  • 1. Data: 2004-08-04 10:21:15
    Temat: Urlop na żądanie a wypowiedzenie
    Od: "Kartellis" <Małymis@Bardzo.bardzo.maly.mis.pl>

    Zmieniam pracę, w starej złożyłem wypowiedzenie, chciałbym mieć chwilę
    przerwy, ale tak się złożyło, że w nowej zaczynam w poniedziałek, w starej
    kończę w piątek. Należy mi się ileś dni urlopu, nie chcą mi dać.

    Jedyne co mi zostaje, to 4 dni urlopu na żądanie. Ale mi tu mówią, że
    ponieważ pracuję od stycznia, czyli pół roku, to proporcjonalnie należą mi
    się tylko 2 (chociasz oczywiście urlopu "ogólnie" mam coś koło 10). Czy mają
    rację? Moim zdaniem, specyfika tego urlopu, fakt, że się go wpisuje do
    świadectwa pracy ( i u nowego pracodawcy nie będę mógł już wykorzystać ani
    dnia w ten sposób) powoduje, że mogę wziąć kiedy chcę i nic nikomu do tego.
    Inaczej dochodzimy do absurdów, że niby w roku należą mi się 4 dni, ale przy
    liczeniu proporcjonalnym ten czwarty mogę wykorzystać dopiero po wrześniu (a
    wg PiP nie przechodzi na następny rok)

    Jakieś opinie?

  • 2. Data: 2004-08-04 11:52:49
    Temat: Re: Urlop na żądanie a wypowiedzenie
    Od: "Kartellis" <Małymis@Bardzo.bardzo.maly.mis.pl>

    chociaż, rety...

  • 3. Data: 2004-08-04 12:42:27
    Od: el@<e...@i...pl>

    Hmm... należy ci się... jak psu buda. Oczywiście, że masz rację,
    możesz sobie te 4 dni wziąść kiedy ci pasuje i powinieneś
    poinformować pracodawcę najpóźniej w dniu podjęcia takiego urlopu.
    Wystarczy telefonicznie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info