  • 41. Data: 2011-05-26 06:53:07
    Temat: Re: Kradzież w supermarkecie przez pomyłkę [długie]
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.05.2011 18:04, Johnson pisze:

    > Radarem jej do tej torebki zajrzeli ?? Coś się tu nie klei, albo nie
    > przedstawiasz całego stanu faktycznego. Nieładne.

    Spróbuj czasem pomyśleć. Przy kasie trzeba zapłacić. Gdzie kobiety
    przeważnie trzymają portfel z pieniędzmi?...

    > Wierzysz jej ;) ?

    Tak.

    > Czyli że ukradła zostało udowodnione. Sąd jest określenia co jest
    > udowodnione a co nie ;)

    I dlatego moja opinia o polskim wymiarze "sprawiedliwości" jest dość...
    niska.

  • 42. Data: 2011-06-07 12:55:30
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Maruda napisał:
    > W dniu 2011-05-24 21:04, Lordshaper pisze:
    >
    > Historię emerytki, która nie zapłaciła w podobny sposób za kostkę masła,
    > pewno już znasz... :)

    Nie znam - opowiadaj.

    > Stawanie okoniem w tej sytuacji było błędem. Przystanie na mandat -
    > chyba najtańszym wyjściem w zaistniałej sytuacji w opisanym przez Ciebie
    > biegu zdarzeń, z którego nie skorzystałeś. Jakkolwiek przystanie na
    > mandat wystawia Cię później nieosłoniętego na strzał z powództwa
    > cywilnego, bo godząc się na mandat przyznajesz się do winy.

    To znaczy, że jeśli zgadzam się na mandat, to sklep może jeszcze mnie
    dodatkowo pozwać????

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 43. Data: 2011-06-07 14:52:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.06.2011 14:55, Tapatik pisze:
    > To znaczy, że jeśli zgadzam się na mandat, to sklep może jeszcze mnie
    > dodatkowo pozwać????

    No a jak se myślisz? Jak mi wjedziesz w moją limuzynę za 500 tysięcy
    złotych swoim maluchem, to myślisz, że mandat za spowodowanie zagrożenia
    w ruchu drogowym (500zł) cię uwolni od roszczeń za zniszczenie limuzyny?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 44. Data: 2011-06-07 15:07:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/7/2011 7:55 AM, Tapatik wrote:
    > To znaczy, że jeśli zgadzam się na mandat, to sklep może jeszcze mnie
    > dodatkowo pozwać????

    oczywiscie
    mandat to z kodeksu wykroczen, kodeks cywilny stoi przed nimi otworem.

  • 45. Data: 2011-06-08 06:41:55
    Od: gary <g...@c...pl>

    > No a jak se myślisz? Jak mi wjedziesz w moją limuzynę za 500 tysięcy
    > złotych swoim maluchem, to myślisz, że mandat za spowodowanie zagrożenia
    > w ruchu drogowym (500zł) cię uwolni od roszczeń za zniszczenie limuzyny?

    ochroni go ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej OC
    przypomnijcie mi tylko do wysokości jakiej kwoty.

  • 46. Data: 2011-06-08 06:48:37
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.06.2011 08:41, gary pisze:

    > ochroni go ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej OC
    > przypomnijcie mi tylko do wysokości jakiej kwoty.

    No to rowerem albo taczką - tam obowiązkowego OC nie ma.

  • 47. Data: 2011-06-08 10:36:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jun 2011, gary wrote:

    > ochroni go ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej OC

    Mowa była o zarzucie umyślnego wjechania :)
    (chodzi o analogię do zarzutu kradzieży).

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2011-06-09 20:58:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 08.06.2011 08:41, gary pisze:

    > ochroni go ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej OC

    A masz ubezpieczenie OC od tego, że okradłeś sklep? Jak masz, to OK.

    Poza tym, ubezpieczenie wcale nie chroni od odpowiedzialności cywilnej.
    Ono tylko przyjmuje ,,na klatę'' twoje z tej odpowiedzialności
    wynikające zobowiązania, o ile mieszczą się w zakresie ubezpieczenia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek