    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komunikatory internetowe - naruszenie prywatności
    Date: Sat, 7 Aug 2004 15:10:50 +0200

    On Sat, 7 Aug 2004, Artur Ch. wrote:

    >+ Dnia 6 sie o godzinie 22:52, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):
    >+
    >+ > Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał
    [...]
    >+ >> Koszty utrzymania sprzętu wlicza w KUP - prawda?
    >+ >> To nie jest opłacane z _dochodu_ pracodawcy.
    >+ >
    >+ > A niby z czego? Przecież wpisując to w KUP odzyskuje jedynie podatek.
    >+
    >+ Nie _jedynie_ podatek!!
    >+ Kwotę netto wpisuje się w KUP i o taką też wartość ma _obniżony_ dochód.

    Dochód *do opodatkowania*.
    Ani faktyczny przychód, ani faktyczne koszty się od tego nie zmienią.
    Rację masz o tyle że NIEKTÓRE koszty mogą obniżać dochód do opodatkowania
    a inne nie (i to nie tylko "osobiste" wydatki właściciela, ale również
    inwestycje - dopiero stopniowo *później* "topione w amortyzację" czy
    zakupy gruntu - *w ogóle* nie stanowiące kosztu PODATKOWEGO).
    Przychody, koszty i wynikłe z nich dochody :)
    - księgowe
    - podatkowe
    - faktycznie pobrane i poniesione
    mogą się różnić (..."i już") :)

    Twoje wyliczenie jest istotne *dla przyjęcia podstawy opodatkowania*.
    Z tym co "zostanie w kasie" jest osobna sprawa :)

> [...]
    >+ =============================
    >+ dochód właściciela: 8 000 PLN / 19%
    >+
    >+ Z czego podatek wyniesie 1 520 PLN. Więc właściciel ma /do ręki/ 6 480 PLN.
    >+
    >+ Według Ciebie byłoby tak:
    >+ dochód firmowy: 10 000 PLN / 19%
    >+ =============================
    >+ z tego podatek wynosi 1 900 PLN czyli właściciel otrzymuje /do ręki/ 8 100.
    >+
    >+ Gdy teraz od 8 100 odjąłbyś przykładowe 2 000 PLN za internet to zostało by
    >+ mu /na ręce/ już tylko 6 100 PLN a nie 6 480.

    No i to ci napisał w poprzenim poście: że o 380 zł podatku można się
    burzyć :) ale nie o CAŁE 2000 zł jak sugerowałeś !
    Zresztą: po co mu do celów osobistych kilkumegowe łącze :]
    I zauważ że chodziło o przypadek kiedy *pozwalał* pracownikom na
    korzystanie w mniej określonych celach !
    Tylko mi nie wyskocz że "pracownik ma pracować" - przecież pracownicy
    mogą takie pozwolenie kreatywnie wykorzystać na cele firmy, używając
    gg czy skype, prawdaż ?? No to właściciel też może... wieczorami... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd