  • 1. Data: 2004-08-04 12:25:20
    Temat: Komornik wszedl mi na konto
    Od: jakub jaducki <n...@w...pl>

    Czy, jesli chodzi o dlug z dzialalnosci gospodarczej
    (niezaplacone faktury), ktory przeterminowuje teoretycznie sie po 3
    latach, isnieje jakis sposob na przedluzenie tego terminu tak, by byla
    mozliwosc prawnego egzekwowania naleznosci po uplywie 3 lat (moze
    sprzedaz naleznosci komus innemu - tak jest w mojej sytuacji)?

    Moj dlug powstal w 2000r, a poniewaz zatrudnilem sie na umowe o prace,
    calkiem niedawno zglosil sie do mnie komornik, blokujac mi wyplate a
    konto moich starych zobowiazan i pobiera czesc tejze wyplaty, mimo ze
    okres 3 lat juz minal. Czy robi to prawnie?

    Jestem jednoczesnie, zarowno dluznikiem, jak i wiezycielem, ale nie
    mialem tyle szczescie, co moi wierzyciele, poniewaz nikt z moich
    dluznikow nie podjal pracy, ba, nawet nie sa osiagalni pod miejscem
    zameldowania, wiec ezgekwowanie od nich naleznosci nie jest
    mozliwe, a wlasnie to przez dlugi moich dluznikow ja mam
    nieuregulowane zobowiazania wobec moich wierzycieli, ktore
    niestety obecnie musze splacac.

    Moze macie jakies pomysly, jak wybrnac z tej sytuacji, jakies paragrafy,
    cokolwiek.
    --
    pozdrawiam
    kuba

  • 2. Data: 2004-08-04 13:51:21
    Temat: Re: Komornik wszedl mi na konto
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "jakub jaducki" <n...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    byla
    > mozliwosc prawnego egzekwowania naleznosci po uplywie 3 lat

    w ciagu 3 lat zlozyc skutecznie pozew, dostac nakaz zaplaty lub
    wyrok i masz 10 lat od daty uprawomocnienia

    > (mozesprzedaz naleznosci komus innemu - tak jest w mojej sytuacji)?
    sprzedaz nie przerywa biegu przedawnienia

> [...]
    ze
    > okres 3 lat juz minal. Czy robi to prawnie?
    Raczej tak.
    Komornik dziala na podstawie tytulu egzekucyjnego, którym pewnie
    jest nakaz zaplaty z klauzula wykonalnosci.
    Komornik ma OBOWIAZEK okazac ci oryginal
    dokumentu na podstawie którego prowadzi egzekucje

> [...]
    > mozliwe, a wlasnie to przez dlugi moich dluznikow ja mam
    > nieuregulowane zobowiazania wobec moich wierzycieli, ktore

    zaproponuj komornikowi zajecie wierzytelnosci jakie
    tobie przysluguja od twoich dluzników,
    moze to ich zdopinguje w jakis sposób?
    moze komornik ich poszuka?
    ale nie liczyl bym na wiele

    pozdr
    Traaq

  • 3. Data: 2004-08-04 14:00:43
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    jakub jaducki wrote:

> [...]
    > konto moich starych zobowiazan i pobiera czesc tejze wyplaty, mimo ze
    > okres 3 lat juz minal. Czy robi to prawnie?

    Po wyroku, a taki musiał byc skoro działa komornik, przedawnienie wynosi
    10 lat.

    KG

  • 4. Data: 2004-08-04 16:21:07
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 04 Aug 2004 14:25:20 +0200, jakub jaducki naskrobał(a):

    > Czy, jesli chodzi o dlug z dzialalnosci gospodarczej
    > (niezaplacone faktury), ktory przeterminowuje teoretycznie sie po 3
    > latach,

    2 latach.

    > isnieje jakis sposob na przedluzenie tego terminu tak, by byla
    > mozliwosc prawnego egzekwowania naleznosci po uplywie 3 lat (moze
    > sprzedaz naleznosci komus innemu - tak jest w mojej sytuacji)?

    założenie sprawy sądowej o nakaz zapłaty.

> [...]
    > konto moich starych zobowiazan i pobiera czesc tejze wyplaty, mimo ze
    > okres 3 lat juz minal. Czy robi to prawnie?

    skoro komornik to ma tutuł egzekucyjny wiec jeszcze 10 lat będzie cię
    odwiedzał.

> [...]
    > mozliwe, a wlasnie to przez dlugi moich dluznikow ja mam
    > nieuregulowane zobowiazania wobec moich wierzycieli, ktore

    Przykre ale obawiam się że twoich wierzycieli to nie interesuje.

    > Moze macie jakies pomysly, jak wybrnac z tej sytuacji, jakies paragrafy,
    > cokolwiek.

    Teoretycznie może zrobić jeden wybieg polegający na wskazaniu komornikowi
    własnych wierzycieli do egzekucji a wtedy on wyśle do nich zajęcie
    wierzytelności i nakaże spłatę bezpośrednio na jego konto ale mogą nie
    uznać w ogóle roszczenia.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-08-04 17:33:35
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> naskrobał/a w

    > skoro komornik to ma tutuł egzekucyjny wiec jeszcze 10 lat będzie
    > cię odwiedzał.

    Nawet 100.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Podrzuc wlasne marzenia swoim wrogom; moze zgina przy ich realizacji.

  • 6. Data: 2004-08-04 18:03:23
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nawet 100.

    Tysiac lat bedzie odwiedzal !! :-)

    marekz

  • 7. Data: 2004-08-04 18:13:39
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 04 Aug 2004 19:33:35 +0200, Goomich naskrobał(a):

    > Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> naskrobał/a w

    > Nawet 100.

    po 10 latach tytuł egzekucyjny utraci klauzule wiec nie wiem skad te 100

  • 8. Data: 2004-08-04 18:33:56
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > po 10 latach tytuł egzekucyjny utraci klauzule wiec nie wiem skad te
    > 100

    Jak to utraci klauzulę?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kill pixels not people.

  • 9. Data: 2004-08-04 19:08:16
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 04 Aug 2004 20:33:56 +0200, Goomich naskrobał(a):

    normalnie jak każdy nakaz sądowy.

  • 10. Data: 2004-08-04 19:09:56
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sebol wrote: