  • Data: 2004-08-10 12:10:58
    Temat: Re: Komunikatory internetowe - naruszenie prywatności
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    news:Xns954149CFA6FD7dmicfgpolboxcom@193.110.122.97.
    ..

    > A jak wywiodłeś że mój przykładowy list przyszedł pocztą
    > na adres firmy?
    > niech będzie: Słuzbowa szuflada
    > (do grzebania w której pracodaca jest niewątpliwie uprawniony)
    > a w niej _zamknięta_ koperta - przygotowana _niewątpliwie_
    > z naruszeniem regulaminu pracy.

    A skąd owa "niewątpliwość"? Mało erazy pisałem list w domu z zamiarem
    wysłania po pracy? Bo rano znaczka nigdzie nie kupię. No i leżał sobie na
    biurku cały dzień (albo kilka, jak zapomniałem).

    > Jeżeli wytniesz moje zastrzeżenia o pewnosci pracodawcy,
    > iż list napisano przy użyciu środków pracodawcy - z pewnością
    > sensu w kontekście tematu tego wątku niewiele zostanie.
    > Spróbuj jednak tego nie czynić.

    To dalej nie będzie znamion listu służbowego. Chyba, że na kopercie będzie
    pieczątka firmy. Wóczas pracodawca ma prawo otworzyć list.

    > A dobre obyczaje mówią coś przeciwnego: list zaadresowany jak wyżej
    > powinien być traktowany jako służbowy -
    > najpierw adres firmy,
    > potem oznaczenie osoby.

    No i co z tego, bo nie łapię?

    > Nawet jak na kopercie znajdzie się adres zupełnie innej firmy/osoby
    > prywatnej o adresie z innej ulicy? Poczta popełnia czasami błedy.

    A Tobie nie zdarzyło się coś takiego prywatnie? Bo ja raczej mało listów
    dostaję, a już kilka razy mi się zdarzyło. Między rachunkami był, a ja nożem
    wszystkie po kolei. Nie czytając zaniosłem sąsiadowi i przeprosiłem. co
    dopiero w większej firmie.

    > Sugerujesz, że rozmawiamy o sytuacji gdy pracownik założył zobie
    > "konto-tożsamość" na służbowym MSOE? Myślałem, że mówimy o sytuacji
    > gduy pracownik (z naruszeniem regulaminu....) zabezpieczył,
    > choćby minimalnie, prywatną korespondencję.

    Najprostszym zabezpieczeniem, to szyfrowanie kluczem publicznym. Wówczas
    musisz wpisać hasło do klucza. Mimo to, że posiadanie samego klucza
    prywatnego wiele ułatwia, to i tak jest to dość trudne.