  • Data: 2004-08-10 15:42:30
    Temat: Re: Komunikatory internetowe - naruszenie prywatności
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil
    news:cfae4r$l7g$1@inews.gazeta.pl:

    > A skąd owa "niewątpliwość"?

    Z zasady, że czynimy pewne założenia,
    rozpatrując jak wpływają na wynik rozumowania?

    > To dalej nie będzie znamion listu służbowego.

    I to chodzi,

    > No i co z tego, bo nie łapię?

    To że zanim w prawie ukorzeniły się swobody obywatelskie
    (np.ochrona tajemnicy korespondencji) ludziska już miewali podobne
    do naszych problemy i rozwiązali je jakoś - np. poprzez niepisany
    zwyczaj: firma/nazwisko-służbowa nazwisko/firma-prywatna.
    Bez sankcji.

    > Nie czytając zaniosłem sąsiadowi i przeprosiłem.
    > co dopiero w większej firmie.

    A my o nieregularnie trafiających się pomyłkach,
    czy o celowym i świadomym działaniu pracodawcy?

    > Najprostszym zabezpieczeniem, to szyfrowanie kluczem publicznym.

    Czy o technikach zabezpieczeń będziemy rozmawiać czy o fakcie,
    że pracownik w jakiś sposób korespondencję zabezpieczył?
    A w kontekście wątku- pracodawca te zabezpieczenia pokonał w celu
    zapoznania się z prywatną korespondencją pracownika
    (ten ostatni narusza regulamin pracy itd. - za co kary regulaminowe
    włacznie z wywaleniem z roboty sie mu należą)

    --
    pozdro
    poreba