  • 1. Data: 2004-09-07 10:28:45
    Temat: ksiazeczka mieszkaniowa PKO a premia gwarancyjna
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org>

    Witam,

    Chciałbym zapytać o szczegóły dotyczące wypłaty przez bank premii
    gwarancyjnej z książeczki mieszkaniowej (chodzi oczywiście o PKO). Czy
    są jakieś różnice w zależności od tego do jakiego mieszkania mam tytuł
    prawny? Dokładnie to sytuacja wygląda tak, że mam tytuł prawny do
    mieszkania spółdzielczego lokatorskiego i żeby otrzymać premię
    gwarancyjną z PKO dostałem ze spółdzielni pismo, z którym mam się udać
    do banku celem wypłaty premii. Ale w piśmie stoi m.in., że:
    * bank ma przelać kwotę na konto spółdzielni mieszkaniowej na poczet
    wkładu mieszkaniowego (wpłaconego już przez mnie!), która to następnie
    dokona wypłaty nadwyżki powstałej po przelaniu premii przez bank,
    * w przypadku (ewentualnej) wyprowadzki z tego mieszkania (w
    przyszłości) _muszę_ zwrócić otrzymaną premię bankowi!
    Czy to jest zgodne z prawem? Czy gdybym posiadał mieszkanie
    własnościowe, otrzymał premię gwarancyjną, a następnie sprzedał
    mieszkanie, to również musiałbym zwracać premię gwarancyjną?

    --
    "Linux is like Wigwam. No gates, no windows... Apache inside ;-)"