  • 1. Data: 2011-05-24 11:12:00
    Temat: Pismo - nie wyrażam zgody...
    Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl>

    Witam

    Jak poprawnie sformułować pismo mające na celu cofnięcie zgody na
    przetwarzanie danych przez firmę. Jednocześnie dane miałyby być usunięte,
    aby firma nie kontaktowała się już więcej.
    Sprawa dotyczy firmy KRUK S.A. Zadłużenie jest spłacone już x lat temu. Od
    pewnego czasu wydzwania w ich imieniu Kruk Novum Pożyczki i oferuje
    pożyczkę.
    Dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Justyna Vicky S.

  • 2. Data: 2011-05-24 12:45:38
    Temat: Re: Pismo - nie wyrażam zgody...
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "JK" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy takie żądanie zrobi na nich jakiekolwiek wrażenie. Może
    > lepiej "poprawić" dane i podać np. adres wysypiska śmieci.

    Komendy policji.

  • 3. Data: 2011-05-24 13:11:36
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.05.2011 14:27, JK pisze:

    > Nie wiem czy takie żądanie zrobi na nich jakiekolwiek wrażenie. Może
    > lepiej "poprawić" dane i podać np. adres wysypiska śmieci.

    To nie jest dobry pomysł - podadzą adres tego wysypiska przy pozwie,
    komornikowi dadzą właściwy i weź potem odkręcaj ;)

  • 4. Data: 2011-05-24 13:15:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Nie wiem czy takie żądanie zrobi na nich jakiekolwiek wrażenie. Może
    > lepiej "poprawić" dane i podać np. adres wysypiska śmieci.

    Zaraz, moment. Kruk dostał dane w jednym celu - egzekucji długu.
    Nie wolno mu ich wykorzystywać do innych celów ani udostępniać innym
    podmiotom.

    Z doświadczenia wiem, że pisemne pytanie o źródło danych i żądanie
    zaprzestania przetwarzania z informacją, że w razie braku reakcji
    skierujesz sprawę do GIODO pomaga.
    Sama to raz przetestowałam na jednym OFE i byłam zaskoczona
    skutecznością. Nawet przeprosili na piśmie.

    A jak nie pomoże, to skargę do GIODO może napisać każdy.
    Czasem warto.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2011-05-24 13:36:22
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-05-24 15:15, Użytkownik Maddy napisał:

> [...]
    > skutecznością. Nawet przeprosili na piśmie.
    >
    > A jak nie pomoże, to skargę do GIODO może napisać każdy.

    Tyle że kruk to nie OFE i ma w zakresie działalności przechowywanie
    danych dłużników. A dłużnikiem jesteś od chwili kiedy ktoś cię
    za takiego poda do spłaty lub udowodnienia że nie jesteś
    wielbłądem.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-05-24 14:07:47
    Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > danych dłużników. A dłużnikiem jesteś od chwili kiedy ktoś cię
    > za takiego poda do spłaty lub udowodnienia że nie jesteś
    > wielbłądem.

    No właśnie. W chwili spłaty powinni zapomnieć o dłużniku. A tymczasem
    zakłócają spokój i wydzwaniają z gratulacjami, że "dług spłacony...
    oferujemy bezpłatne potwierdzenie spłaty... ma Pani pozytywną opinię u
    nas... oferujemy pożyczkę..."

    Chcę żeby się po prostu odczepili ;)

    Pozdrawiam,
    Justyna Vicky S.

  • 7. Data: 2011-05-24 14:08:59
    Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl>

    > Zaraz, moment. Kruk dostał dane w jednym celu - egzekucji długu.
    > Nie wolno mu ich wykorzystywać do innych celów ani udostępniać innym
    > podmiotom.

    Też mi się tak wydawało. Aczkolwiek głowy nie dam, że gdzieś w ich papierach
    nie było notki, że "wyrażam zgodę na przetwarzanie...". Zresztą to oddział
    Kruka jest, tylko zajmują się kasą w drug ą stronę - pożyczają to co
    ściągnęli od innych ;)

    Zastanawiam się czy zanim przejdę do gróżb nie wystarczy coś takiego:

    "Niniejszym pismem cofam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych po
    wygaśnięciu zobowiązania wobec firmy KRUK S.A. Nie wyrażam zgody na
    przetwarzanie i udostępnianie moich danych osobowych w celach marketingowych
    i reklamowych firmie KRUK S.A. i podmiotom zależnym.
    Proszę o usunięcie danych osobowych z bazy firmy i pisemne potwierdzenie na
    adres korespondencyjny:

    xxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx

    Jednocześnie proszę także o pisemne potwierdzenie wygaśnięcia zobowiązania
    wobec firmy KRUK S.A. "

    Chcę się ich pozbyć. A jak sobie przemyślę to chyba znajdzie się kilka
    innych podmiotów, którym przydałoby się takie pisemko wysłać, bo dzwonią i
    trują (prenumeraty i inne).

    Pozdrawiam,
    Justyna Vicky S.

  • 8. Data: 2011-05-24 14:25:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Maddy napisał(a) :

> [...]
    >
    > Z doświadczenia wiem, że pisemne pytanie o źródło danych i żądanie
    > zaprzestania przetwarzania z informacją, że w razie braku reakcji

    Najpierw bym skierował pismo do Kruczydła z żądaniem podania komu
    przekazali dane osobowe. Powołując się na ustawę o ochronie danych
    osobowych. W szczególności art. 54.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 9. Data: 2011-05-24 22:04:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Justyna Vicky S. napisa?(a):

    > Jak poprawnie sformułować pismo mające na celu cofnięcie zgody na
    > przetwarzanie danych przez firmę. Jednocześnie dane miałyby być usunięte,
    > aby firma nie kontaktowała się już więcej.

    Jesli cofniesz zgode na przetwarzanie to firma nie bedzie moga danych
    usunac bo nie moze juz ich przetwarzac ;) OIW to prawo nie przewiduje
    mozliwosci usuniecia danych z bazy na zadanie.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 10. Data: 2011-06-07 12:43:52
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik januszek napisał:
    > Justyna Vicky S. napisa?(a):

    > Jesli cofniesz zgode na przetwarzanie to firma nie bedzie moga danych
    > usunac bo nie moze juz ich przetwarzac ;)

    Jeżeli cofnie zgodę na przetwarzanie to - moim zdaniem - jest to
    równoznaczne z żądaniem ich usunięcia.

    > OIW to prawo nie przewiduje
    > mozliwosci usuniecia danych z bazy na zadanie.

    A artykuł 32 ustawy o ochronie danych osobowych?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik