  • 31. Data: 2010-12-08 08:48:27
    Temat: Re: Kruk nęka telefonicznie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 09:15, Andrzej Lawa pisze:

    > Zależy za jaką cenę. Biorą tanio i jakiś odsetek frajerów zawsze zapłaci.

    Skoro są to nieistniejące długi, to są one za darmo, każdy windykator
    może je sobie generować w dowolnej ilości z dowolnego tytułu. Ale nikt
    tego nie robi (a jeśli robi, to nie nazywa się to długiem, tylko
    haraczem), dziwne, co?

    > Ile było tutaj takich spraw o np. rzekomo nieoddany dekoder C+ albo o
    > reklamowany rachunek telefoniczny, na którą to reklamację operator nie
    > raczył odpowiedzieć, za to potem tanio taki "dług" spylił jakiemuś
    > windykatorkowi.

    A co to ma do tezy, jakoby windykatorzy chętnie brali nieistniejące długi?

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2010-12-08 08:56:03
    Od: PaPi <...@...3>

    > No to i z niezidentyfikowanych może odrzucać. Gorzej, że nie jest w
    > stanie odrzucać połączeń z numerów, które podszywają się pod dobrze
    > znane numery znajomych czy rodziny.

    Kupic telefon gdzie mozna zainstalowac soft (albo jest zainstalowany) do
    filtrowania polaczen przychodzacych.
    Mozna robic listy z dowolnymi numerami od ktorych nie bedziesz odbieral
    polaczenia.

  • 33. Data: 2010-12-08 08:58:50
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-12-08 08:39, Alek pisze:

    > Normalną drogą dochodzenia roszczeń jest sąd.

    Zgadza się. Zważ tylko na jedną różnicę. Załóżmy wbrew temu co
    twierdzi wątkotwórca, że jednak dług istnieje.
    Jak widzisz możliwość dochodzenia długu na drodze sądowej, skoro
    "biznesemn" osiągnął swój cel i przed sądem z uśmiechem podnosi
    zarzut przedawnienia ?

    > Wiem, że nie
    > zawsze jest to skuteczne, ale to jest pierwszy krok.

    Czysto hipotetycznie. Dług jest wysoki i nieprzedawniony - jaki
    sens dowalać komuś koszty postępowania nakazowego + zastępstwa ?

    > Wtedy
    > przynajmniej nie ma wątpliwości czy dług istnieje i czy dłużnik
    > nie płaci bo nie chce/nie może czy też dlatego że długu nie
    > uznaje.

    W tym rzecz, że: prawdą jest, że firmy windykacyjne masowo
    skupują *długi przedawnione*. Nieprawdą jest, że firmy
    windykacyjne skupują długi *nie istniejące*. Wystarczająco
    wesoło mają z racji tego, że za winklem stoi uokik z giodem pod
    rękę ,bo firma windykacyjna "nękająca za *nieistniejący* dług"
    to prosta do załatwienia ofiara.

    > Tymczasem tu mamy informację, że "Nie przyjmują do
    > wiadomości nieakceptowania zobowiązania ani nie idą do sądu."

    Nieakceptowanie zobowiązania przez dłużnika a nieistnienie
    zobowiązania to dwie różne rzeczy. Nosz kur* ... pl.soc.prawo,
    wszyscy wzięli się na opowiadanie jakie to kokosy firmy
    windykacyjne robią na *nieistniejących* długach, których
    ściągnięcie zleca "róskimi nińdżom" a nikt nie wpadł na pomysł
    podpowiedzieć dłużnikowi by zgłosił się do prokuratury ??
    Przecież próba odzyskania *nieistniejącego* długu podlega pod
    paragrafy z KK.

    > tym momencie działania windykatora sa bardzo wątpliwe,
    > zwłaszcza, że w oczywisty sposób mają charakter nękania.

    Racja - jak pożyczę komuś stówę, to nie mam prawa domagać się
    jej zwrotu, bo jest to nękanie. Jedyna dopuszczalna metoda
    windykacji to zdrowaśki na czas.

