    From: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Księga wieczysta - kto może aktualizować dane?
    Date: Tue, 22 Feb 2011 11:49:30 +0000 (UTC)

    Możesz spróbować ruszyć sprawę od strony wydziału geodezji i katastru w
    gminie.
    Po ostatniej nowelizacji ustawy o KW, gminny wydział ewidencji gruntów i
    budynków (to różnie sie może nazywać, ale zwykle własnie podobnie) może
    zawiadamiać sąd wieczystoksiegowy z urzędu o zmianach.
    Gmina ma bezpośredni dostęp do bazy danych meldunkowych itp. (i wykorzystuje
    to przy naliczeniach podatku od nieruchomości oraz uzytkowania wieczystego).
    Dopytaj się dokładnie w urzedzie, i nie daj zbyć się przez pierwszą lepszą
    biurewkę.

    -----

    > w księdze wieczystej zostało dawno temu wpisanych kilkoro współwłaścicieli
    nieruchomości.
    > Obecnie jako ten posiadający wiekszość chciałbym ruszyć sprawę uwłaszczenia
    gruntu ale do tego potrzeba, aby wszystkie dane pozostałych współwłaścicieli
    były aktualne.
    > Pytanie więc, czy każda z tych osób musi stawić się w sądzie i po
    zapłaceniu stosownej opłaty dokonać aktualizacji swoich danych, czy też mogę
    to zrobić np. ja?
    > Nie mam tu na myśli aktualizacji typu 'współwłaściciel zmarł a spadkobierca
    nie przeprowadził od 10 lat sprawy spadkowej' ale konkretnie:
    > współwłaścicielka wyszła dawno temu za mąż i zmieniła nazwisko a w KW wciąż
    widnieje jej nazwisko panieńskie.