  • 361. Data: 2022-08-23 15:09:32
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Aug 2022 00:24:08 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Zaraz, zgubiłem się, kto tu rzuca monetą? Biegli MZ nie mogli innej
    > wydać. Sąd na podstawie takiej opini, nie mógł skazać.

    Shrek mowi, ze opinia bleglego to jak rzut monetą.
    I nie bez racji - jak biegłego wynajmie druga strona,
    to dostanie inną opinie :-)

    W przypadku tej wroclawskiej sprawy, to trudno powiedziec, jakie
    biegly ma pole manewru - taser nie zostawia wyraznych wewnetrznych
    sladow jak powiedzmy 15kV z sieci. Wiec czy da mu sie przypisac
    spowodowanie smierci?
    Na pewno mozna podkreslic, ze narkotykow byla ilosc sladowa i nie
    stanowila zagrozenia, ze grdyka złamana (o ile byla zlamana),
    ze serce nie nosi sladów choroby i co tam jeszcze stronniczy biegly
    moze wynalezc :-)

    Sprawa z Konina tym bardziej podkresla losowosc opini - jeden nie
    potrafi okreslic, drugi potrafi, tylko ze odwrotnie niz trzeci ...

    > Albo by był i zszedł bo ED/DE przecież nie zawsze dotyczy sytuaci z
    > nadużyciami.

    Wezmy taki
    https://en.wikipedia.org/wiki/SIDS

    "Rates vary significantly by population
    from 0.05 per 1000 in Hong Kong
    to 6.7 per 1000 in Native Americans"

    Jest roznica.
    Mordują te dzieci, czy tylko sie nie umieja opiekowac?

    J.

  • 362. Data: 2022-08-24 00:57:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Shrek mowi, ze opinia bleglego to jak rzut monetą.
    > I nie bez racji - jak biegłego wynajmie druga strona,
    > to dostanie inną opinie :-)

    Jestem skłonny w to nawet uwierzyc, ale w tej konkretnej sprawie, nie
    specjalnie widzę możliwość innej opinii. Po prostu nie wygląda, że można
    wykazać jakiś solidny związek przyczynowo-skutkowy. To są wszystko
    domniemania i to w dodatku na podstawie czynników, które same w sobie
    nie muszą być śmiertelne.

> [...]
    > Na pewno mozna podkreslic, ze narkotykow byla ilosc sladowa i nie
    > stanowila zagrozenia, ze grdyka złamana (o ile byla zlamana),

    Tu z kolei podałem wcześnej Shrekowi przykład bardzo popularnego
    zjawiska zwanego HHS, które często manifestuje się nawet tydzień po
    spożyciu (tu alkoholu), więc to, że nie był naćpany w komisariacie
    niekoniecznie musi oznaczać, że obserwowany efekty nie są np. związane z
    jakimiś metabolitami narkotyków.

> [...]
    >
    > Sprawa z Konina tym bardziej podkresla losowosc opini - jeden nie
    > potrafi okreslic, drugi potrafi, tylko ze odwrotnie niz trzeci ...

    Cały problem, że tu się MZ nie da określić w żadną stronę i takiej
    opinii spodziewałbym się po rzetelnym biegłym.

> [...]
    > to 6.7 per 1000 in Native Americans"
    >
    > Jest roznica.
    > Mordują te dzieci, czy tylko sie nie umieja opiekowac?

    Zapewne różne czynniki środowiskowe a może i genetyczne. Ale to jest
    przykład na korzyść tezy, że czasami naprawdę trudno coś określić, a jak
    chcemy wydać wyrok to raczej by wypadało.

    --
    Marcin

  • 363. Data: 2022-08-24 00:59:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jak to nie - masz możliwość wspólnego działanie trzecz przyczyn, przy
    > czym tej trzeciej to jak stanięcie monety na kancie.

    Podobnie jak tych dwuch.

    > W takim razie nie da się zkazać nikogo za spowodowanie śmierci. A jednak
    > są takie wyroki.

    Niedobrzy ludzie znów nas wpuścili w loopa.

    --
    Marcin

  • 364. Data: 2022-08-24 06:31:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Podobnie jak tych dwuch.

    No właśnie nie bardzo.

    > Niedobrzy ludzie znów nas wpuścili w loopa.

    Kiedy właśnie o to prawdopodobieństwo się wszystko rozbija. Jeśli
    przyjąć, że dowolny dodatkowy powód śmierci, niezależnie od
    prawdopodobieństwa (co czynisz) uniemożliwia przypisanie sprawstwa, to
    cały system pada - nie da się skazać nikogo za nic.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 365. Data: 2022-08-24 07:21:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > prawdopodobieństwa (co czynisz) uniemożliwia przypisanie sprawstwa, to
    > cały system pada - nie da się skazać nikogo za nic.

