    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <62fec091$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    <62ff12d7$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
    <PDULK.1419035$4O6a.814613@fx14.ams1>
    <63007716$0$458$65785112@news.neostrada.pl>
    <LQfMK.2009711$70_9.1100487@fx10.ams1>
    <6301c408$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <RulMK.574891$A665.103253@fx08.ams1>
    <6301e907$0$568$65785112@news.neostrada.pl>
    <DaCMK.1175589$B0_9.590262@fx13.ams1>
    <630307e1$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <I6VMK.874037$MWc5.251369@fx06.ams1>
    Date: Tue, 23 Aug 2022 15:09:32 +0200

    On Tue, 23 Aug 2022 00:24:08 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Zaraz, zgubiłem się, kto tu rzuca monetą? Biegli MZ nie mogli innej
    > wydać. Sąd na podstawie takiej opini, nie mógł skazać.

    Shrek mowi, ze opinia bleglego to jak rzut monetą.
    I nie bez racji - jak biegłego wynajmie druga strona,
    to dostanie inną opinie :-)

    W przypadku tej wroclawskiej sprawy, to trudno powiedziec, jakie
    biegly ma pole manewru - taser nie zostawia wyraznych wewnetrznych
    sladow jak powiedzmy 15kV z sieci. Wiec czy da mu sie przypisac
    spowodowanie smierci?
    Na pewno mozna podkreslic, ze narkotykow byla ilosc sladowa i nie
    stanowila zagrozenia, ze grdyka złamana (o ile byla zlamana),
    ze serce nie nosi sladów choroby i co tam jeszcze stronniczy biegly
    moze wynalezc :-)

    Sprawa z Konina tym bardziej podkresla losowosc opini - jeden nie
    potrafi okreslic, drugi potrafi, tylko ze odwrotnie niz trzeci ...

    > Albo by był i zszedł bo ED/DE przecież nie zawsze dotyczy sytuaci z
    > nadużyciami.

    Wezmy taki
    https://en.wikipedia.org/wiki/SIDS

    "Rates vary significantly by population
    from 0.05 per 1000 in Hong Kong
    to 6.7 per 1000 in Native Americans"

    Jest roznica.
    Mordują te dzieci, czy tylko sie nie umieja opiekowac?

    J.