  • 1. Data: 2004-09-07 13:40:23
    Temat: Ubezpieczenie samochodu, szkoda, regres, a kolejna szkoda
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Krótki opis sytuacji:
    1. Maj 2001 roku - stłuczka, zgłoszone w ramach własnego AC (regres z
    ubezpieczenia OC sprawcy). Wypłacone przez mojego ubezpieczyciela jeszcze w
    maju, wyregresowane ok. stycznia 2002 roku
    2. Luty 2002 roku - kradzież samochodu - szkoda zgłoszona z własnego AC (w
    styczniu dwukrotnie otrzymałem informację od mojego ubezpieczyciela o braku
    zgłoszonej szkody AC na moim koncie)
    3. Maj 2002 roku - wypłata odszkodowania - potrącone 10% udziału własnego za
    drugą (!) szkodę zgłoszoną w ramach AC

    Cóż - wtedy uznałem, że tak musi być i basta.
    W ubiegłym miesiącu jednak zmieniłem zdanie. Wysłałem pismo do
    ubezpieczyciela z podaniem podstawy prawnej potrącenia 10%
    Odpowiedź jak zwykle powołująca się na OWU, na 10% udział w drugiej szkodzie
    itp.
    Dodatkowo znalazła się tam informacja iż:
    "...w tym miejscu informujemy, iż fakt realizacji regresu z pierwszej
    szkody nawet w pełnej wysokości przez ubezpieczyciela sprawcy - nie ma
    wpływu na to, iż zgodnie z warunkami łączącej nas umowy, była to szkoda
    likwidowana z Pana ubezpieczenia AC i szkoda ta została zlikwidowana bez
    potrącenia udziału własnego".

    Żeby było śmieszniej - podstawą mojego zapytania sprzed miesiąca do
    ubezpieczyciela, był fakt otrzymania rozliczenia ubezpieczenia OC i AC za
    ostatnie 3 lata.
    I co? Oczywiście w ramach ubezpieczenia VI.2001-V.2002 mam zgłoszoną tylko
    _jedną_ szkodę (kradzież samochodu).
    Ciekawe więc jak te szkody znikają i pojawiają się...
    Ktoś ma pomysł co z tym dalej zrobić? Szkoda została wyregresowana, więc jej
    nie ma...

    --
    Przemysław Maciuszko