  • 51. Data: 2011-05-02 06:12:27
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestępstwo czy nie?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    > Sieci zabezpieczone wymagają przelamania zabezpieczeń. Sieci bez zabezpieczeń
    > nie wymagają przełamania zabezpieczeń. Zazwyczaj *nic* nie wymagają do
    > połaczenia ze strony człowieka. System operacyjny sam się z nimi łączy z
    > prawie zerową ingerencją.

    Udowodnij. Czy to windows/linux/bsd to pokazuje listę sieci i człowiek świadomie
    wybiera. System nic nie robi.

  • 52. Data: 2011-05-02 10:16:46
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestepstwo czy nie?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.05.2011 00:24, Robert Tomasik pisze:

    > Raczej nie. Wiele zależy od okoliczności. Jak to blok, a facet kolejno
    > korzysta z różnych niezabezpeiczonych routerów,

    Zrozum wreszcie - w technicznego punktu widzenia to nie są routery
    "niezabezpieczone", tylko publicznie rozgłaszające i udostępniające
    dostęp do sieci.

    > to ciężko będzie mu się bronić. Zwłaszcza, jak nie ma własnego łącza,
    > tylko cały czas jeździ na sąsiada.

    A jakie to ma znaczenie?

    Idę do parku. Jest sobie kranik z wodą z tabliczką "woda pitna". Chcę
    umyć ręce i korzystam. Po jakimś czasie kranik zostaje zablokowany
    kluczem i powieszona zostaje tabliczka informująca o ograniczeniu
    dostępu do "abonentów". Cóż, niech będzie - parę metrów dalej jest inny
    kranik. Korzystam z niego do umycia rąk czy zmoczenia czapki w upalny
    dzień. Po jakimś czasie i ten kranik zostaje zablokowany.

    Nie noszę ze sobą własnej wody.

    Ale zbrodniarz ze mnie.

  • 53. Data: 2011-05-02 10:35:16
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-02 12:16, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > kranik. Korzystam z niego do umycia rąk czy zmoczenia czapki w upalny
    > dzień. Po jakimś czasie i ten kranik zostaje zablokowany.

    (Wyjątkowo) Cię poprę! :)
    Rozumiem (choć nie popieram), że u nas ogromnym zdziwieniem kwitowana
    jest postawa kogoś, kto znalazłszy na podłodze w sklepie 10zł daje je
    kasjerce z tekstem "ktoś to zgubił" zamist cichcem schować do kieszeni.
    Jakoś do ludzi nie dociera, że "to nie moje, więc nie mogę tego wziąć".
    Nie dociera ciągle do nas zasada, że jeśli widzę jakiś dom, pusty, to
    mogę się domyślać, ze on jest "czyjś" i nie powinienem wchodzić, a nawet
    naciskać na klamkę.
    Jednak gromada ludzi myślących podobnie (jw) uważa, że nie wolno mi
    czytać szyldów, które ktoś sobie wywiesił nad drzwiami, bo "bezprawnie
    uzyskuję informację", w tym paru Twoich i moich oponentów w tym wątku.

    Twój przykład jest dobry, bo taki niezahasłowany AP, to właśnie jak
    kranik w parku.

    ... problem się zaczyna, gdy do takiego kranika ktoś się podepnie z
    ręczną pompką i wpompuje do miejskich wodociągów parę kg cyjanku... ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 54. Data: 2011-05-02 10:48:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Robert Tomasik

    > Raczej nie. Wiele zależy od okoliczności. Jak to blok, a facet kolejno
    > korzysta z różnych niezabezpeiczonych routerów

    To nie jest kwestia ZABEZPIECZENIA tylko KONFIGURACJI. Owa konfiguracja
    jest opisana w instrukcji. Jeśli komuś nie chce się jej przeczytać i
    pozwala na dostęp do swojej sieci każdemu komputerowi, to dlaczego
    ktokolwiek po za nim ma za to odpowiadać? Zresztą żeby zorientować się,
    że każdy może się połączyć nie trzeba nawet czytać instrukcji, bo skoro
    Twój laptop połączył się "sam" to nie trudno domyśleć się, że także
    laptop sąsiada będzie potrafił to zrobić.

