:20:04
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2004 11:59:12 +0100, Lesio5 naskrobał(a):

    > Dostaniesz oswiadczenie z banku developera, ze zwalnia twa czesc z
    > obciazenia. Bez tego NIE kupuj tego mieszkania.

    co jest warte takie oświadczenie?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-11-20 08:16:27
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Sebol napisał w
    > co jest warte takie oświadczenie?

    Przy zakladaniu ksiegi dla Twojego mieszkania hipoteka developera nie
    zostanie do niej przeniesiona. To zaświadczenie musisz miec ze soba u
    notariusza przy podpisywaniu umowy ustanowienia odrębnej wlasnosci
    lokalu.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2004-11-20 13:29:41
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 20 Nov 2004 09:16:27 +0100, MałGosia naskrobał(a):

> [...]
    > zostanie do niej przeniesiona. To zaświadczenie musisz miec ze soba u
    > notariusza przy podpisywaniu umowy ustanowienia odrębnej wlasnosci

    Dla notariusza to zaświadczenie jest warte tyle ile papier. Przy obrocie
    nieruchomościami storny muszą byc osobiście względnie posiadać notarialne
    pełnomocnictwa. Pomijam już fakt że zaświadczenie bankowe które dotyczy
    spraw przekraczających zwykly zarząd musi być podpisane przez conajmniej
    dwóch członków zarządu pod rygorem nieważności.

  • 6. Data: 2004-11-20 18:46:04
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Sebol napisał
> [...]
    > spraw przekraczających zwykly zarząd musi być podpisane przez
    conajmniej
    > dwóch członków zarządu pod rygorem nieważności.

    Widze, ze wiesz lepiej....
    Pytales czy takie zaswiadczenie jest cos warte. Widzialam takie
    zaswiadczenia nie raz i nie dwa, zawsze sa dolaczane do aktow
    notarialnych w przypadku, gdy nieruchomosc, z ktorej wyodrebniane sa
    lokale jest obciazona hipoteka i na ich podstawie _nie przenosi sie_
    hipoteki do ksiegi dla konkretnego lokalu. Ja nie wiem, czy do
    notariusza musi przyjsc ktos z banku, zeby w jego obecnosci takie
    oswiadczenie podpisac. Ale chyba nie o to pytales...

    Gosia