  • 1. Data: 2011-02-21 19:10:00
    Temat: pomieszczenie przynalezne nie uwzględnione w KW
    Od: "Arturro" <a...@f...pl>

    Witam,
    w marcu podpisuję umowę notarialną dotyczącą nabycia spółdzielczego prawa do
    lokalu mieszkalnego z KW. Obecny właściciel w umowie ze spółdzielnią ma
    podaną piwnicę jako pomieszczenie przynależne. Zauważyłem, że w księdze
    wieczystej tego wpisu brak. Ewidentnie nastapiła pomyłka przy wpisie.
    Jak podejść do sprawy, żeby najprościej załatwić temat wpisania tego
    pomieszczenia do KW, czy można to zrobić za jednym zamachem przy wpisywaniu
    przeniesienia własności tak żeby nie ponosić dodatkowych kosztów? Czy
    uwzględnić ten fakt w umowie przedwstępnej i przyrzeczonej?

  • 2. Data: 2011-02-21 19:39:16
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Skontaktuj się wcześniej z notariuszem zadając mu te pytania.

    -----

  • 3. Data: 2011-02-21 20:09:20
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    W dniu 2011-02-21 20:10, Arturro pisze:
> [...]
    > przeniesienia własności tak żeby nie ponosić dodatkowych kosztów? Czy
    > uwzględnić ten fakt w umowie przedwstępnej i przyrzeczonej?

    Częstą praktyką jest, że piwnica jest przynależna do danego mieszkania,
    ale fizycznym właścicielem tej piwnicy jest cały czas spółdzielnia.

    U mnie jest dokładnie taka sama sytuacja.

    Jacek Kustra

  • 4. Data: 2011-02-21 20:58:55
    Od: "Arturro" <a...@f...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-02-21 20:10, Arturro pisze:
    > Częstą praktyką jest, że piwnica jest przynależna do danego mieszkania,
    > ale fizycznym właścicielem tej piwnicy jest cały czas spółdzielnia.

    rzeczywiście może tak być, czy to oznacza, że nie będzie widniała w KW jako
    pomieszczenie przynależne?

    --
    A.

  • 5. Data: 2011-02-22 00:16:13
    Od: "Arturro" <a...@f...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Skontaktuj się wcześniej z notariuszem zadając mu te pytania.

    jak nie masz wiedzy to proszę nie udzielaj się w temacie.

    --
    A.

  • 6. Data: 2011-02-22 09:46:40
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 21-02-2011 21:58, Arturro rzecze:

    > rzeczywiście może tak być, czy to oznacza, że nie będzie widniała w KW jako
    > pomieszczenie przynależne?

    Jeśli jest rzeczywiście przynależne, to jest _częścią lokalu_
    (patrz Ustawa o własności lokali)- czyli jak lokal ma KW,
    to i pomieszczenie przynależne tam być musi.
    A jeśli nie jest, to oznacza najpewniej, że nie jest
    przynależne, tylko "zwyczajowo" użytkowane przez
    właściciela danego lokalu.

    Można doczytać:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomieszczenie_przynale%
    C5%BCne

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 7. Data: 2011-02-22 11:42:59
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jak widać jesteś idiotą nie rozumiejącym udzielanych odpowiedzi.

    -----

  • 8. Data: 2011-02-22 14:51:05
    Od: "Arturro" <a...@f...pl>

    > Jak widać jesteś idiotą nie rozumiejącym udzielanych odpowiedzi

    żeby odpowiedzieć trzeba zrozumieć pytanie, co jak widzę tobie się nie udało
    oraz wykazać się wiedzą, której sądząc po odpowiedzi też ci brakuje.

  • 9. Data: 2011-02-22 18:13:42
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 10:46:40 +0100, Dominik & Co
    <d...@c...invalid> wrote:

> [...]
    >to i pomieszczenie przynależne tam być musi.
    >A jeśli nie jest, to oznacza najpewniej, że nie jest
    >przynależne, tylko "zwyczajowo" użytkowane przez

    rozwiazanie 3 - pomieszczenia przynalezne moga byc zgrupowane w innej
    KW, i tam jest rozpisane co gdzie jest przynalezne

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 10. Data: 2011-02-23 11:21:00
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 22-02-2011 19:13, Cyb rzecze:

    > rozwiazanie 3 - pomieszczenia przynalezne moga byc zgrupowane w innej
    > KW, i tam jest rozpisane co gdzie jest przynalezne

    Art 24 Ustawy o księgach wieczystych i hipotece- "Dla każdej
    nieruchomości prowadzi się odrębną księgę wieczystą".
    Art 1 ust.2 j.w.- "Księgi wieczyste zakłada i prowadzi się
    dla nieruchomości, które nie mają ksiąg wieczystych
    albo których księgi wieczyste zaginęły lub uległy zniszczeniu".

    Pomieszczenie przynależne (w rozumieniu Ustawy o własności
    lokali) jest _częścią lokalu_, a dla jednej nieruchomości
    zgodnie z powyższym nie może być dwóch KW.

    (można spojrzeć też np. na:
    http://www.monitorprawniczy.pl/index.php?mod=m_artyk
    uly&cid=20&id=1394)

    Zatem jeśli pomieszczenia są w innej KW, to nie są
    pomieszczeniami przynależnymi (w rozumieniu j.w.),
    a tak jak napisałem- "przynależnymi zwyczajowo".

    --
    Dominik (& kąpany)