    > to ciężko będzie mu się
    > bronić. Zwłaszcza, jak nie ma własnego łącza, tylko cały czas jeździ na
    > sąsiada.

    Skoro w okolicy były darmowe hotspoty to po co miał kupować własne łącze?

  • 55. Data: 2011-05-02 11:24:03
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 02 May 2011 08:12:27 +0200, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >
    > Udowodnij. Czy to windows/linux/bsd to pokazuje listę sieci i człowiek
    > świadomie wybiera. System nic nie robi.

    Windows może się łaczyć automatycznie.

  • 56. Data: 2011-05-02 11:24:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.05.2011 12:35, Maruda pisze:

> [...]
    >
    > ... problem się zaczyna, gdy do takiego kranika ktoś się podepnie z
    > ręczną pompką i wpompuje do miejskich wodociągów parę kg cyjanku... ;)

    Zgoda, aczkolwiek ten problem ma miejsce niezależnie od tego, czy ten
    cyjanek wpompował ktoś kto skorzystał z udostępnionego kraniku, czy ten
    kto miał klucz do zamkniętego kraniku.

  • 57. Data: 2011-05-02 11:39:36
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
    > Windows może się łaczyć automatycznie.

    Udowodnij. Gdy uruchomisz to pojawia się lista dostępnych sieci. Musisz
    świadomie się z jakąś połączyć, aby dodał do listy łączenia się automatycznego.

  • 58. Data: 2011-05-02 12:25:59
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-02 13:24, Andrzej Lawa pisze:

    > Zgoda, aczkolwiek ten problem ma miejsce niezależnie od tego, czy ten
    > cyjanek wpompował ktoś kto skorzystał z udostępnionego kraniku, czy ten
    > kto miał klucz do zamkniętego kraniku.

    Poniekąd... :)
    Temat był "zanętą", aby obudzić nawiedzonych.

    Dla mnie jest oczywiste, że jeśli ktoś ten "cyjanek" wpuści, obojętnie z
    jakiego kraniku, to należy użyć wszelkich dostępnych (dla policji)
    środków, aby gościa znaleźć, przygwoździć i publicznie powiesić.

    Natomiast w naszym urzędniczym państwie bezprawia sprawa zakończy się
    skazaniem właściciela AP-ka za to, że "udostępnił i nie zapisał komu".

    Kto się założy o flaszkę? (oferta limitowana, bo nie wiem, czy mi
    wątroba wytrzyma...)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 59. Data: 2011-05-02 14:12:13
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 01-05-2011 o 21:04:30 Smok Eustachy <s...@w...pl>
    napisał(a):

    > Odpowiadam - NIE.
    > http://olgierd.bblog.pl/
    > wpis,karalnosc;korzystania;z;niezabezpieczonej;sieci
    ;wifi,42337.html

    Jest tam mowa o
    Art. 267. § 2. Tej samej karze podlega, kto bez uprawnienia uzyskuje
    dostęp do całości lub części systemu informatycznego.

    Podkreślmy zwrot "BEZ UPRAWNIENIA". Sęk w tym , iż niezabezpieczony
    nadajnik AP nadaje uprawnienia dostępowe każdemu. Bez jakiejkolwiek
    selekcji. Kontynuując różne porównania to będzie auto stojące przed
    tym blokiem, bez zamków, z włączonym silnikiem i neonem na dachu
    "Mozna korzystac do woli"

    leon

  • 60. Data: 2011-05-02 15:34:29
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości grup

    > To tak samo jak z otwartym mieszkaniem. Domu nie zabierze, ale może mieszkać bez
    > pozwolenia [...] to dla ciebei też nie jest łamanie prawa?

    nie jest, wskaz paragraf ktory tego zabrania :D

    co do wyjadania z lodowki sie moze i zgodze