eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKorzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestępstwo czy nie? › Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestepstwo czy nie?
    From: Maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestepstwo czy nie?
    Date: Mon, 02 May 2011 12:35:16 +0200

    W dniu 2011-05-02 12:16, Andrzej Lawa pisze:

    > Idę do parku. Jest sobie kranik z wodą z tabliczką "woda pitna". Chcę
    > umyć ręce i korzystam. Po jakimś czasie kranik zostaje zablokowany
    > kluczem i powieszona zostaje tabliczka informująca o ograniczeniu
    > dostępu do "abonentów". Cóż, niech będzie - parę metrów dalej jest inny
    > kranik. Korzystam z niego do umycia rąk czy zmoczenia czapki w upalny
    > dzień. Po jakimś czasie i ten kranik zostaje zablokowany.
    >
    > Nie noszę ze sobą własnej wody.
    >
    > Ale zbrodniarz ze mnie.

    (Wyjątkowo) Cię poprę! :)
    Rozumiem (choć nie popieram), że u nas ogromnym zdziwieniem kwitowana
    jest postawa kogoś, kto znalazłszy na podłodze w sklepie 10zł daje je
    kasjerce z tekstem "ktoś to zgubił" zamist cichcem schować do kieszeni.
    Jakoś do ludzi nie dociera, że "to nie moje, więc nie mogę tego wziąć".
    Nie dociera ciągle do nas zasada, że jeśli widzę jakiś dom, pusty, to
    mogę się domyślać, ze on jest "czyjś" i nie powinienem wchodzić, a nawet
    naciskać na klamkę.
    Jednak gromada ludzi myślących podobnie (jw) uważa, że nie wolno mi
    czytać szyldów, które ktoś sobie wywiesił nad drzwiami, bo "bezprawnie
    uzyskuję informację", w tym paru Twoich i moich oponentów w tym wątku.

    Twój przykład jest dobry, bo taki niezahasłowany AP, to właśnie jak
    kranik w parku.

    ... problem się zaczyna, gdy do takiego kranika ktoś się podepnie z
    ręczną pompką i wpompuje do miejskich wodociągów parę kg cyjanku... ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.