  • Data: 2004-08-10 05:18:26
    Temat: Re: Komunikatory internetowe - naruszenie prywatności
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil
    news:cf6061$d9k$5@inews.gazeta.pl:

    > Z faktu, że do pracownika prywatnie przyszedł list na adres
    > firmy w żaden sposób nie można wywieść ...

    A jak wywiodłeś że mój przykładowy list przyszedł pocztą
    na adres firmy?
    niech będzie: Słuzbowa szuflada
    (do grzebania w której pracodaca jest niewątpliwie uprawniony)
    a w niej _zamknięta_ koperta - przygotowana _niewątpliwie_
    z naruszeniem regulaminu pracy.

    > List mógł wysyłać w prywatnym czasie i na
    > swoim własnym papierze. Stąd też to co napisałeś ma neiwiele
    > sensu.

    Jeżeli wytniesz moje zastrzeżenia o pewnosci pracodawcy,
    iż list napisano przy użyciu środków pracodawcy - z pewnością
    sensu w kontekście tematu tego wątku niewiele zostanie.
    Spróbuj jednak tego nie czynić.

    > Jeśli list nie nosi znamion listu służbowego (np. nie
    > zaadresowano go: PHU 'PARYJA" sp. z oo. - Jan KOWALSKI), to
    > pracodawca nie powinien go otwierać.

    A dobre obyczaje mówią coś przeciwnego: list zaadresowany jak wyżej
    powinien być traktowany jako służbowy -
    najpierw adres firmy,
    potem oznaczenie osoby.

    > sekretarka rozcinając kolejne koperty i tą otworzy, to zarzutu z
    > naruszenia tajemnicy korespondencji nie przedstawisz.

    Nawet jak na kopercie znajdzie się adres zupełnie innej firmy/osoby
    prywatnej o adresie z innej ulicy? Poczta popełnia czasami błedy.

    > Zresztą przykład jest bez sensu. W wypadku komputera, to mamy
    > sytuację, jakby pracownik włączył prywatny list do prowadzonej
    > służbowo teczki.

    Sugerujesz, że rozmawiamy o sytuacji gdy pracownik założył zobie
    "konto-tożsamość" na służbowym MSOE? Myślałem, że mówimy o sytuacji
    gduy pracownik (z naruszeniem regulaminu....) zabezpieczył,
    choćby minimalnie, prywatną korespondencję.

    --
    pozdro
    poreba