  • 1. Data: 2006-11-29 11:17:05
    Temat: wyrok w zawieszeniu a kajdanki
    Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl>

    Tymczasowo aresztowany jest doprowadzany na salę w kajdankach.
    Sąd ogłasza wyrok w zawieszeniu. Strażnicy po procesie skuwają ponownie
    winnego i odporwadzają
    do aresztu po jego rzeczy.
    Czy słusznie założono skazanemu kajdanki, skoro Sąd ogłosił postanowienie o
    warunkowym zawieszeniu
    odbywania kary?

    J.

  • 2. Data: 2006-11-29 12:02:26
    Temat: Re: wyrok w zawieszeniu a kajdanki
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jacobs napisał(a):

> [...]
    > do aresztu po jego rzeczy.
    > Czy słusznie założono skazanemu kajdanki, skoro Sąd ogłosił postanowienie o

    Słusznie. Przecież nic nie piszesz o tym by sąd uchylił tymczasowe
    aresztowanie.
    Jeśli tego nie zrobił to albo sie pomylił, a jeszcze pewniej gość był
    aresztowany w innej sprawie niż ta w której zapadł wyrok.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-11-29 15:48:15
    Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl>

> [...]
    > Jeśli tego nie zrobił to albo sie pomylił, a jeszcze pewniej gość był
    > aresztowany w innej sprawie niż ta w której zapadł wyrok

    Dośc jasno napisałem, Sąd orzekł karę i postanowił zawiesić jej wykonanie,
    czyli gość dostał "zawiasy".
    W którym momencie jest on "wolnym człowiekiem"?
    Czy po ogłoszeniu wyroku, nie staje się jakby już "cywilem" a nie
    "aresztowanym"?

    Chodzi mi głównie o te kajdanki, bo skoro człowieka odporwadzają do aresztu,
    tylko po to aby się spakował i na wolność to nie rozumiem.

    J.

  • 4. Data: 2006-11-29 16:12:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Dośc jasno napisałem, Sąd orzekł karę i postanowił zawiesić jej wykonanie,
    > czyli gość dostał "zawiasy".

    I czemu myślisz, że nie zrozumiem?

    > W którym momencie jest on "wolnym człowiekiem"?

    Po uchyleniu aresztu. Przecież wyrok nie jest prawomocny. Prokurator
    zaskarży i może być po "zawiasach"

    > Czy po ogłoszeniu wyroku, nie staje się jakby już "cywilem" a nie
    > "aresztowanym"?

    Nie.

    > Chodzi mi głównie o te kajdanki, bo skoro człowieka odporwadzają do aresztu,
    > tylko po to aby się spakował i na wolność to nie rozumiem.

    Nie. Jak sąd uchyla areszt to puszczają od razu i musisz do aresztu po
    swoje rzeczy udać się własnym transportem.
    Skoro były aresztant nie ma przy sobie pieniędzy to zazwyczaj ma jeszcze
    problem.

  • 5. Data: 2006-11-29 16:44:18
    Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl>

> [...]
    > swoje rzeczy udać się własnym transportem.
    > Skoro były aresztant nie ma przy sobie pieniędzy to zazwyczaj ma jeszcze

    Dlatego moje pytanie, w którym momencie już nie mają prawa go skuć?

    Sąd w sentencji wyroku, zaliczył pobyt w areszcie na poczet kary, a resztę
    zawiesił. Areszt jest przy sądzie, strażnicy skuli gościa z powrotem
    i zaprowadzili do aresztu po aby zabrał swoje rzeczy i wypuścili na wolność.
    Czy postąpili słusznie?

    j.

  • 6. Data: 2006-11-29 17:31:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jacobs napisał(a):

    > Dlatego moje pytanie, w którym momencie już nie mają prawa go skuć?

    Przecież ci już napisałem. Po uchyleniu aresztu.

    > Sąd w sentencji wyroku, zaliczył pobyt w areszcie na poczet kary, a resztę
    > zawiesił.

    A przypadkiem sąd nie wydał jeszcze jednego postanowienia? A może
    przypadkiem był to już sąd II Instancji? Jak będziesz cedził informacje
    to niewiele ssie dowiesz.

    > Areszt jest przy sądzie, strażnicy skuli gościa z powrotem i zaprowadzili do
    aresztu po aby zabrał swoje rzeczy i wypuścili na wolność.
    > Czy postąpili słusznie?

    Przeczytaj sobie art. 19 ust. 5 i 6 ustawy z dnia 26 kwietnia 1996 r. o
    Służbie Więziennej (Dz.U.96.61.283 z późniejszymi zmianami)- tam masz
    odpowiedź.
    Zresztą odpowiedź masz też wyżej.

  • 7. Data: 2006-11-29 20:31:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl> napisał w wiadomości

    Sąd co prawda orzekł wyrok w zawieszeniu, ale jest on nieprawomocny. Jeśli sąd
    nie uchylił jednocześnie środka zapobiegawczego w postaci tymczasowego
    aresztowania, to do czasu jego uchylenia podsądny jest nadal aresztowany. A
    skoro jest aresztowany, to zgodnie z instrukcją musi być skuty. Odstąpienie od
    skucia jest możliwe w wypadkach prawie przepisanym i decyzję w tym względzie
    poza salą rozpraw podejmuje dowódca konwoju. Widno uznał, że nie ma podstaw do
    odstąpienie od skucia. Z punktu widzenia konwoju, zatrzymany przestaje być
    zatrzymanym od momentu doręczenia dowódcy konwoju stosownej dyspozycji.