  • 1. Data: 2004-08-04 15:32:47
    Temat: Komunikatory internetowe - naruszenie prywatności
    Od: user <u...@p...com>

    Witam wszystkich,
    Poszukuję informacji na temat prawnych regulacji dotyczących prywatnej
    "komunikacji" za pomocą gg-podobnych wynalazków. Dokładnie chodzi o to
    czy pracodawca może prowadzić monitoring rozmów w komunikatorach bez
    wiedzy pracowników. Dodam, że korzystanie z komunikatorów jest dozwolone
    i nie było informacji że podsłuch bedzie miał miejsce, nie
    podpisywaliśmy też żadnej zgody na takie działania.
    Druga kwestia to jak można rzeczonego pracodawcę lub admina sieci
    komputerowej szarpnąc za podsłuchiwanie haseł do poczty internetowej
    (prywatnej) - na jakiej podstawie i jakie ew dowody są potrzebne?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-04 16:17:32
    Od: "Robert W." <d...@o...pl>

    Przecież to normalne że pracodawca ma prawo kontrolować na co przeznaczasz
    czas za który ci płaci, równierz komputer na którym pracujesz nie jest twój
    tylko jego. I ma prawo do zapoznania się ze wszystkim co robisz na jego
    komputerze, szczególnie w godzinach pracy.

    --
    begin .signature
    This is a .signature virus! Please copy me into your .signature!

  • 3. Data: 2004-08-04 16:21:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "user" <u...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > komputerowej szarpnąc za podsłuchiwanie haseł do poczty internetowej
    > (prywatnej) - na jakiej podstawie i jakie ew dowody są potrzebne?

    Było wiele razy tutaj wałkowane. Komputer jest pracodawcy, więc ma on prawie
    zaglądać do niego. Prywatnie, to możesz sobie korespondować na prywatnym
    komputerze. To, że pracodawca zezwala do używania GG, nie oznacza, ze traci
    prawo do przeglądania zawartości komputerów. Takie przeglądanie można co
    najwyżej uznać za nieetyczne, ale to zupełnie inna sprawa.

  • 4. Data: 2004-08-04 16:42:07
    Od: "news.tpi.pl" <n...@w...pl>

    "user" <u...@p...com> wrote in message
> [...]
    > komputerowej szarpnąc za podsłuchiwanie haseł do poczty internetowej
    > (prywatnej) - na jakiej podstawie i jakie ew dowody są potrzebne?

    W pracy to sie pracuje a klepie przez komunikatory internetowe. Przejrzyj
    archiwum - w postach o prywatnych e-mailach w godzinach pracy.

    Pzdr.
    S.

  • 5. Data: 2004-08-04 16:53:02
    Od: "news.tpi.pl" <n...@w...pl>

    Sorki za literowke - mialo byc "pracuje a nie klepie przez komunikatory"
    Pzdr.
    S.

  • 6. Data: 2004-08-04 16:57:52
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Robert W. <d...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > tylko jego. I ma prawo do zapoznania się ze wszystkim co robisz na jego
    > komputerze, szczególnie w godzinach pracy.

    Jest tylko taki drobiazg, jak uregulowania konstytucyjne.

    Art. 49.
    Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy komunikowania się. Ich ograniczenie
    może nastąpić jedynie _w_przypadkach_określonych_w_ustawie i
    w_sposób_w_niej_określony.

    RG

  • 7. Data: 2004-08-04 17:00:20
    Od: user <u...@p...com>

    Robert W. wrote:

> [...]
    > tylko jego. I ma prawo do zapoznania się ze wszystkim co robisz na jego
    > komputerze, szczególnie w godzinach pracy.

    Czy jesteś tego pewien, a co z ochroną prywatnej korespondencji. Skoro
    nie było zakazu korzystania i nie jest to uregulowane w żanym
    regulaminie firmy to jak można przyjmować że tak sobie można naruszać
    prywatność korespondencji. Tymbardziej że komunikacja nie odbywa się z
    kont firmowych (w takim przypadku zgadzam się) ale z prywatnych. W
    normalnych firmach jest odpowiednia "polityka" gdzie wszystko jest
    odpowiednio uregulowane. Ja mówię o przypadku kiedy to zezwolono na
    używanie GG i nie powiedziano że tylko do celów służbiowych :).

  • 8. Data: 2004-08-04 22:01:25
    Od: stern <m...@a...com>

    Roman G. wrote:

    > Art. 49.
    > Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy komunikowania się. Ich
    > ograniczenie może nastąpić jedynie _w_przypadkach_określonych_w_ustawie i
    > w_sposób_w_niej_określony.

    gdzieś na vagla.pl jest artykulik na ten temat,
    polecam

    --
    nie odpowiadam na prywatne listy

  • 9. Data: 2004-08-04 22:11:42
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > odpowiednio uregulowane. Ja mówię o przypadku kiedy to zezwolono na
    > używanie GG i nie powiedziano że tylko do celów służbiowych :).

    w pracy sie pracuje a nie prowadzi prywatne rozmowy na gg.
    Ty potrzebujesz specjalengo zapisu w regulaminie, ze w pracy
    sie pracuje??

    pozdr.
    marcin

  • 10. Data: 2004-08-05 04:31:33
    Od: "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl>

    user ukrywający sie jako u...@p...com we wiadomości
    news:ceqvon$nkg$1@nemesis.news.tpi.pl naskrobał:

> [...]
    > prywatnej "komunikacji" za pomocą gg-podobnych wynalazków. Dokładnie
    > chodzi o to czy pracodawca może prowadzić monitoring rozmów w

    Włącz sobie szyfrowanie SSL i nie będziesz miał problemu z
    podsłuchiwaniem, ewentualnie z pracodawcą.

    --
    [Pozdrawiam][huri-khan][GG 177094][klub.chip.pl/rasrob]
    Jesli wodka w pracy szkodzi, porzuc prace, o co chodzi.