    > Nie mówimy o większości tylko o konkretnym przypadku.

    Ale ja nie zauważyłem by wątkotwórca zasugerował, że dług nie
    istnieje. On nie akceptuje zobowiązania ;)

    Ja nie akceptuję PISu i PO. Zdelegalizować ?

    6008

  • 34. Data: 2010-12-08 08:59:24
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-12-07 18:04, Arek pisze:

    > Ale ja odpowiedziałem poważnie!
    > Dodatkowo złóż skargę do UOKiK - ten im przyłoży kilkaset tysięcy
    > kary.

    Za niemanie świateł ?

    6008

  • 35. Data: 2010-12-08 11:09:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2010 09:48, Liwiusz pisze:

> [...]
    > może je sobie generować w dowolnej ilości z dowolnego tytułu. Ale nikt
    > tego nie robi (a jeśli robi, to nie nazywa się to długiem, tylko

    Patrz niżej.

    > A co to ma do tezy, jakoby windykatorzy chętnie brali nieistniejące długi?

    To są właśnie nieistniejące długi. Wynikłe z nieuczciwości lub
    nierzetelności rzekomego wierzyciela.

  • 36. Data: 2010-12-08 11:36:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 12:09, Andrzej Lawa pisze:

    > To są właśnie nieistniejące długi. Wynikłe z nieuczciwości lub
    > nierzetelności rzekomego wierzyciela.

    Takie się zdarzają, ale Ty twierdzisz, że windykatorzy chętnie takie
    biorą, czyli że wiedzą, iż dług nie istnieje. A tak nie jest.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2010-12-08 11:45:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2010 12:36, Liwiusz pisze:

    > Takie się zdarzają, ale Ty twierdzisz, że windykatorzy chętnie takie
    > biorą, czyli że wiedzą, iż dług nie istnieje. A tak nie jest.

    Biorą jak leci każdy pretekst na "dług" wiedząc, że takie sytuacje
    zdarzają się regularnie, a potem - nadal mają taką wiedzę - złośliwie
    nękają licząc na to, że ktoś zapłaci "dla świętego spokoju" nie
    wnikając, czy jest to coś należnego, czy też nie.

  • 38. Data: 2010-12-08 12:02:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-08 09:05, Liwiusz pisze:
    > Bzdura ;) Wystarczająco wiele problemów jest z istniejącymi
    > długami, aby ktoś chętnie brał jeszcze nieistniejące długi.

    Bzdura. Nie ma żadnych problemów z nieistniejącymi długami, a wręcz
    przeciwnie. Bo w Polsce:
    a) sądy klepią jak leci, a potem Pan się odwołuj, jak nie to płać
    b) prokuratura odmawia ścigania prób wyłudzania pieniędzy za rzekome długi.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 39. Data: 2010-12-08 12:03:54
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-08 09:48, Liwiusz pisze:
> [...]
    > może je sobie generować w dowolnej ilości z dowolnego tytułu. Ale nikt
    > tego nie robi (a jeśli robi, to nie nazywa się to długiem, tylko

    Proszę Cię Liwisz - nie traktuj ludzi na tej grupie jakby wczoraj
    wypadli sroce spod ogona.

    Proceder windykacji nieistniejących długów jest w Polsce MASOWY.
    A teraz dzięki sądowi elektronicznemu wkroczył na zupełnie nowy poziom.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 40. Data: 2010-12-08 12:03:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-08 12:45, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > nękają licząc na to, że ktoś zapłaci "dla świętego spokoju" nie
    > wnikając, czy jest to coś należnego, czy też nie.

    Biorą, wiedząc, że są takie sytuacje - zgadzam się. Alternatywą jest
    niebranie niczego.

    Mając wiedzę dalej żądają - zgadzam się, ponieważ ta "wiedza" to tylko
    oświadczenie dłużnika.

    Jedyne co można im zarzucić, to to - że "nękają" a nie idą do sądu.

    Nadal podtrzymuję swoje zdanie: windykatorom nie zależy na
    nieistniejących długach.

    --
    Liwiusz