    From: "Maciek" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Księga wieczysta - kto może aktualizować dane?
    Date: Wed, 23 Feb 2011 10:02:47 +0100

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ik07sa$8e3$1@inews.gazeta.pl...
    > Możesz spróbować ruszyć sprawę od strony wydziału geodezji i katastru w
    > gminie.
    > Po ostatniej nowelizacji ustawy o KW, gminny wydział ewidencji gruntów i
    > budynków (to różnie sie może nazywać, ale zwykle własnie podobnie) może
    > zawiadamiać sąd wieczystoksiegowy z urzędu o zmianach.
    > Gmina ma bezpośredni dostęp do bazy danych meldunkowych itp. (i
    > wykorzystuje to przy naliczeniach podatku od nieruchomości oraz
    > uzytkowania wieczystego). Dopytaj się dokładnie w urzedzie, i nie daj
    > zbyć się przez pierwszą lepszą biurewkę.

    Jest to jakiś trop ale:
    - to własnie od geodezji i katastru zaczynał będę przygodę z uwłaszczeniem
    (oni czekają na wyprostowane i aktualne dane),
    - w mojej gminie jest jak na wojnie "wszystko jasne, nikt nic nie wie!", nic
    się tu nie zmieniło od kilkudziesięciu lat,
    - dostęp do bazy meldunkowej to mają taki, że gdy zmarł "główny" użytkownik,
    to na jego adres przysyłano korespondencję na nazwisko kolejnej z listy
    współwłaścieli osoby, na szczęście jakoś to ogarnąłem,
    - gmina nic nie musi, gmina nie informuje w żaden sposób ile pieniędzy
    trzeba wpłacić za bieżący rok tytułem wieczystego użytk.,
    - gmina jest od tego, żeby nic nie robić, bo tą metodą biorą kupę szmalu za
    nic; nie uwłaszczają, bo do czasu uwłaszczenia pacjent płaci dużo, bardzo
    dużo rok w rok i dlatego oczekiwanie na klepnięcie papieru wynosi ok. 10
    lat. I tu właśnie jedna z biurewek poinformowała niedawno, że tyle się
    własnie czeka w kolejce i żadna próba przyspieszenia jak dotąd się nie
    powiodła,

    Tak czy siak, dzięki za wskazówkę. Spróbuję mimo wszystko i tej drogi. Kto
    wie, może coś tam się ruszy po artykule w Polityce z 15 lutego - w końcu
    wybory tuż tuż.

    M.

    --
    Maciek.