  • 11. Data: 2004-09-07 17:00:14
    Temat: Re: Komornik i zawiadomienie o wszczęciu egzekucji.
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sebol wrote:
    > z powodu? :)

    przestępstwa

    KG

  • 12. Data: 2004-09-07 17:11:42
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> naskrobał/a w
    news:pc4ta1a9vuws$.kb2h09ib5d0y$.dlg@40tude.net:

    > z powodu? :)

    Ot, chociażby:

    Art. 271. § 1. Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do
    wystawienia dokumentu, która poświadcza w nim nieprawdę co do
    okoliczności mającej znaczenie prawne,

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Ten post jest sponsorowany przez literki 'b'a'b'y'l'o'n' i cyfre '5'.

  • 13. Data: 2004-09-07 17:31:40
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 07 Sep 2004 19:11:42 +0200, Goomich naskrobał(a):

    a coś związane z tematem?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 14. Data: 2004-09-07 17:52:32
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > a coś związane z tematem?

    Cytuję:

    "spłata długu za potwierdzeniem z datą wsteczną np. 3 miechy
    temu. Następnie wizyta u komornika z dowodem wpłaty"

    Kodeks karny:

    "inna osoba uprawniona do
    wystawienia dokumentu, która poświadcza w nim nieprawdę co do
    okoliczności mającej znaczenie prawne,"

    Wystarczy, czy mam wyjaśnić w bardzo prostych słowach? Może
    mam napisac komentarz, jesli myslenie ci nie wychodzi?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Out of my mind. Back in five minutes.

  • 15. Data: 2004-09-07 17:54:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 07 Sep 2004 18:52:30 +0200, Goomich naskrobał(a):

    > Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> naskrobał/a w

    > http://goomich.neostrada.pl/kpc.PNG

    Dziękuje za interpretację graficzną. A teraz mały słownik:
    dłużnik - osoba posiadająca dług (zobowiązanie) względem wierzyciela
    wierzyciel - osoba posiadająca wierzytelność (należność) wzgledem dłużnika.

    I przeczytaj ten art 770 jeszcze raz i szukaj dalej :D

  • 16. Data: 2004-09-07 18:05:59
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Wystarczy, czy mam wyjaśnić w bardzo prostych słowach? Może
    > mam napisac komentarz, jesli myslenie ci nie wychodzi?

    Dzieki za interesujaca dyskusje, ale wlasciwie co to moja znajoma moze
    zrobic ?
    Isc pogadac z komornikiem, ze splaca wierzycielowi i zeby dal jej spokoj czy
    on raczej na to nie pojdzie ?
    Nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale jakby nastapilo splacenie wierzyciela
    bez udzialu komornika to komornik obciaza wtedy wierzyciela kosztami i ten
    zada ich od dluznika ? bo wtedy i tak dluznik zaplaci oplate egzekucyjna.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN.

  • 17. Data: 2004-09-07 18:20:58
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 07 Sep 2004 19:52:32 +0200, Goomich naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Wystarczy, czy mam wyjaśnić w bardzo prostych słowach? Może
    > mam napisac komentarz, jesli myslenie ci nie wychodzi?

    Misu pluszowy przestań czytać kodeksy do poduszki i przyjmij do wiadomości
    bo juz to przerabiałem - po prostu po otrzymaniu zawiadomienia o wszczęciu
    egzekucji dłużnik idzie do komornika z dowodem wpłaty i zgodnie z art 822
    KPC komornik poinformuje o tym wierzyciela i wstrzyma egzekucje. Wierzyciel
    albo uzna i sprawa się definitywnie kończy albo idzie do sądu cywilnego.
    Jedyne co może stracić wierzyciel to ewentualna zaliczka 5% na
    zabezpieczenie roszczenia.

    btw: podstawą do egzekucji jest tutuł wykonawczyy ( taki papierek z
    pieczątką sądu).

  • 18. Data: 2004-09-07 18:25:43
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > I przeczytaj ten art 770 jeszcze raz i szukaj dalej :D

    Dłużik powinien zapłacić wierzycielowi koszty uzasadnionej egzekucji.
    Tak trudno się więc domyśleć, że koszty nieuzasadnionej wierzyciel ponosi
    sam?

  • 19. Data: 2004-09-07 18:35:51
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 7 Sep 2004 20:05:59 +0200, pawelWN naskrobał(a):

> [...]
    > zrobic ?
    > Isc pogadac z komornikiem, ze splaca wierzycielowi i zeby dal jej spokoj czy

    raczej nie bo to jego pieniądze :>

> [...]
    > zada ich od dluznika ? bo wtedy i tak dluznik zaplaci oplate egzekucyjna.

    Niestety tak jest. Jeżeli kwota jest spora to radze zapłacić wierzycielowi
    za potwierdzieniem oczywiście. I albo zrobić jak powyżej - na co wierzyciel
    może sie z wielu powodów nie zgodzić. Albo wystarczy że wierzyciel
    ograniczy egzekucje np. do rachunków bankowych. W ten sposób komornik może
    tylko ściągać kasę z nich a dłużnik oczywiście zamknie wszystkie rachunki
    bankowe. Po roku wierzyciel wycofa tutuł z egzekucji a komornik nie będzie
    już mógł naliczyć tych nieszczęsnych 15% haraczu.

  • 20. Data: 2004-09-07 18:38:13
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 07 Sep 2004 20:25:43 +0200, Goomich naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Dłużik powinien zapłacić wierzycielowi koszty uzasadnionej egzekucji.
    > Tak trudno się więc domyśleć, że koszty nieuzasadnionej wierzyciel ponosi

    ROFL coś jeszcze chcesz dopisać do ustawy? :D

    zacytuje ciebie "Muszę sobie kupić nową Konstytucję, bo w tej co mam, jest
    napisane, że źrófłami prawa w RP są tylko Konstytucja, ustawy,
    ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia. Ani słowa o
    komentarzach".
    tak wiec punkt widzenia zależy od punktu siedzienia.