    Ja raczej sądzę, że to prawdopodobieńswo przy każdym z tych trzech
    czynników jest bardzo mało, a połączonego efektu nie ma jak zbadać.

    --
    Marcin

  • 366. Data: 2022-08-24 10:20:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Aug 2022 22:57:26 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    [...]
    > Jestem skłonny w to nawet uwierzyc, ale w tej konkretnej sprawie, nie
    > specjalnie widzę możliwość innej opinii.

    Trzeba dac szanse rodzicom - moze juz zaplacili za opinie :-)

> [...]
    > spożyciu (tu alkoholu), więc to, że nie był naćpany w komisariacie
    > niekoniecznie musi oznaczać, że obserwowany efekty nie są np. związane z

    Byloby fajnie, tylko dawniej bym napisal, ze jakos rano nie potykam
    sie o zwloki mlodych ludzi, ktorzy wczoraj sobie cos zażyli.
    Wiec to jakies rzadkie zjawisko, a policjanci maja prawdziwy wysyp.

    Ale pozniejsze googlanie sugeruje, ze takich ofiar prawdopodobnie
    dopalaczy troche jest rocznie w calym kraju ...
    no ale jak to czesty ćpacz ... poprzednie przezyl.

> [...]

    > przykład na korzyść tezy, że czasami naprawdę trudno coś określić, a jak
    > chcemy wydać wyrok to raczej by wypadało.

    A co kulsony robią? Od razu matce zarzuty stawiaja, dla jej dobra.
    A sobie, to nie postawią.

    J.

  • 367. Data: 2022-08-24 15:59:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja raczej sądzę, że to prawdopodobieńswo przy każdym z tych trzech
    > czynników jest bardzo mało, a połączonego efektu nie ma jak zbadać.

    Jak się nie da zbadać - efektem połączonych była śmierć. Czyli razem
    100%. Odejmujemy prawdopodobieństwo, że zmarł na "sladowe ilości
    narkoryków" (chyba są jakieś statystyki?) dodajemy to co wydzimy na filmie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 368. Data: 2022-08-24 17:02:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.08.2022 o 10:20, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Ale pozniejsze googlanie sugeruje, ze takich ofiar prawdopodobnie
    > dopalaczy troche jest rocznie w calym kraju ...

    Na szybko 168 zgonów w 2018. Powiedzmy że milion brało w tym roku jakieś
    narkotyki i przeżyło. 0,17 promila. Na dodatek ten przeżył jakiś tydzień
    (śladowe ilości) i postanowił się przekręcuić po tygodniu akurat w
    policyjnym kiblu - pszypadek? Nie sondze:P

    Opieka zdrowotna... i policja:(

    > A co kulsony robią? Od razu matce zarzuty stawiaja, dla jej dobra.
    > A sobie, to nie postawią.

    No daj spokój, kto to słyszał, komu to potrzebne?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 369. Data: 2022-08-24 20:43:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2022 o 17:02, Shrek pisze:
> [...]
    > (śladowe ilości) i postanowił się przekręcuić po tygodniu akurat w
    > policyjnym kiblu - pszypadek? Nie sondze:P

    Boję się, że tworzysz podobną statystykę, jak w wypadku COVID. Jak denat
    jest zarażony COVID, to umarł na COVID. Podobnie tu. Jak denat był pod
    wpływem dopalaczy, to umarł na skutek ich spożycia.

    Gdzieś w tej statystyce ucieka, że część tych od dopalaczy może umrzeć
    po prostu z innego powodu. To nie jest ciecie mieczem, gdzie przy
    dekapitacji pewnie można przyjąć, ze przyczyną było cięcie. Jak ktoś
    bierze dopalacze dłużej, to może mieć ogólne kłopoty ze zdrowiem. Nie
    jestem lekarzem, ale wydaje mi się, że to może wpływać negatywnie na
    zdrowie. Dopalacze mogą być jakąś pośrednią przyczyną.

    --
    Robert Tomasik

  • 370. Data: 2022-08-24 20:49:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Boję się, że tworzysz podobną statystykę, jak w wypadku COVID. Jak denat
    > jest zarażony COVID, to umarł na COVID. Podobnie tu. Jak denat był pod
    > wpływem dopalaczy, to umarł na skutek ich spożycia.

    Przecież własnie piszę, że z nie umarł na śladowe ilości amfy:P To twoja
    narracja.

    > Jak ktoś
    > bierze dopalacze dłużej, to może mieć ogólne kłopoty ze zdrowiem.

    A jak ktoś ma kłopoty ze zdrowiem to można go bezkarnie dusić na śmierć?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!