  • 1. Data: 2008-07-08 18:33:11
    Temat: Komputer służbowy - jak bardzo jest prywatny?
    Od: Tomek MG <t...@g...pl>

    Jeśli kolega z pracy wchodzi poprzez mój komputer służbowy na moje konto
    pocztowe (mozilla zapamiętuje) i sprawdza sobie moje listy, to złamał prawo?

  • 2. Data: 2008-07-08 19:07:17
    Temat: Re: Komputer służbowy - jak bardzo jest prywatny?
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Tomek MG wrote:
    > Jeśli kolega z pracy wchodzi poprzez mój komputer służbowy na moje konto
    > pocztowe (mozilla zapamiętuje) i sprawdza sobie moje listy, to złamał
    > prawo?

    Prywatne czy sluzvbowe (konto).

  • 3. Data: 2008-07-08 20:05:54
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tomek MG" <t...@g...pl> wrote
    > Jeśli kolega z pracy wchodzi poprzez mój komputer służbowy na moje konto
    > pocztowe (mozilla zapamiętuje) i sprawdza sobie moje listy, to złamał
    > prawo?

    Odpowiedzialność karna jest wtedy, gdyby złamał przy tym jakieś
    zabezpieczenie.
    Jeśli natomiast np. zostawiłeś niewylogowane konto itp. to IMO
    odpowiedzialności karnej nie ma. Patrz. 267kk
    Korespondencja jest dobrem osobistym chronionym przez KC, ale nie wiem czy
    samo czytanie jest naruszeniem dobra i to nadającym się do złożenia pozwu
    przeciw "koledze".

  • 4. Data: 2008-07-08 20:59:19
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    przede wszystkim to burak, chyba ze była ważna spawa i takie macie zwyczaje.
    lej w twarz jutro na dzien dobry i potem go spytaj czemu to zrobił ;)

    ale dobra jest jedna zasada -komputer służbowy to służbowy i nie mam na nim
    nic, co bym nie chciał żeby inni oglądali....... zawsze mam przy sobie 4GB
    pena na ktorym mam swoje pliki ktore potrzebuje i traktuje go jako dysk
    zewnetrzny ktory mam zawsze przy dupie nawet jak odchodzę od kompa na
    10min...... wyrobiłem sobie nawyk ze jak ochodze od biurka to wypinam - a
    usb w klawiaturze wiec wygodne rozwiązanie. ew zainwestowac w przedłużasz na
    biurko, ktory zawsze lezy na oku.

    wszystko co robisz w godzinach na sluzbowym sprzecie jest firmowe, a zasady
    współżycia to druga rzecz...... ale fakt ze polak zawsze potraktuje taki
    sprzęt jako "swój", co nie jest zdrowe.

    Sebastian

  • 5. Data: 2008-07-08 21:02:49
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g50hb3$qum$1@z-news.pwr.wroc.pl...
> [...]
    > samo czytanie jest naruszeniem dobra i to nadającym się do złożenia pozwu

    Jeżeli kolega w celu przeczytania musiał cokolwiek więcej robić poza
    rzuceniem okiem, to dobro naruszył i pozew się należy.

    --
    andreas

  • 6. Data: 2008-07-08 22:12:07
    Od: Marian <m...@a...pl>

    andreas wrote:
> [...]
    >
    > Jeżeli kolega w celu przeczytania musiał cokolwiek więcej robić poza
    > rzuceniem okiem, to dobro naruszył i pozew się należy.

    Chyba, zeby sie osmieszyc. bo si eokaze, ze przegladal korespondencje
    sluzbowa.

  • 7. Data: 2008-07-09 06:37:09
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Prywatne czy sluzvbowe (konto).

    A jakie ma to znaczenie?

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 8. Data: 2008-07-09 07:13:33
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Paweł wrote:
    > Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A jakie ma to znaczenie?

    Znaczące.

  • 9. Data: 2008-07-09 07:35:13
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    > A jakie ma to znaczenie?

    jak dla mnie zasadnicze, zarowno komputer jak i konto pocztowe firmowe jest
    wlasnoscia pracodawcy i ma byc uzywane w celach sluzbowych, korespondencja
    sluzbowa nie jest prywatna

  • 10. Data: 2008-07-09 07:41:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał
    > jak dla mnie zasadnicze, zarowno komputer jak i konto pocztowe firmowe
    > jest wlasnoscia pracodawcy i ma byc uzywane w celach sluzbowych,
    > korespondencja sluzbowa nie jest prywatna

    Było wałkowane. Zasadniczo tak, ale do przeglądu korespondencji i
    ponadnormalnej inwigilacji wymaga się zwykle jasnych zasad i wcześniejszego
    zapoznania z nimi pracownika, a czasem trzeba nawet wykazać, że jest to
    niezbędne. Pracodawca ma obowiązek poszanowania godności pracownika, tak
    więc nie jest to takie oczywiste czy może sobie obserwować bez granic i
    wcześniejszego ostrzeżenia, co robi pracownik w toalecie, o czym prywatnie
    rozmawia choćby robił to za pomocą firmowych środków i w czasie pracy itp.,
    o ile nie było to ustalone i zasadne.