  • 21. Data: 2006-11-30 10:08:47
    Temat: Re: Konfiskata mieszkania z powodu nielegalnego oprogramowania
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "rezist.com" wrote:

    > No tos przypierdolil bez ladu i skladu... zalozenie firmy mimo wszystko
    > jest stosunkowo tansze

    Zalezy jakiej. Jak widac wyposazenie studia projektowego nie musi byc
    tansze.
    Policzmy wariant ekonomiczny, z jednym pracownikiem:
    - 15 tys. ploter
    - 8 tys - 2 kompy
    - 30 tys - oprogramowanie specjalistyczne
    - 3 tys - drukarka, router, fax, inne dobiazgi
    - 5 tys - meble, otele
    - 8 tys - pierwsze 3 miesiace czynszu, internetu, telefonow
    - 12 tys - pierwsze 3 miesiace zatrudnienia pracownika
    - 2 tys - materialy biurowe, wizytowki, ...

    ok. 80 tys na start

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 22. Data: 2006-11-30 10:09:37
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Krzysztof Stachlewski wrote:

    > "rezist.com" <r...@s...us> wrote in message

    > Zależy jaki samochód.
    > Hehe.
    > I jaka firma. Załóż sobie sp. z o.o.

    Sp. z o.o. to tylko 50 tys wkladu i troche oplat za zalozenie. Z tym, ze
    w tych 50 tys. moze byc sprzet...

  • 23. Data: 2006-11-30 11:10:27
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "Hikikomori San" <h...@g...pl> wrote in message

    > Sp. z o.o. to tylko 50 tys wkladu i troche oplat za zalozenie. Z tym, ze
    > w tych 50 tys. moze byc sprzet...

    Drobiazg.
    Prawie dwie roczne średnie pensje *brutto*.

    Stach

  • 24. Data: 2006-11-30 11:11:15
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    > Dokladnie. Jesli kogos stac na firme i placenie min. 8 tys zusu rocznie
    > to znaczy ze stac go nawet na kredyt na kupno AutioCAD-a. Bedzie splacal
    > po 800 zlotych przez dwa lata...

    I na pracownika.
    Kolejne 10 tys miesięcznie, żeby dobrze zarabiał.

    Stach

  • 25. Data: 2006-11-30 11:24:51
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Krzysztof Stachlewski wrote:

    > "Hikikomori San" <h...@g...pl> wrote in message

    > Drobiazg.
    > Prawie dwie roczne średnie pensje *brutto*.

    Jest pewna roznica miedzy etatowcem (25 tys za rok? to cos kolo 1300 na
    reke miesiecznie) a malym biznesem w jednak dosc lukratywnej branzy,
    jakim jest projektowanie.

  • 26. Data: 2006-11-30 14:14:41
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 30 Nov 2006 07:48:30 +0100, Krzysztof Stachlewski napisał(a):

    > Może być też tak, że stać go było na ten ploter, ale już na nic więcej. :-/
    > To, że człowiek po roku oszczędzania, kupuje komputer za 1500zł,
    > nie znaczy, że nagle ma odłożone kolejne ileśtam na soft.
    >
    > Wydaje mi się dziwnym myślenie typu "stać cię na to, to stać cię i na to".

    Trzeba być głupim żeby rodzielać komputer od oprogramowania. To nie jest
    "stać mnie na to, ale nie na to" tylko "nie stać mnie na to, ale kupię
    kawałek a resztę ukradnę".

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 27. Data: 2006-11-30 14:45:39
    Temat: Re: Konfiskata komputera z powodu nielegalnego oprogramowania
    Od: zupa <b...@o...pl>

    scream wrote:

    > (...)
    >
    > Czemu ludzie wierzą we wszystko co podadzą im media?

    Bo Bill Gates zatrudnia agentow PR,
    a ci oplacaja kurewki dziennikarskie, zeby siac strach wsrod obywateli.

  • 28. Data: 2006-11-30 14:55:59
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:1eugnz8jt7s5o$.17g9i041s9hik.dlg@40tude.net...

    > Trzeba być głupim żeby rodzielać komputer od oprogramowania. To nie jest
    > "stać mnie na to, ale nie na to" tylko "nie stać mnie na to, ale kupię
    > kawałek a resztę ukradnę".

    Słusznie. Nie powinno być przyzwolenia społecznego na takie myślenie. Są
    alternatywne programy /przynajmniej do użytku domowego/ bezpłatne i można z
    nich legalnie korzystać, jak kogoś stać na komputer a nie stać na
    oprogramowanie.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 29. Data: 2006-11-30 15:17:38
    Od: zupa <b...@o...pl>

    Hikikomori San wrote:

> [...]
    > - 12 tys - pierwsze 3 miesiace zatrudnienia pracownika
    > - 2 tys - materialy biurowe, wizytowki, ...

    No i jeszcze kwestia zdobycia klientow, zeby to wszystko uzywac.

  • 30. Data: 2006-11-30 15:21:16
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zupa" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bo Bill Gates zatrudnia agentow PR,
    > a ci oplacaja kurewki dziennikarskie, zeby siac strach wsrod obywateli.

    Wiesz łatwiej złapać 100 uczniaków z lewym windowsem niż jednego złodzieja
    samochodów,
    a sztuka jest sztuka i komenda procentowo podbija sobie wykrywalność

    Jestem takiego zdania że jak ktoś pracuje zarobkowo na oprogramowaniu to powinien
    mieć
    oczywiście i bezwzględnie legalne oprogramowanie, ale jak ktoś sobie fotoszopa
    zainstaluje żeby zmniejszyć kilka obrazków albo wyciąć czerwone oczka to litości.
    Przecie i tak nie wykorzysta nawet 5% możliwości tego programu. Dla firmy będzie to
    tylko reklama
    bo jeśli ktoś zacznie poważnie używać tego programu i zacznie zarabiać kupi w końcu
    tego oryginała.
    Ceny programów na polski rynek też powinny być niższe,
    dlaczego np ruski mają windowsa połowę taniej niż my ? myślę że jak by xp kosztował
    100zł
    to każdy by sobie na niego mógł pozwolić, nie każdy kupuje nowego wypasionego kompa
    .
    Dla Niemca 100euro to jak dla przeciętnego Polaka 100zł. Powinna też być możliwość
    instalacji
    jednej kopii windowsa na kompie stacjonarnym i jednym przenośnym.

    To są takie moje luźne przemyślenia proszę nie bić