  • 1. Data: 2004-10-25 13:10:18
    Temat: Komornik i konto.
    Od: "SD" <s...@o...pl>

    Witam,
    Sprawa nastepujaca:
    Zadluzenie powstalo w 2000 roku za kredyt (niestety brak pracy) pozniej
    praca na poziomie nie pozwalajacym na splate zadluzenia, oczywiscie sprawa,
    nakaz zaplaty. Teraz komornik wchodzi na konto, wplywy na poziomie 750 PLN
    do reki, zona (niepracujaca), dziecko.
    Pytanie:
    Ile moze zabrac z konta komornik, nie spodziewam sie cudow ale realnych
    mozliwosci ruchu :)
    Zadluzenie w wysokosci 19 000 razem z odsetkami i kosztami.
    Za odpowiedzi typu trzeba bylo placic dziekuje, bo tyle to i ja wiem.

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 2. Data: 2004-10-25 13:27:41
    Temat: Re: Komornik i konto.
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Pytanie:
    > Ile moze zabrac z konta komornik, nie spodziewam sie cudow ale realnych
    > mozliwosci ruchu :)

    Jeśli komornik będzie złośliwy to wszystko! Przeczytaj wątek:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
    .prawo&tid=7295810

    Pozdrawiam
    Czapla

  • 3. Data: 2004-10-25 15:13:19
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 25 Oct 2004 15:27:41 +0200, Czapla naskrobał(a):

    > Jeśli komornik będzie złośliwy to wszystko! Przeczytaj wątek:
    > http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
    .prawo&tid=7295810

    z czego to wnioskujesz bo na pewno nie z KPC.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-10-25 18:08:34
    Od: "Sebastian" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli komornik będzie złośliwy to wszystko! Przeczytaj wątek:
    > http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
    .prawo&tid=7295810

    No to nie brzmi ciekawie.
    A jakie sa mozliwosci dogadania sie z bankiem na temat redukcji zadluzenia i
    jak to najlepiej przeprowadzic, moze ktos juz przerabial to z powodzeniem?

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 5. Data: 2004-10-25 22:21:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, Sebastian wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > Jeśli komornik będzie złośliwy to wszystko! Przeczytaj wątek:

    Tak wKF: pomijając ewentualność iż działanie było bezprawne w wątku
    podano AFAIR również oczywiste rozwiązanie: brać wypłatę "do ręki"...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-10-26 07:55:02
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Dnia 25 Oct 2004 15:27:41 +0200, Czapla naskrobał(a):

    > z czego to wnioskujesz bo na pewno nie z KPC.

    Z mojego archiwum. Mam bardzo nietypowe hobby - kolekcjonuję mianowicie
    informacje na temat przypadków patologii występujących w zawodzie komornika.
    Jakoś nie lubię komorników, ale komornicy to nie zupa, nie muszę więc ich lubić
    (uoksie, mimo ostatniej nowelizacji nie wprowadziła jeszcze obowiązkowej
    miłości do komorników). Z zebranych przeze mnie informacji wynika, że komornicy
    nie podlegają żadnej kontroli i mogą zająć to co im się podoba dowolnej osobie
    wybranej losowo z książki telefonicznej.

    Wysłał człowiek konkretne pytanie. Ja myślę, że jego nie interesują rozważania
    prawne i dywagacje tylko konkretna sytuacja i praktyczne możliwości działań
    komornika. A te są takie, jak ten przypadek opisany w "Superexpresie". To
    zresztą jest bardzo spokojny przypadek, znam lepsze. Np. niejaka Dorota G.-S.
    (do niedawna rewir III Warszawa) usiłowała wymusić zwrot nieistniejącego długu
    od przypadkowej osoby, znalezionej prawdopodobnie w książce telefonicznej. Jak
    ustalił później sąd komorniczka najpierw stwierdziła, że człowiek nie jest
    dłużnikiem, potem zajęła mu 3 pojazdy a kiedy poszkodowany wytoczył jej proces
    cywilny zażądała aby przebadał go psychiatra (autentyczne! w razie czego służę
    pełną dokumentacją na priv, mam na to zgodę poszkodowanego). Ponadto
    komorniczka powiadomiła prokuraturę o rzekomym przestępstwie poszkodowanego
    (czyżby naczytała się o procesach o obrazę majestatu za wczesnego cesarstwa?).
    Do dzisiaj ta komorniczka nie poniosła żadnej kary, tak samo jak nie poniesie
    kary komornik, który wbrew przepisom zajmie całe wynagrodzenie. Organy które
    mogą karać komorników (Rady Izb Komorniczych) nie posiadają nawet adresów
    kancelarii komorniczych, nie ma więc mowy o żadnej kontroli (w razie czego
    służę pismem pani prezes KRK na temat tych adresów).
    Żeby było ciekawiej niektórzy komornicy sami miewają długi. Niejaka Elżbieta G.
    (do niedawna rewir VIII) nie chciała płacić czynszu. Żeby więc zmusić ją do
    zapłaty musiało upłynąć ponad 5 lat a zaangażowało się w sprawę 5 sądów
    (rejonowy, okręgowy, apelacyjny, NSA i Trybunał w Strasburgu) oraz kilka innych
    instytucji. Komorniczka wreszcie zapłaciła, ale bezczelnie oświadczyła (na sali
    sądowej), że zapłaciła tylko dlatego, aby już więcej nie oglądać mojej skromnej
    osoby. Postanowienie i wyrok sądu nakazujący zapłatę był dla niej sprawą
    całkowicie drugorzędną.

    Czy teraz wierzysz, że komornik może wypłukać człowiekowi całe konto? KPC i
    ukosie to jedno, a komornicza praktyka to już zupełnie co innego.

    Pozdrawiam

    Czapla
    (Wojciech Czaplicki)

  • 7. Data: 2004-10-26 07:56:17
    Od: "SD" <s...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Mon, 25 Oct 2004, Sebastian wrote:
    > Tak wKF: pomijając ewentualność iż działanie było bezprawne w wątku
    > podano AFAIR również oczywiste rozwiązanie: brać wypłatę "do ręki"...

    I w tym kierunku kroki zostaly podjete :)

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 8. Data: 2004-10-26 07:58:00
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

  • 9. Data: 2004-10-26 12:49:39
    Od: "SD" <s...@o...pl>

> [...]
    > Tak wKF: pomijając ewentualność iż działanie było bezprawne w wątku
    > podano AFAIR również oczywiste rozwiązanie: brać wypłatę "do ręki"...

    Dzieki za odpowiedzi

    Sebastian

  • 10. Data: 2004-10-27 20:02:21
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>