  • 1. Data: 2011-02-21 21:36:08
    Temat: Księga wieczysta - kto może aktualizować dane?
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Bry,

    w księdze wieczystej zostało dawno temu wpisanych kilkoro współwłaścicieli
    nieruchomości (dom + działka na której stoi).
    Obecnie jako ten posiadający wiekszość chciałbym ruszyć sprawę uwłaszczenia
    gruntu ale do tego potrzeba, aby wszystkie dane pozostałych współwłaścicieli
    były aktualne. Pytanie więc, czy każda z tych osób musi stawić się w sądzie
    i po zapłaceniu stosownej opłaty dokonać aktualizacji swoich danych, czy też
    mogę to zrobić np. ja? Nie mam tu na myśli aktualizacji typu
    'współwłaściciel zmarł a spadkobierca nie przeprowadził od 10 lat sprawy
    spadkowej' ale konkretnie: współwłaścicielka wyszła dawno temu za mąż i
    zmieniła nazwisko a w KW wciąż widnieje jej nazwisko panieńskie. Widnieje,
    ponieważ nigdy nie interesowała się swoją częścią...

    TIA,
    M.

    --
    Maciek.

  • 2. Data: 2011-02-22 11:49:30
    Temat: Re: Księga wieczysta - kto może aktualizować dane?
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    Możesz spróbować ruszyć sprawę od strony wydziału geodezji i katastru w
    gminie.
    Po ostatniej nowelizacji ustawy o KW, gminny wydział ewidencji gruntów i
    budynków (to różnie sie może nazywać, ale zwykle własnie podobnie) może
    zawiadamiać sąd wieczystoksiegowy z urzędu o zmianach.
    Gmina ma bezpośredni dostęp do bazy danych meldunkowych itp. (i wykorzystuje
    to przy naliczeniach podatku od nieruchomości oraz uzytkowania wieczystego).
    Dopytaj się dokładnie w urzedzie, i nie daj zbyć się przez pierwszą lepszą
    biurewkę.

    -----

  • 3. Data: 2011-02-23 09:02:47
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uzytkowania wieczystego). Dopytaj się dokładnie w urzedzie, i nie daj
    > zbyć się przez pierwszą lepszą biurewkę.

    Jest to jakiś trop ale:
    - to własnie od geodezji i katastru zaczynał będę przygodę z uwłaszczeniem
    (oni czekają na wyprostowane i aktualne dane),
    - w mojej gminie jest jak na wojnie "wszystko jasne, nikt nic nie wie!", nic
    się tu nie zmieniło od kilkudziesięciu lat,
    - dostęp do bazy meldunkowej to mają taki, że gdy zmarł "główny" użytkownik,
    to na jego adres przysyłano korespondencję na nazwisko kolejnej z listy
    współwłaścieli osoby, na szczęście jakoś to ogarnąłem,
    - gmina nic nie musi, gmina nie informuje w żaden sposób ile pieniędzy
    trzeba wpłacić za bieżący rok tytułem wieczystego użytk.,
    - gmina jest od tego, żeby nic nie robić, bo tą metodą biorą kupę szmalu za
    nic; nie uwłaszczają, bo do czasu uwłaszczenia pacjent płaci dużo, bardzo
    dużo rok w rok i dlatego oczekiwanie na klepnięcie papieru wynosi ok. 10
    lat. I tu właśnie jedna z biurewek poinformowała niedawno, że tyle się
    własnie czeka w kolejce i żadna próba przyspieszenia jak dotąd się nie
    powiodła,

    Tak czy siak, dzięki za wskazówkę. Spróbuję mimo wszystko i tej drogi. Kto
    wie, może coś tam się ruszy po artykule w Polityce z 15 lutego - w końcu
    wybory tuż tuż.

    M.

    --
    Maciek.

  • 4. Data: 2011-02-23 09:14:48
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    No to rusz od strony sądu wieczystoksięgowego.
    Składasz wniosek aktualizacyjny za bodajże 60 zł (ból) z ewentualnymi
    dokumentami w załączeniu (poświadczonymi za zgodność, ból) i tyle.
    Sąd sam po jakimś czasie (no sporawym niestety) zawiadomi kataster.

    -----